Nieuwe stijl ontworpen: Happy Hardstyle!

ik druk me tenminste eerlijk uit + ik hou het SUBJECTIEF.

Ik zeg enkel en alleen wat MIJN mening is en wat IK denk over dit soort muziek.

En trouwens ik heb ook mijn bedenkingen gegeven over de technische inhoud van deze track, dus niet enkel over het globaal nummer he.

heh.
 
Origineel geplaatst door Fredd-E
ik druk me tenminste eerlijk uit + ik hou het SUBJECTIEF.

Ik zeg enkel en alleen wat MIJN mening is en wat IK denk over dit soort muziek.

En trouwens ik heb ook mijn bedenkingen gegeven over de technische inhoud van deze track, dus niet enkel over het globaal nummer he.

heh.


En toch lees ik alleen maar commentaar over de muziekstijl en daar gaat deze thread niet over. Dus over subjectief gesproken... humm...

Over je technische bedenkingen rep je geen letter dus noem ik het nog steeds alleen maar gal spuwen over iemands muzieksmaak. Er worden per dag meerdere tracks geplaats... zit vast wel wat naar je gading tussen lijkt mij zo.

Threads met Trance, Hardstyle etc... verzanden elke keer weer in soort zinloze discussies.
 
Origineel geplaatst door Mike-E
Weer erg jammer dat er weer mensen overheen lopen te kotsen,

Ja de manier waarop is niet echt dat je zegt dat je daar blij van wordt. Maar aan de andere kant is het te verwachten dat als je een nummer post, dat je er zowel positieve als negatieve reacties op kan krijgen...

Dan ff mijn mening... Ja mastermind wist het al, maar tis ook zeker niet mijn ding. Ik vind de stampbassdrum zelf te makkelijk. Dat is opzich niet erg, maar gebruik dan de uiterst beste sounds die je kan vinden zodat het toch volwassen klinkt...

..de loop van het thema melodietje wisselt steeds... Doe mij maar iest stabiels, waar je op kan bouwuh, en dan afwisselen met andere grapjes... maar niet teveel met het thema... Maargoed bij een nieuwe stijl :confused: kan je er op los experimenteren wat je wilt natuurlijk ;)
 
Origineel geplaatst door Mike-E
En toch lees ik alleen maar commentaar over de muziekstijl en daar gaat deze thread niet over. Dus over subjectief gesproken... humm...

Over je technische bedenkingen rep je geen letter dus noem ik het nog steeds alleen maar gal spuwen over iemands muzieksmaak. Er worden per dag meerdere tracks geplaats... zit vast wel wat naar je gading tussen lijkt mij zo.

Threads met Trance, Hardstyle etc... verzanden elke keer weer in soort zinloze discussies.

ten eerste heb ik het over het wisselen van de bass-toon; ik vind dat hij niet op het ritme verandert, hij lijkt telkens te laat te komen, uit de maat ofzo... dat lijkt me al een technische opmerking, of niet sosm?

ten tweede vind ik dat het ontbreekt aan een melige zang. denk dat de toevoeging van een melige tekst gezongen door een of ander melig wijf wel zou kunnen bijdragen aan het succes van dit nummer. dan krijg je al direct een erg commercieel nummer namelijk waar volgens mij veel interesse voor is. bezie dit dus als positieve commentaar.

en alles wat ik zeg blijft subjectief hoor want ik praat toch alleen maar over MIJN mening.


en ja op dit forum kom ik af en toe wel iets tegen wat mij aanstaat.

persoonlijk vind ik "happy hardstyle" gewoon net zoals happy hardcore een belediging van de muziekstijl waar het op gebaseerd is. en dat is mijn persoonlijke opvatting. ik vind het gewoon kinderachtig.

en waarom moeten er altijd en alleen reacties komen van mensen die bijna hun hele arm in de reet van de desbetreffende producer pleuren... een beetje kritiek van de andere kant kan heus geen kwaad hoor.
 
Tis inderdaad niet echt vernieuwend, misschien als je het geheel zwaar overstuurt, dan in stukjes knipt , en door elkaar heen gooit, dan aan mekaar plakt, nieuwe drums er onder en de vervelende off-beat-bassline achter wege laat, heb je inderdaad misschien iets nieuws.
 
Origineel geplaatst door Fredd-E
en waarom moeten er altijd en alleen reacties komen van mensen die bijna hun hele arm in de reet van de desbetreffende producer pleuren... een beetje kritiek van de andere kant kan heus geen kwaad hoor.

Is goed joh...
 
Origineel geplaatst door Fredd-E
ten eerste heb ik het over het wisselen van de bass-toon; ik vind dat hij niet op het ritme verandert, hij lijkt telkens te laat te komen, uit de maat ofzo... dat lijkt me al een technische opmerking, of niet sosm?

ten tweede vind ik dat het ontbreekt aan een melige zang. denk dat de toevoeging van een melige tekst gezongen door een of ander melig wijf wel zou kunnen bijdragen aan het succes van dit nummer. dan krijg je al direct een erg commercieel nummer namelijk waar volgens mij veel interesse voor is. bezie dit dus als positieve commentaar.

en alles wat ik zeg blijft subjectief hoor want ik praat toch alleen maar over MIJN mening.


en ja op dit forum kom ik af en toe wel iets tegen wat mij aanstaat.

persoonlijk vind ik "happy hardstyle" gewoon net zoals happy hardcore een belediging van de muziekstijl waar het op gebaseerd is. en dat is mijn persoonlijke opvatting. ik vind het gewoon kinderachtig.

en waarom moeten er altijd en alleen reacties komen van mensen die bijna hun hele arm in de reet van de desbetreffende producer pleuren... een beetje kritiek van de andere kant kan heus geen kwaad hoor.

luister niemand zal je boos aankijken als je gewoon normaal kritiek geeft, je kan iemands werk helemaal in de grond boren en dit toch op een normale toon.

bij jouw (dus echt niet onderbouwde)kritiek doet mij een beetje het idee krijgen dat de producer maar een incompetente mongool is die beter wasknijpers in elkaar moet gaan zetten ofzo.
ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel, zoniet dan kan je er ook niets aan doen ben ik banh maar luister dan maar helemaal geen nummers die hier gepost worden. maar je tweede post ga je wel verder op je kritiek en daar heeft de poster ook wat aan.(of die er wat meedoet is een tweede:))

dus je kan het wel:)

verder even goede vrienden
 
Mensen laten we ons niet zo druk maken,hij mag nog blij zijn dat ie nog kritiek krijgt.:doei:
 
Ok hier komt wat kritiek op de track, ten eerste dit is geen nieuwe stijl mauro picotto en z'n vriendjes hebben dit al duizenden keren gedaan weet er zowiezo al 1 op een plaat met op het label een alien:) .

Melodie niet opzwepend genoeg bij hardstyle moet er een zekere stoerheid in de melo loopjes zitten.
De 2e melodie heb je geprobeerd om een shuffle te maken zoiets als mijn headbanger melootjes, als je dit doet moet je zorgen dat alles meeswingt dit is en standaard fout die ik nog veel te veel hoor.

Het gated bassgeluidje is ook niet echt wat men zoekt het moet meer ballen hebben nu klinkt het als een soft clubbassje.
Dat zal denk ik niet echt je bedoeling zijn geweest.

Qua arrangement heb je in de breakjes wel een leuk trucje gedaan met de filters van je leadsound.

Sorry voor de wat ongenuanceerde kritiek maar nog te veel mensen onderschatten het produceren van een goede hardstyle track, en het feit dat je beweerd dat je en passsant even een nieuwe stijl uitgevonden hebt helpt ook niet echt mee.
 
Het bassgeluidje is idd niet alles. Lijkt mij meer een sample van een bassdrum waar je wat effectjes over gegooid hebt. Kan werken, maar niet bij dit nummer. Verder vind ik een beetje chaotisch met die breaks.
Vernieuwend is het zeker niet, een beetje standaard eerlijk gezegd.
"Benny Benassi - Satisfaction" <-- vind ik bijv. REDELIJK vernieuwend. Ofja, vernieuwend... eerder apart :)

Maar wat betreft het nummer: wat minder onverwachte breaks en een ander geluidje voor de bassline ne het moet lukken denk ik :)
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Het bassgeluidje is idd niet alles. Lijkt mij meer een sample van een bassdrum waar je wat effectjes over gegooid hebt. Kan werken, maar niet bij dit nummer. Verder vind ik een beetje chaotisch met die breaks.
Vernieuwend is het zeker niet, een beetje standaard eerlijk gezegd.
"Benny Benassi - Satisfaction" <-- vind ik bijv. REDELIJK vernieuwend. Ofja, vernieuwend... eerder apart :)

Maar wat betreft het nummer: wat minder onverwachte breaks en een ander geluidje voor de bassline ne het moet lukken denk ik :)

satisfaction is echt een zwaar vet nummer maar ook niet echt vernieuwend te noemen, past een beetje in het rijtje van felix da housecat en zo, niet echt europees die stijl is er al best een tijd
maar wat een cool nummer, (wel een beetje kut uitgemixt)
 
Origineel geplaatst door EDP
(wel een beetje kut uitgemixt)

Een beetje? ha, gewoon zwaaaaaaar misbruik van compressie.

Wel een lekker nummer idd.

wat betreft dit nummer, ik vind het neit echt speciaal. Doet me een beetje denk aan het begin van de hardstyle.
Ik vind het ook niet echt hard twouwens. Het knalt niet echt vind ik.
 
MMmm, hou wel van deze stijl.
Bestaat alleen al, hard trance genoemt.
Check bitte ein beat cd tjes.... staan vol met deze soort muziek.
Wat voor soort muziek maak je normaal dan?
Geluiden klinken wel relax alleen idd zit het melodietje beetje raar in elkaar.
Groeten Jop
 
Lekker simpel en toch knallen ! ( had mijn speakers te hard staan , damn.... schrok me de tering)

Ik geef dit toch een plekkie in hard trance

en een vernieuwende bass line ??? waar ???

als men dit in een discothekka zou draaien zouden de beukers gewoon op de dansvloer blijven staan ,

dus ik vind het wel geslaagt

uhhhhhh ik geef het een 7- uit de 10 !
 
maakte meneer picotto dat ook al niet? waar zover ik weet de eerste typische hardstyle tussenbas het eerste te horen was
 
Back
Top