Ervaring met Studio Lobbes?

Prima, beetje rommelig af en toe, maar goeie prijzen en assortiment.
 
Lobbes is fuckie cool. Sympathiek zaken doen en superscherpe prijzen. Koop inmiddels enkele jaren mijn spullen hier en altijd goede service gehad.
 
Ik heb 3 weken geleden een set Focal SM9's besteld bij Studio Lobbes maar tot op heden zijn ze nog niet geleverd. Volgens studio lobbes heeft Focal een levering probleem maar de concurrent heeft ze wel op voorraad. Kan natuurlijk oude voorraad zijn.

Iemand toevallig een idee of Focal idd een levering probleem heeft?
 
Nou, wat een boerenbedrog zeg. De prijzen lijken scherp, maar als je wil afrekenen komt dan komt er meer dan 30 (DERTIG!) euro verzending bij voor een kleine dynamische mic (sennheiser e840) tot in België. De hoogste verzendkost ooit vanuit Nederland zat op 6-8euro...
 
Ik heb geen ervaring met Studio Lobbes en kan dus ook niks zeggen over "boerenbedrog" of top ervargingen.
Maar wat ik zelf wel eens meegemaakt hebt is dat ik graag een pakketje vanuit NL naar BE wilde verzenden en ineens ook 36,- euro moest afrekenen bij de toonbank van PostNL.
Ik gebruik inmiddels graag alternatieven zoals Kiala of UPS.
Ik post dit bericht slechts om een vergelijkbare ervaring (verbaasd over de enorme portokosten) te delen vanuit de andere kant.
Wat wellicht netjes geweest zou kunnen zijn, is van te voren informeren over de hoge verzendkosten.
Dat is blijkbaar niet gebeurd?
 
Waar ik me altijd wel een beetje over verbaas is waarom op die high end websites nooit de prijzen van de
echt leuke dingen wordt vermeld. Je moet altijd bellen/vragen. Ik denk dat dit te maken heeft met de concurrence
aftroeven oid.. Maar echt snappen doe ik het niet want het schrikt ook klanten af als je altijd maar moet bellen..
 
eenmaal besteld bij Lobbes en hoewel ze aan de telefoon vriendelijk zijn en snel hebben verstuurd, geven ze een rommelige indruk. Zeer slecht bereikbaar via de telefoon en de webshop wordt niet goed bijgehouden.

Waarschijnlijk hebben ze het gewoon erg druk en ik vertrouw ze wel, maar er kan e.e.a. verbeterd worden.
 
Ik moet toch een ander geluid melden. Ik heb vorige maand een dure outboard unit gekocht twv 5000 euro. Deze kwam vervolgens met krome rackoren en een verschoven frontplate aan. Hierna geprobeerd een bevredigende oplossing te bespreken met Lobbes. Ik zit nu al 3 weken in limbo wegens onbeantwoorde emails, niet terugkomen op afspraken etc. Nu ben ik niet blij en raad ik niemand aan om daar zaken te doen.
 
Ik stond op het punt een b-stock artikel te bestellen. Keek nog even naar voorwaarden (want bij b-stock weet je maar nooit) en lees dit bij retourvoorwaarden:

"De termijn waarbinnen een retour kan plaatsvinden is 7 dagen. Tenzij voorafgaand aan de koop anders is overeengekomen met Lobbes Pro Audio. Voor retouren binnen 7 dagen wordt een restocking fee berekend van 4-12% van de verkoopprijs afhankelijk van het product."

Volgens mij is dit gewoon in strijd met nederlandse consumenten wetgeving, en kan je daar niet zomaar van afwijken. Oa herroepingsrecht van 14 dagen na een aankoop etc.

Dergelijke dingen leveren vrijwel gegarandeerd gedoe op en komt weinig betrouwbaar en weinig professioneel over. Bovenstaande post onderstreept dat helaas
 
Ik ben al een aantal maal ver in het offerteproces met hem beland. Ging om redelijk grote bedragen. Uiteindeljk toch van af gezien vanwege dit soort vage garantiebepalingen en hoge verzendkosten. Maar ken ook wel mensen die goede ervaringen hebben met hem. Ook bij producten die defect waren bij levering (paar weken terug nog een BigSix bij mijn buurman).
 
Back
Top