Hoi!

gelke

Nieuwkomer
Lid sinds
27 oktober 2012
Berichten
3
Locatie
zwolle
Dag iedereen,

Ben dus nieuw hier, en zit wat rond te kijken. Ben zelf eigenlijk violist en ben ook als violist bij een band terecht gekomen (Swelter) www.facebook.com/SwelterNL voor als mensen benieuwd zijn. Toen ik even bij de band zat ben ik ook toetsen gaan spelen. Het gaat vooral om wat piano's, hammond geluiden, en synts/pads enzo. Eigenlijk ben ik dus geen toetsenist, maar het gaat me aardig af. Thuis altijd een piano gehad en daarop akkoorden geleerd en vanuit daar verder zegmaar. Nu speel ik op een Kurzweil K2500, die heeft eigenlijk alles wat ik nodig heb wel in huis, maar ik vind hem zo ingewikkeld te bedienen! Verder stuur ik nog wat mellotron geluiden aan via de V-machine. Ook niet ideaal, maar het werkt wel. Laatst heb ik nog een hele mooie Roland Juno 60 gekocht, maar die gebruik ik nog niet live. De Kurzweil en de V-machine zijn eigenlijk ieder weekend wel ergens op een podium te vinden met Swelter optredens.
Nu wil ik graag (als ik klaar ben met sparen) een Nord Stage gaan aanschaffen. Daar zit gewoon alles in wat ik nodig heb, en dan kan ik de Kurzweil en V-machine weg doen. Ik heb gehoord dat je bij de Nord Stage 2 zelf geluiden kunt inladen vanaf de website (onder andere mellotrons) waar ik erg fan van ben.
Kan dit eigenlijk ook bij de Nord Stage Ex?
Nou dit is zo'n beetje wat ik doe met toetsen... Ik wil me nog wat meer verdiepen in de Nord Stage, want ik ben wel serieus van plan om zo'n ding aan te gaan schaffen. Vooral het gebruikersgemak schijnt erg prettig te zijn. Jullie goede ervaringen mee? Ps. als iemand nog een oud vrouwtje weet die per ongeluk een Nord Stage 2 op zolder heeft staan en hem bij de vuilnis wil zetten; geef maar. De Nord dan hè, niet het oude vrouwtje.
 
Welkom. Juno 60, nice!
 
Welkom!
Kranige oudjes, nice!
Streching.jpg


Cheers!
Exo. :mega:
 
Back
Top