Welke standaard voor 2 synths?

Joe

Ingeburgerd
Lid sinds
15 december 2007
Berichten
47
Hallo,

Ik zoek voor voornamelijk live-gebruik een nieuwe standaard voor 2 synths. Momenteel maak ik gebruik van de Quicklok WS 550 met uitbreiding maar deze is aan vervanging toe. Opzich ben ik tevreden over deze standaard, maar is niet altijd even compact met het vervoer. Welke standaard kunnen jullie mij aanbevelen??
 
Hallo,

Ik zoek voor voornamelijk live-gebruik een nieuwe standaard voor 2 synths. Momenteel maak ik gebruik van de Quicklok WS 550 met uitbreiding maar deze is aan vervanging toe. Opzich ben ik tevreden over deze standaard, maar is niet altijd even compact met het vervoer. Welke standaard kunnen jullie mij aanbevelen??


Niemand een suggestie?
 
Als je staand wilt spelen gaat er niets boven de Ultimate AX-48 Pro: beresterk, stabiel, ingeklapt heel compact en draagbaar, zeer snel op te zetten en af te breken. En het ziet er stoer uit 8)
Nadeel: niet geschikt om zittend te spelen, want dan is de balans niet goed.
 
Maar het speelt wel fijner :)
Ik laat het zelf afhangen van de situatie/band/artiest en dan beslis ik of ik ga zitten of staan, en daarmee dus welke standaard ik meeneem.
 
Maar het speelt wel fijner :)
Ik laat het zelf afhangen van de situatie/band/artiest en dan beslis ik of ik ga zitten of staan, en daarmee dus welke standaard ik meeneem.

Dat doe ik dus ook.

Wanneer ik rechtstaand speel dan gebruik ik een Ultimate AX-90.
Wanneer ik zittend speel dan gebruik ik een Quiklok QL-642

De Ultimate is inderdaad beresterk en ziet er nog leuk uit ook. Mijn exemplaar is zo'n glimmend blauw exemplaar. Heel mooi allemaal maar wel niet goedkoop (+/- 300 euro).

De Quiklok zit er gewoontjes uit maar is ook stevig genoeg voor gewogen klavieren en is vooral heel wat goedkoper dan een Ultimate.

Bij aanschaf van een statief kan je best ook eens nagaan of het gebruik van pedalen geen problemen oplevert.
 
Back
Top