Mooi nummertje...

PietjePieter

pieterend lid
Lid sinds
31 december 2006
Berichten
1.632
Locatie
Thuis
Tis nooit mn sterkste kant maar is getracht een mooi liedje te schrijven. Opbouw is misschien wat vreemd omdat ie natuurlijk tussen meerdere nummers komt.

Voor de ongeduldige mensen onderons raad ik aan gelijk door te skippen naar 2,5 minutten ofzo:D Maar beter natuurlijk gewoon even 6 minuten relaxen:D

benieuwd wat jullie ervan vinden. Commentaar is altijd welkom en wordt zeer gewardeerd:halleluja

:mega:
 

Attachments

  • Relax.mp3
    6,4 MB · Bekeken: 22
Ja het heeft wel iets, alleen het piek moment valt een beetje tegen en de drums klinken onnatuurlijk.

desombere dreigende strings zijn erg mooi.
 
Het eerste dat ik denk is "knap gemaakt". Het tweede dat ik denk is "maar het raakt me niet". Ik heb eens wat gelezen over frequenties in de muziek en wat deze met je doen. Het schijnt dat laag midden op je warmte gevoelens werkt. Dat komt er wel in als dat mannenkoor gaat hummen. Tot die tijd mis ik het een beetje. Maar misschien is dat ook juist helemaal niet je bedoeling met deze track?

Qua arrangement is het natuurlijk prachtig in elkaar gezet.
 
Ja het heeft wel iets, alleen het piek moment valt een beetje tegen en de drums klinken onnatuurlijk.

desombere dreigende strings zijn erg mooi.

Hum gaat het om de electronische drums de laatste paar minuten? Heb je misschien een iets duidelijk beeld van wat je bedoelt? Verder het is geen los staand nummer. het is als een rust momentje in de cd, ik probeer ook met allemacht om het allemaal relaxed te houden en niet teveel te pieken.

Het eerste dat ik denk is "knap gemaakt". Het tweede dat ik denk is "maar het raakt me niet". Ik heb eens wat gelezen over frequenties in de muziek en wat deze met je doen. Het schijnt dat laag midden op je warmte gevoelens werkt. Dat komt er wel in als dat mannenkoor gaat hummen. Tot die tijd mis ik het een beetje. Maar misschien is dat ook juist helemaal niet je bedoeling met deze track?

Qua arrangement is het natuurlijk prachtig in elkaar gezet.

Dat het tot pak hem beet de helft van het nummer vrij vlak en leeg is klopt wel. Het komt op het album na pak hem beet zo'n 20minuten behoorlijk heftige muziek, niet zo zeer ruig maar wel druk, groots enzo(althans da probeer ik :D ) Het is dus het idee dat ie langzaam opbouwd vanuit heel weinig. Dus dat je in het begin wat mist klopt wel. is dan ook met opzet vrij leeg om wat lucht in het totaal van de cd te geven.

En dan kom je nog op een heel klein detail. De strijkers komen natuurlijk allemaal uit een sample library. Ik mis hier toch wel is wat gevoel in. Soms hoor ik strijkers iets spelen wat geen ruk voorsteld maar fantasties klinkt gewoon door de klank. Net even wat vibrato er even mee spelen. Wie weet als ik ooit rijk ben dan huur ik een orkest in:luv:

Verder erg bedankt het commentaar:okdan:
 
ja met die beats bedoel ik het einde maar ook de roffels die je het hele numer hoort, zo'n triool,die zou ik vervangen door iets wat 'echter' klinkts en wat random timing foutenin de strings maken om die meer leven te geven, mischien meer layers van verschillende andere strijk instrumenten. Het is natuurlijk maar een bescheiden mening , jij moet zelf bepalen wat je doet . En ik wil niet te negatief overkomen. maar denk dat het iets heel moois kan worden methet nodige aan bloed zweet en tranen.
iets van field recordings hierin kan ook leuk werken.

Het heeft veel potentie maar er moet wel het een een ander gebeuren om het 'video game gehalte' te emileren en het meer leven in te blazen. Meen een ander nummer van je te hebben gehoort waar de strijkers super goed waren geprogrammeert.
 
bedankt!

Ik ga zeker nog even naar de drums kijken of ik daar nog wat meer uit kan halen. zal ook nog is heel krietisch naar de strijkers enzo kijken misschien hier en daar nog wat vibrato enzo erop los laten... maar nu eerst een dutje doen :D
 
Back
Top