Kan de MIDI-out defect raken?

Ik heb het natuurlijk nooit uitgeprobeerd!

Maar ik ben van het volgende vrijwel zeker:

Als je bijvoorbeeld een AKAI MPC sequencer aanzet, en je zet daartegenover je sequencer van Cubase aan. En je hebt je kabels aangeloten op de OUT van de MPC en de OUT van je MIDI interface dan gaat het toch fout?


nee dus, er gebeurt gewoon niets.

dit is speciaal zo gedaan ook, om schade te voorkomen.

:koffie:
 
Maar als je onzin vaak genoeg blijft herhalen, dan wordt het vanzelf waar.
Ja toch niet dan.
Echt wel.
 
dat ligt eraan wat ze gedronken hebben.
als er alcohol in het spel is, kan het er inderdaad heftig aan toe gaan.
 
MIDI out tegen MIDI out is nu duidelijk maar wat gebeurt er bij het volgende:

Cubase tegenover de MPC.
Je verbind de MIDI out van de MPC met de MIDI in van de MIDI interface, en je verbind de MIDI out van de MIDI interface met de MIDI in van de MPC. Als je dan de twee sequencers aanzet, dan krijg je toch een rampzalige MIDI Loop?
 
Nou dan verslikt de firmware zich, loopt een buffer vol en blijven noten hangen
Uit en aan en probleem is weer opgelost. Je kan een midi device niet software matig beschadigen met midi messages.
 
Onzin......er gebeurd gewoon niets wat blijvende schade veroorzaakt.
Oude info laten voor wat het is en de nieuwe info opnemen.
 
Ik krijg het niet te pakken wat er toen uitgelegd is aan mij...

Je zoekt een oplossing, die kan ik je wel geven. je hebt een din sync signaal out (voltage controle) in een midi out gestopt. jaja daar kan midi niet goed tegen. gaat vaak nog net goed maar zwakke componenten kan het gebeurt zijn.
 
Je zoekt een oplossing, die kan ik je wel geven. je hebt een din sync signaal out (voltage controle) in een midi out gestopt. jaja daar kan midi niet goed tegen. gaat vaak nog net goed maar zwakke componenten kan het gebeurt zijn.


dan gebeurt er ook niets..

dinsync zit op andere pennen in de dinplug.
en als dat niet zo zou zijn, dan gebeurde er nog niets....

en nou allemaal ophouden met zeuren........

:koffie:
 
Is die kapotte bak nou al eens gediagnostiseerd met MIDI-OX??
Eén keer raden wat daar uitkomt? Helemaal niks! Er wordt niks ontvangen.

Ik blijf het toch raar vinden dat een combinatie van apparaten goed samenwerkt, er loopt er één vast en vervolgens houdt de MIDI-OUT van het andere apparaat er volledig mee op. Dat mag dan in theorie niets met elkaar te maken: de samenloop is wel erg toevallig.:slotje:
 
Back
Top