Laboratory of Patching

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Attachments

  • Laboratory of Patching.jpg
    Laboratory of Patching.jpg
    94,5 KB · Bekeken: 77
complimenten, maar...

mijn antivirus accepteert de counter absoluut niet
en onderaan de site staat een link naar je c-schijf

wellicht iets om even te controleren.
 
proficiat !
ziet er goed uit
 
Gezien je historie lijkt dit me schitterende materie echter vind ik net als al eerder genoemd de prijzen toch wel pittig, zeker gezien het om een digitale release gaat.

Ik snap anderzijds ook wel dat hier heel veel research en werk in zit.
 
Gezien je historie lijkt dit me schitterende materie echter vind ik net als al eerder genoemd de prijzen toch wel pittig, zeker gezien het om een digitale release gaat.

Ik snap anderzijds ook wel dat hier heel veel research en werk in zit.

Wanneer het gaat om het gedachtegoed, maakt het niet uit of het op papier of als html en pdf gaat. Het bijgeleverde pdf bestand kan men zo uitprinten. En ja digitaal omdat het INTERACTIEF moet zijn met de NMG2 Hardware/Demo editor. Het is namelijk niet zo dat wanneer je een bladzijde van een boek omslaat dat je synthesizer vanzelf een patch maakt of inlaad. Over de patches gesproken. Hier zit ongelofelijk veel tijd aan onderzoek in. Tijd die ook gewoon betaald moet worden. Tijd waarin mensen gewoon hun geld verdienen en daarmee hun bestaan financieren.
Wanneer het om apparatuur gaat is men bereid zeer diep in de buidel te tasten.
Wanneer het om kennis gaat, hoeveel wil men investeren in deze? In zichzelf?
Lees deze review anders nog maar eens aandachtig door. Nee, ik loop niet naast mijn schoenen. Ja, ik weet wel dat ik hierin heel veel bereikt heb met nieuwe wegen te vinden in het grote patch-landschap. Ik denk dat het de leukste route zal worden die je kent:
http://www.progsounds.com/blog/roland-kuit-laboratory-of-patching
 
Oh ik twijfel niet aan de kwaliteit Roland, ik heb vele van je G2 creaties met heel veel plezier en vooral ook bewondering gebruikt. Schitterende patches!

Ik denk alleen dat zulke prijzen de drempel wel hoger maken. Ik zeg niet dat het de prijs niet waard is maar meer dat best wel een aantal mensen die drempel niet zullen nemen wat best wel zonde zou zijn gezien de leermogelijkheden. :)
Ik begrijp dat de geinvesteerde tijd enorm moet zijn geweest en dat je dan een keuze moet maken wat betreft de prijs (altijd lastig).
 
Denk je niet dat je 10x zoveel zou kunnen verkopen als je €21 zou vragen? Ik begrijp dat er gruwelijk veel tijd in dit project zit, maar de vraag is in hoeverre je potentiële koper daar een boodschap aan heeft.
 
Ja, de prijsbepaling is lastig. Het is de Omnibus Version. Een uitgebreidere SoundLab I en SoundLab II.
Dus groter en goedkoper dan wanneer je de laatste 2 los zou kopen.
Het is niet alleen boek/kennis, het zijn ook kant en klare patches. Misschien weet je zelf wel hoeveel tijd daarin gaat zitten.
Zeker zou 10x meer verkopen wanneer dit voor een klein prijsje zou gaan.
Maar dan zou het niet rendabel zijn omdat er toch te weinig afnemers zijn. Vergelijk het maar met medicijnen e.d.
Hoe groter de groep gebruikers, des te goedkoper. Voor een kleine groep is research net zo duur vandaar het gekrakeel onlangs daarover in het nieuws.
Overigens staat in dat review dat het de prijs meer dan waard is.
[The final chapter of this first part is a collection of tricks and worths the whole ebook to me since it contains all that “secret magics” a programmer would learn across his life.]
En dit ging maar over 1 hoofdstuk.........van de 18.
 
Laatst gewijzigd:
Ja, het is natuurlijk wel een niche waar je in zit; modular zelf is al een niche, en dan ook nog eens op een 'discontinued' systeem als de G2 waar er al niet al te veel van zijn. Toch, als ik nog een G2 zou hebben denk ik dat ik er best €40 of €50 voor neer zou willen leggen, maar meer dan €200? Ik weet het niet hoor. Het verschil tussen "ach wat kan mij het schelen" of "het is wel een rib uit mijn lijf maar vooruit dan maar" is toch wel heel groot. En dat staat verder los van de kwaliteit; ik ken je werk dus ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel goed zit.

Maar als je je meer op professionals of serieuze studenten / docenten richt kan ik me er iets bij voorstellen. Zelf ben ik maar een thuisklungelaar.
 
Daar zeg je wat NapoleOn,

Die Luca Capozzi is niet zo maar iemand. Deze man is een zeer bekende/ervaren sound designer.
Als professional zijn de kosten voor dit boek belasting afstrekbaar. En het boek is ook van een serieus niveau.
Dus eigenlijk ook voor iemand die zijn eigen 'geklungel' serieus neemt. :)
Zoals studenten studeren.
En moet je het zeker laten wanneer je niet echt bereid bent om hier tijd in te steken.
 
Wat ik ook erg jammer vind is dat Clavia de G2 demo niet gewoon als AU/VSTI en polyfoon uitbrengt (desnoods tegen betaling).

Laten we eerlijk zijn....het kan makkelijk met de huidige processor kracht en dat zou een enorme boost zijn voor Clavia (en dit boek).
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top