Iemand ervaring met Knobcloud?

Bono

S.P.Q.R.
Lid sinds
19 september 2011
Berichten
1.917
Locatie
Kampen
Iemand ervaring met Knobcloud.com ?

Het is een site voor tweedehands plugins
 
Ja werkt top!

Zou mijn plugs er eigenlijk ook op moeten zetten.
Heb er wel 2x gekocht, ging heel soepel als je paypal hebt.
Ondersteuning van knobcloud al is het maar 1 persoon geloof ik is ook heel snel.
 
Heb daar voornamelijk plugins verkocht. Zowel aankoop als verkoop werkt goed.
 
Hoe werkt dat? Moet je de plugin na verkoop dan vernietigen? Of hou je 'm ook zelf, en krijgt de koper dan een kopie?
 
Het is per leverancier verschillend. Waves plugin's kun je per definitie vernietigen want die blijken 0,- waard.
Maar andere plug in leveranciers vragen soms overdracht geld om de software op een ander account te krijgen.
Audiomodern weet ik nu uit ervaring vraag niks. Het is dus per product bekijken en dat kun je ook terugvinden op knobcloud.com geloof ik.

Oh ja, sommige plugins blijk je na aankoop niet te mogen doorverkopen. Maar ja wie leest al die kleine letters..
 
Ik kreeg binnen een uur een transfercode en toen stond de software op mijn account.

Dat heeft niet zoveel met Knobcloud te maken. Dan moet je maar net geluk hebben dat de software developer met dergelijke codes werkt (bijvoorbeeld Native Instruments). Of jij hebt een redeemcode ontvangen van software die nog niet eerder geregistreerd is. Het komt vaker voor dat een licentie van de gebruikersaccount van de verkoper naar de gebruikersaccount van de koper overgeschreven moet worden. Nadat de koper via Knobcloud de license transfer gegevens aan de verkoper heeft doorgegeven, moet de verkoper een license transfer verzoek bij de software developer indienen en die software developer moet dit vervolgens uitvoeren. Als de verkoper en software developer hierbij niet zo'n haast hebben of het valt net in het weekend, dan kan het dagen duren.
 
Dan moet je maar net geluk hebben dat de software developer met dergelijke codes werkt (bijvoorbeeld Native Instruments). Of jij hebt een redeemcode ontvangen van software die nog niet eerder geregistreerd is.

Goede aanvulling! 👍 Dit was een plugin van Softube. De partij waar ik kocht is denk ik ook een doorverkoper die handelt in serienummers. Dat ging heel soepel, en ik kan me voorstellen dat dit bij kleinere developers anders gaat.
 

Can I transfer my Cherry Audio licenses to another user?​


Effective May 1st, 2023, Cherry Audio products purchased through the Cherry Audio store or authorized resellers will no longer be eligible for license transfers.

Die kun je dus niet op Knopcloud zetten :/ en ook niet meer “2e hands” verkopen.

Ik koop alleen nog maar van sympathieke bedrijven
 

Can I transfer my Cherry Audio licenses to another user?​


Effective May 1st, 2023, Cherry Audio products purchased through the Cherry Audio store or authorized resellers will no longer be eligible for license transfers.

Die kun je dus niet op Knopcloud zetten :/ en ook niet meer “2e hands” verkopen.

Ik koop alleen nog maar van sympathieke bedrijven
Ikheb gekgenoeg noiit een fijn gevoel gehad bij Cherry Audio, ondanks hun producten. Dat blijkt nu wel gegrond.

Ik was niet bekend met knobcloud.com. Geen gek concept.
 
Hoe werkt dat? Moet je de plugin na verkoop dan vernietigen? Of hou je 'm ook zelf, en krijgt de koper dan een kopie?
Knobcloud is gewoon een platform zoals marktplaats. License transfer werkt zoals software fabrikant het heeft ingeregeld.
 
Maar als ik het goed begrijp zijn die licenties dus de manier waarop de producent van de software greep op de verspreiding houdt? En zonder licentie werkt het niet?

(Ik heb zelf tot nog toe (bijna) uitsluitend met gratis software gewerkt.)
 
Maar als ik het goed begrijp zijn die licenties dus de manier waarop de producent van de software greep op de verspreiding houdt? En zonder licentie werkt het niet?

(Ik heb zelf tot nog toe (bijna) uitsluitend met gratis software gewerkt.)
Ja zonder de licentie werkt de software niet. De beveiliging hiervoor wisselt per producent. Net als de kosten voor license transfer en wie dit moet betalen. Verstandig om dit vooraf helder te hebben. Ook goed om te weten wat de sales prijzen zijn. Er staan genoeg plug-ins op knobcloud die duurder zijn dan de prijzen in de sales.
 
Back
Top