Wat gebeurt er ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Papz

Stamgast
Lid sinds
20 januari 2009
Berichten
492
Locatie
België
Hoi iedereen

Ik heb op 21/06/2012 geld betaald (SEPA bankstorting) aan een lid van Synthforum ivb met een advertentie.
Hij woont in Amsterdam, ik in België.
Goeie contact in het begin maar sinds het geld betaald is heb ik geen nieuws meer, mijn berichten blijven zonder reactie, hoewel een werd zeker bekeken (bevestigd).

Ik heb de moderator van de marktplaats (shortwave) gecontacteerd : geen reactie.
Ik heb een bericht op https://www.synthforum.nl/forums/sendmessage.php geschreven : ook geen reactie.

Wat gebeurt er hier ? :?

Wat kan ik doen ? Een klacht indienen bij de politie ?

Bedankt voor uw interesse.
 
Vervelend, is degene al lang lid, heeft hij/zij veel posts? Zo ja, dan zal het wel goed komen en is er wellicht iets met voor hem/haar hogere prioriteit tussen gekomen. In dat geval zou ik gewoon nog even wachten op een reactie, het is ook maar een week geleden dat je hebt betaald toch? Als het betreffende lid op 20-06-2012 is geregistreerd is en 3 posts heeft dan zou ik me wel wat zorgen maken....
 
Natuurlijk is hij een nieuwe lid, geregistreerd in maart, niet zoveel berichten en alleen om te verkopen.
Ik heb betaald nu 10 dagen geleden op zij bankrekening, normaal komt het geld binnen 3-4 dagen aan.
Ik vroeg hem "heb jij het geld gekregen ?", een reactie, "ja" of "neen" zou normaal zijn. Hij negeert mijn berichten.
 
Klacht indienen bij de politie is het enige wat je kan doen. Synthforum speelt hier geen rol in. De marktplaats regels zijn hier heel duidelijk in, ik kan er niet meer van maken.

O en dat bericht kan niemand zien. Je weet nooit, misschien is er wel iets gebeurt ofzo. Je zou z'n bank effe na kunnen trekken misschien.. weet niet of dat werkt of kan.
 
Ja natuurlijk, ik heb de regels gelezen en weet dat Synthforum geen rol speelt, en ik vind dat het is normaal (ik ben ook moderaor op de franstalig forum Anafrog, regels zijn +/- dezelfde). Mijn berichten waren om zijn IP adres te vragen, zou goed zijn als ik een klacht wil indienen.
 
Ik zou eerst nog even afwachtten zo ben ik, misschien kan er wat fout zijn gegaan?

Verder wel nadenken over wat je er verder mee gaat doen? Er kan iets fout zijn gegaan? Als je aangifte wil doen dan moet je ook niet te lang wachtten natuurlijk.

Niet reageren na betaling zeg ik gewoon eerlijk dat ik er dan vaak geen best gevoel bij heb. Als je weinig posts tegen mij zegt dat is dat ook een slecht teken.
 
Een klacht indienen bij de politie ?
aangifte doen bij de Nederlandse politie gebeurt meerendeel digitaal. dat scheelt in ieder geval een trip naar Amsterdam.
Link naar Politie Amsterdam-Amstelland........

Met z'n naam- en bankgegevens moet het haalbaar zijn. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt deze contacten nadat je aangifte hebt gedaan. En dan maar afwachtennnnn......

Als je bent opgelicht is dat een klotestreek!!!
Scammers moeten ze gratis lijfstraffen erbij geven...... :r
 
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik je dat zo mag geven volgens de wet..
 
De advertentie is gesloten..
 
In feite is er, ondanks dat het alle schijn tegen zich heeft, nog niets aangetoond. Ik heb de advertentie wel gesloten omdat de speakers in principe "verkocht" zijn.

Heb je daar dan bericht van de verkoper van gehad? Wie weet lult ts wel uit zn nek, anyway die aanbieding was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn. :)
 
Imo voelt Papz zich nu 2x benadeeld....
de 1e keer zn geld kwijt en de 2e keer het oplopen tegen de muur die door SF is opgetrokken..... :stupid

Met het verwijderen van de advertentie is de bronvermelding verdwenen en dit werkt mogelijk in het nadeel van de benadeelde. Misschien is het beter de advertentie op slot te gooien, een mod bericht met de mededeling mogelijke scamadvertentie erin te plaatsen en deze dan na 2 weken systematisch te verwijderen. Als mod team verkrijg je inzicht in het aantal keer per maand/jaar dat dit gebeurt en kan er op den duur gericht een wijziging worden doorgevoerd. :eureka:

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik je dat zo mag geven volgens de wet..
SF is niet verantwoordelijk voor, dat begrijp ik maar SF is wel degene die de faciliteiten heeft geboden. Als SF meewerkt geeft het een duidelijk signaal af naar potentiele oplichters en is het eigen geweten ook schoner.... Je goedwillende leden beschermen is imo belangrijker dan als platform voor scammers te fungeren.

Misschien gaat het nu nog allemaal het voorstellingsvermogen van de mods wederom te boven en komt het ooit in een zelf gegoten jasje terug als een idee van het genieuze modteam :)

@Papz: kijk even op gebruikersnaam en wanneer er voor het laatst is ingelogd. Als je een SEPA betaling hebt verricht heb je van de ontvanger zijn naam, rekeningnummer en evt. adres. Dit moet je in de aangifte laten opnemen.
 
Het verwijderen was min of meer op verzoek hiero, hij is niet weg hoor, maar z'n Ads staan buiten zicht van leden. Anders kan meneer nog meer slachtoffers maken, als ie dat al bewust doet.
 
Ik wil ook graag even mijn mening geven voordat dit topic straks misschien op slot gaat of verdwijnt..

Ik vind dat SF eigenlijk een keer goed moet nadenken over hoe ze met dit soort zaken om willen gaan, oplichting via SF komt toch echt regelmatig voor, ik zit nu bijna 10 jaar op dit forum, ik ben zelf bijna een keer opgelicht en heb dat door aandringen bij de mods en heel goed dingen uitpluizen voor mezelf weten op te lossen, toch komt het regelmatig voor dat een eerlijk forumlid hier met de gebakken peren zit en van SF niet thuis krijgt.

Uiteraard is alles eigen verantwoordelijkheid en SF is niets verplicht aan zijn leden, maar SF is ook een redelijk veilige haven voor oplichters en ook al weet ik welke argumenten SF hanteert om geen intermediair te hoeven spelen, het komt vaker voor dat iemand gedupeerd wordt dan dat iemand die anderen via dit forum dupeert daar voor gepakt wordt.

Wat dat betreft lijkt SF op de echte wereld een beetje, slachtoffers zijn de klos, daders worden beschermd wegens allerlei redenen.

Dit kan je niet anders zien als onrechtvaardig.

Er is nu weer een forumlid gedupeerd en mogelijk dus nog iemand, en weer wordt de dader beschermd, ik kan het daar niet mee eens zijn.

Papz is iemand die hier al lang lid is, die op meerdere fora actief en bekend is en met een heel mooi eigen blog, is iemand die iets bijdraagt en alleen daarom al respect verdient.

Een eendagsvlieg die zich op dit forum aanmeld kan advertenties plaatsen en zo anderen oplichten en daar blijft het bij dus.

Het lijkt me goed dat SF ophoudt met neutraal te blijven en zo oplichters blijft beschermen maar bedenkt hoe het leden zo goed mogelijk van dienst kan zijn in deze situaties, het vrijwilligers en privacy argument is in het geval van oplichting niet zwaar wegend genoeg.

Papz is iemand die ter goeder trouw is, dat kan iedereen bedenken, SF zou zich in moeten zetten om Papz te helpen, dat kan door hem een IP adres te geven van wie duidelijk is dat dit een oplichter is.

Ik denk niet dat dit heel veel zal helpen, maar de houding van SF om niets te hoeven doen helpt zeker niet!

Misschien tevens ook een goed idee om de markplaats enkel toegankelijk te maken voor leden met minimaal 50 of 100 postings, dit is op Muff ook zo en kan een boel ellende schelen.

Asjeblieft, help Papz een beetje, SF verliest er niks mee en er is ook niks op tegen.
 
en ook daarom koop u bij bol.com....nee niet echt.
maar ik zou zelf NOOIT geld storten op een rekening van iemand anders die ik niet ken.
ik ga altijd het liefst langs, waarom. je kan de kwaliteit zien en je kunt altijd ja of nee zeggen.
 
Kunnen wij zijn IP adres hebben ajb moderatoren ?

als je een aanklacht indient kan de politie die opvragen. Daar is een speciale manier voor. Dit heb ik zelf meegemaakt in mijn werk.

SF is niet verantwoordelijk voor, dat begrijp ik maar SF is wel degene die de faciliteiten heeft geboden. Als SF meewerkt geeft het een duidelijk signaal af naar potentiele oplichters en is het eigen geweten ook schoner.... Je goedwillende leden beschermen is imo belangrijker dan als platform voor scammers te fungeren.

wat een onzin. dit is een message board. Er zijn regels. Synthforum is neutraal en dat is goed. Er is een duidelijke richtlijn in de nederlandse wet mbt opvragen van ip en persoonsgegevens. En het is goed dat synthforum neutraal blijft. Heel goed want privacy is belangrijk. Dit gaat om iets groters dan een oplichting, dit gaat over bescherming persoons gegevens. Als je ergens achter wil komen kan dat vast wel, maar zomaar ip gegevens geven mag niet eens.
Als je echt een aanklacht indient zal synthforum vast niet tegenwerken als de politie ze benaderd met de juiste papieren.
Wat dat betreft ben ik het eens met synthforum om er geen partner in te spelen. Dit is een openbaar message board. Lullig dat je bent opgelicht maar ik vind het fijner om te weten dat mijn gegevens bij synthforum veilig zijn. Dan om opgelicht te worden, dat word ik sowieso al door de doverheid :P En dat kan je overal gebeuren. Zodra synthforum via PM ip gegevens gaat geven kunnen ze problemen met het CBP krijgen.
Goed zo synthforum.

Mensen die opgelivcht zijn. Succes bij de politie, jullie hebben de bankgegevens dus dat maakt het makkelijker.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top