Program Changes

Arnevr

Ingeburgerd
Lid sinds
6 juli 2007
Berichten
82
Locatie
rotterdam
Hallo,

Voor een band waar ik in speel wil ik een handige live-setup maken. Ik speel op een Nord Electro 3, en een midi keyboard (CME UF6) die ik gebruik om sounds die ik logic heb staan te bespelen.

Het is nu nog een beetje omslachtig om van sounds te switchen tussen nummers door. Ik moet nu namelijk de patch op de nord veranderen, en de sound in logic. Dat kost te veel tijd, omdat alles erg snel achter elkaar door wordt doorgespeeld.

Ik heb het al voor elkaar gekregen om de sound in logic snel te switchen, door ''performances'' te maken. Die program change stuur ik aan vanaf mn midi keyboard.

Wat ik nu nog graag zou willen is dat logic dan ook direct de program change naar m'n Nord stuurt. Zodat die ook automatisch van patch veranderd, als ik m via m'n midi keyboard verander.

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast dank!
Gr,
Arne
 
Transformers-Ongoing-Comic-Issue-6-Cover-B-Andrew-Wildman-Front_1264792379.jpg
 
waarom stuur je die midi van je masterkeyboard ook niet gewoon naar je nord ( midisplit of anders de thru gebruiken van de nord om naar logic te gaan) ?
en dan gewoon even mappen op de nord.
 
De environment is een deel van Logic die Apple wellicht achter zich wil laten. Komt uit een duits technisch verleden. Je zou het een simpele object georiënteerde programmeer omgeving kunnen noemen die iets weg heeft van de max deel van max/msp.

kijk maar rond op youtube.

environment tutorials
 
Wat houdt dat precies in? ''in de environment met een transformer'' ?
In bijgaande figuur een transformer setup voor jou doel.
Koppel deze aan de midi-input-object en verstuur de uit naar de midi-output-object die naar je synth (input) gaat.
(Verdere info in de handleiding of ... zie link.)

Het venster wordt zichtbaar als je op dat object klikt (transformer-object).
Je kan daar ALLES van midi mee doen wat je maar wenst (behalve sysex-bulk-dumps).
 

Attachments

  • Program change steup.png
    Program change steup.png
    45,5 KB · Bekeken: 122
zo! Een windows versie van Logic (5.5?) en OS in het nederlands.

hartkoor.
 
Hmm Ik vraag me af of het niet simpeler kan.

Het enige dat ik in principe wil is:

Masterkeyboard:
>> stuurt program change + midi data (het spel) naar laptop
Masterkeyboard:
>> stuurt enkel program change naar nord.

Ik heb echter maar 1 midi uitgang op mn masterkeyboard.
Daarnaast veranderd de Nord ook geen presets, als ik m aan t midi keyboard aansluit en door de programma's skip.
 
Je gaat de laptop in via een midi interface toch?
Meestal hebben deze ook een midi out.
In de software lus je de binnekomende programchanges uit de output naar de Nord. Met de transformer kan je ook de program change waarden aanpassen als dit nodig is.
 
Aha, ja klopt van de midi interface. Maar het is me dus niet helemaal duidelijk hoe ik de program changes ook weer naar de midi-out stuur, zodat ik ze naar m'n nord kan sturen. Het gebeurd in ieder geval niet automatisch
 
Back
Top