Wat gebeurt er ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dus jij denkt dat de grens die jij nu typed een vaste grens is?
Dat klopt natuurlijk niet, aangezien er nu een grens is getrokken die oa. door jou aangepast dient te worden.
En datzelfde kan wederom gebeuren zodra de grens verlegd is, het is vreemd om te zeggen dat dit niet zal kunnen gebeuren..

Alleen daarom al is dit geen oplossing voor het probleem, de enige oplossing om fraude echt te voorkomen is je spullen ophalen, kan dit niet dan niet........zo simpel kan het zijn. Fraude stop je niet door steeds meer regels te maken en mensen persoonlijke data af te troggelen. Jammer dat jij dit nou net niet snapt:(


@Sunny, als het zo duidelijk is kan je dus eerst naar de politie toe. Dat is de weg om te belopen.......er is iets gekocht volgens de op dat moment geldende forumregels, daar ga je mee accoord en dat is dan ook helaas hoe het zit.......
 
weer eromheengedraai en geen antwoord op de vraag die voor ligt ( zie topicstarter )
ik kap met die onzin, gast. zonde van de tijd.
discussiëren om wat te discussiëren lijkt het op.
en dan die open deur dat het beter is om je spullen op te halen, ja daar heeft betroffene veel aan.
jammer dat je trouwens niet door hebt dat ik het best wel erg goed snap, je zult dus ook wel niet snappen dat ik niet meer hierop in ga.
 
waar ik wel benieuwd naar ben is wat je dan met zo'n ip nummer wilt doen, je kunt kijken welke provider hij heeft en waar die provider zit, maar dan?

Nog even afgezien van het feit dat je zit met wisselende ip nummers als iemand een post doet via zijn mobiele 3g abonnement, of bij een vriend, of via een anonimyzer dienst of op zijn werk of in de bibliotheek of via een free wifi die je overal kunt vinden tegenwoordig.

Ik zie het gewoon niet wat een ip nummer toevoegt om iemand dan te kunnen pakken, volgens mij kan dat tegenwoordig helemaal niet meer als je er om denkt anoniem te willen zijn. Dat is echt zo simpel namelijk.

Is het niet veel handiger als je iets online koopt om gewoon even het telefoonnummer te vragen en te bellen, plus de bankgegevens te noteren en eventueel een adres voor ophalen. Dat zijn dingen waar je wat aan hebt namelijk. Alhoewel je natuurlijk ook weer zit met prepaid telefoons die je makkelijk kan weggooien.

Het is allemaal schijnveiligheid, en zeker een ipnummer waar nu zo op gefocused wordt heb je geen moer aan bij mensen die hun werk gemaakt hebben van oplichting.
 
ik vraag me ook wel af of je specifiek wat aan een ip nummer hebt.

maar eronder ligt wel de vraag of je als forumleden en forumleiding vind dat "privacy" belangrijker is dan het weren van oplichters. en of je gewoon iemand wilt helpen als hij is opgelicht door het geven van informatie ( welke de topicstarter aangeeft ) die hem zou kunnen helpen.

of dat je bang bent je vingers te branden, of schermt met de universele rechten van de mens en de eigen verantwoordelijkheid, cq de domheid van het slachtoffer nog even wenst te benadrukken.

het handigst is :
geld
vrouwen
woningen
zakelijk en nuchter in blijven, niemand ermee vertrouwen , boter bij de vis en ervan uit gaan dat iedereen ze wel wilt en er dus geen algemene redelijke regels bestaan tussen mensen als het om deze zaken gaat.
 
weer eromheengedraai en geen antwoord op de vraag die voor ligt ( zie topicstarter )
ik kap met die onzin, gast. zonde van de tijd.
discussiëren om wat te discussiëren lijkt het op.
en dan die open deur dat het beter is om je spullen op te halen, ja daar heeft betroffene veel aan.
jammer dat je trouwens niet door hebt dat ik het best wel erg goed snap, je zult dus ook wel niet snappen dat ik niet meer hierop in ga.

Dacht dat ik duidelijk was, er is geen oplossing, want de forumregels zijn zoals ze op dit moment zijn.
Daar kan je het mee doen, ik kan er helaas geen betere oplossing voor bedenken....
 
ik vraag me ook wel af of je specifiek wat aan een ip nummer hebt.

maar eronder ligt wel de vraag of je als forumleden en forumleiding vind dat "privacy" belangrijker is dan het weren van oplichters. en of je gewoon iemand wilt helpen als hij is opgelicht door het geven van informatie ( welke de topicstarter aangeeft ) die hem zou kunnen helpen.

of dat je bang bent je vingers te branden, of schermt met de universele rechten van de mens en de eigen verantwoordelijkheid, cq de domheid van het slachtoffer nog even wenst te benadrukken.


Je vraagt je af of het wel handig is, maar tegelijkertijd moet het maar afgegeven worden als dat nodig blijkt? Je weet dus blijkbaar niet waar je het over hebt, makkelijk lullen dan.
Ik ga ervanuit dat de gegevens die SF hier van mij heeft, bij SF alleen bekend zullen blijven. Jij blijkbaar niet.
Ik benadruk niet de domheid van TS, dat maak jij ervan (wat onderhand ook wel erg vermoeiend wordt)..
Ik zal het fijn vinden als je daarmee ophoud.

Maw. laterzzzzz,
 
als nu een ogenschijnlijk superduidelijk geval van oplichting al zoveel discussie veroorzaakt, hoe zou t zijn bij de wat meer grensgevallen dan?
moeten we dan met zn allen gaan bepalen wat wel en geen oplichting is?
het gaat er niet om of sf een oordeel over dit specifieke geval zou kunnen vellen, maar om wat voor consequenties dat zou hebben
als je ziet hoe t hier aan toe kan gaan met handeltjes en mensen die te laat of te weinig reageren of als dingen niet netjes geleverd zijn en dergelijke.. dan kan dat wel s een rommelig zooitje worden lijkt me
het gaat ook niet om de vraag of sf het redelijk vind dat iemand via sf opgelicht wordt en ze daar niets aan doen in dat geval. het gaat ook niet om onwil denk ik. het gaat over afbakenen van verantwoordelijkheden en grijze discutabele gebieden vermijden. t zijn nog altijd vrijwilligers die iets ondernemen en die graag, wat ik me goed voor kan stellen, allerlei gezeik buiten de deur willen houden.
dingen als zoveel posts moeten hebben voor je mp op kan, vaste protocollen die werkbaar zijn.. daar wil sf vast wel over meedenken en evt invoeren. maar je moet echt regels voor dit soort dingen universeel houden en dat betekent altijd dat er ook gevallen denkbaar zijn waarbij er iemand de dupe is die dat niet verdient.
er is ook een percentage van auto-ongelukken waarbij het beter was geweest als de bestuurder geen riem om had gehad..
het gaat ook niet om de "domheid" van TS.. te goeder trouw zijn is niks mis mee en ik zal dat zelf, en hopelijk anderen ook, zoveel mogelijk blijven. Als iets net te goedkoop is of als iemand totaal geen geschiedenis heeft hier ben ik persoonlijk voorzichtiger, maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
 
Als je een hacker bent of kent kan je best veel met een IP adres..
 
nou, misschien dan maar overwegen om een minimaal aantal posts alvorens tot marktplaats te worden toegelaten,
en bij duidelijke / overduidelijke gevallen van oplichting in ieder geval de mogelijkheid open houden dat iemand geholpen kan worden. ( zet het in de voorwaarden en je staat juridisch in ieder geval weer een stuk sterker lijkt me, en het schrikt de " amateuroplichters" ook nog eens af/ een soort vogelverschrikker zo gezegd )
lijkt me een prima zaak en weerom een verbetering voor het prettig functioneren van dit forum

heren ik ga m'n synth eens uitpakken. er zijn mensen die een foto wilde zien...
 
Dat idee van een bijdrage aan het forum leveren voordat je kan verkopen is wel iets waar meerdere mode iets in zien. We zijn aan het kijken of dit met de forumsoftware te doen is of dat we hier een moderator voor op moeten offeren. Er is iemand die leden goedkeurt, maar checken of iemand z'n steentje heeft bijgedragen voordat ie kan verkopen kan nogal wat werk zijn..
 
dank je wel,
misschien neem ik hem mee naar de forumdag
 
Dat idee van een bijdrage aan het forum leveren voordat je kan verkopen is wel iets waar meerdere mode iets in zien. We zijn aan het kijken of dit met de forumsoftware te doen is of dat we hier een moderator voor op moeten offeren. Er is iemand die leden goedkeurt, maar checken of iemand z'n steentje heeft bijgedragen voordat ie kan verkopen kan nogal wat werk zijn..


volgens mij kan dit volledig geautomatiseerd worden...:okdan:

:mega:
 
ABN (waar de rekening van de scammer is) zei me dat ik naar de politie moest en met mijn aangifte naar mijn eigen bank die ABN zal contacteren en dan zou ABN het geld op mijn rekening terugbetalen.

Dit heb ik gedaan.
Zullen zien, ik hoop dit niet te lang zal duren.

En natuurlijk zal er een gerechtelijk onderzoek zijn.

Ik laat u weten...
 
laat het zeker weten !
ben in hetzelfde geval, maar dit ging mijn bank zeker niet voor mij oplossen (waarom zouden ze ook ?) ...en de politie, tja, anderhalf jaar verder en nooit iets van gehoord
 
Als je een hacker bent of kent kan je best veel met een IP adres..

Een beetje scammer gebruikt ook niet z'n eigen IP-adres. Proxy-gebruik of onbeveiligd wifi-netwerk is ook voldoende om opsporing tegen te gaan.
 
Na deze thread te hebben gelezen.....

Idee....nieuwe leden moeten zich verplicht eerst voorstellen in het nieuwe leden forum voordat ze kunnen posten in het marktplaats gedeelte....doet een nieuw lid dit niet dan wordt zijn/haar advertentie meteen weer verwijderd door onze actieve moderators....
 
Tja, dat gaat ook niet echt werken....als je wilt loop je overal omheen en maak je alleen de normale mensen de dupe van dit soort regels.
 
Na deze thread te hebben gelezen.....

Idee....nieuwe leden moeten zich verplicht eerst voorstellen in het nieuwe leden forum voordat ze kunnen posten in het marktplaats gedeelte....doet een nieuw lid dit niet dan wordt zijn/haar advertentie meteen weer verwijderd door onze actieve moderators....


Mja, even een leuk verhaaltje typen kan elke oplichter ook wel... :erm:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top