Wat gebeurt er ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
@Stije

0)Het privacy argument is helemaal niet zo sterk als het lijkt.

6)De politie vind dit soort zaken niet zwaar genoeg om via de officier van justitie een verzoek te doen aan SF om het IPnr te overhandigen om een onderzoek in te kunnen stellen.

7)SF komt echt niet in de problemen als ze in bepaalde gevallen hun leden probeert te helpen bij dit soort dingen, doet ze dat niet, dan blijft SF en haar leden een vette prooi voor oplichters.

ad 0
ad 6
ad 7

oei
 
Natuurlijk zijn er hele gehaaide oplichters die blijf je altijd houden en het is niet verkeerd om goed te blijven opletten op wat er aangeboden wordt en wat je er voor moet betalen.

een goed alternatief voor de "snelle jongens" is " de controlle vraag"

voor je een advertentie zet, moet je eerst een vraag beantwoorden zoiets als

  • hoe heet de cv van de semi modulair serie van korg. of
  • hoeveel VCO zitten er in een elka synthex
  • wat gebeurt er met de sound als je een trigger signaal in een "expression in control" doet
  • wie is het meest irritante forum lid ....r2o
  • wie is de bedenker van de tr-909
  • wat is de beruchtste filter serie van belgie of,
  • wat is de entree prijs van de synthmeeting van 2012
  • wat is het zwakste punt van een polysix
  • welke tracks worden er vaste prik gespeeld op de synthmeeting
  • maar de lijn af vco vca .....
  • pre naam van Roland is ...
  • wat is de bank pincode van mod. vcovca
  • eerste product synthesizer Macbeth ...
 
Normaal word je bij muziekinstrumenten niet opgelicht. De verkoper weet meestal waarover hij praat.
Het gevaar ligt bij 'te koop gevraagd' advertenties.
Ik heb laatst een te koop gevraagd advertentie op Marktplaats gezet voor een Yamaha QR-10.
Komt er een heel acceptabele reactie van iemand die zo'n ding heeft en vraagt wat ik ervoor over had.
Ik zei 50 euro inclusief verzendkosten. Daar ging hij (Fernandes) mee akkoord.
Pas toen ik het geld overmaakte ging Fernandes ineens vragen om een schermafdruk van de betaling. Klonk verdacht, maar ik heb hem een schermafdruk gemaild, waarbij al mijn gegevens onzichtbaar waren gemaakt.
Resultaat: na maanden geen QR-10, een formulier op Mijnpolitie.nl ingevuld en achteraf gewoon 50 euro armer.

Volgende keer moet ik toch een strikvraag stellen aan de verkoper. Als een apparaat bijvoorbeeld alleen op netstroom werkt, vragen of de batterijen erbij zitten...
 
Maar komt dat niet omdat de vragers maar de helft willen geven voor wat de marktprijs doet. Ik moet je zeggen dat ik me er wel dood aan erger. Het is natuurlijk wel dat je er zelf bij bent dat je het verkoopt, maar als er een vraag komt van, heb jij een Tb-303 voor mij en jij hebt er een en je doet een prijs van 1100 euro dan is de standaard reactie !! nee maar ik heb er maar 700 voor over. De marktplaats vraag is voor mij verspilde moeite, dat doe ik sowieso al niet meer.
 
Natuurlijk zijn er hele gehaaide oplichters die blijf je altijd houden en het is niet verkeerd om goed te blijven opletten op wat er aangeboden wordt en wat je er voor moet betalen.

een goed alternatief voor de "snelle jongens" is " de controlle vraag"

voor je een advertentie zet, moet je eerst een vraag beantwoorden zoiets als

  • hoe heet de cv van de semi modulair serie van korg. of
  • hoeveel VCO zitten er in een elka synthex
  • wat gebeurt er met de sound als je een trigger signaal in een "expression in control" doet
  • wie is het meest irritante forum lid ....r2o
  • wie is de bedenker van de tr-909
  • wat is de beruchtste filter serie van belgie of,
  • wat is de entree prijs van de synthmeeting van 2012
  • wat is het zwakste punt van een polysix
  • welke tracks worden er vaste prik gespeeld op de synthmeeting
  • maar de lijn af vco vca .....
  • pre naam van Roland is ...
  • wat is de bank pincode van mod. vcovca
  • eerste product synthesizer Macbeth ...

En die antwoorden zijn nergens op internet te vinden?

En daarbij weten veel mensen die al jaaaaaren lid zijn ook niet altijd antwoord op deze vragen.

Dat werkt natuurlijk niet!
 
Maar komt dat niet omdat de vragers maar de helft willen geven voor wat de marktprijs doet. Ik moet je zeggen dat ik me er wel dood aan erger. Het is natuurlijk wel dat je er zelf bij bent dat je het verkoopt, maar als er een vraag komt van, heb jij een Tb-303 voor mij en jij hebt er een en je doet een prijs van 1100 euro dan is de standaard reactie !! nee maar ik heb er maar 700 voor over. De marktplaats vraag is voor mij verspilde moeite, dat doe ik sowieso al niet meer.

Ik heb er al verschillende mooie synths aan over gehouden! Maar dan vooral door te ruilen!
 
Idd enigste antwoord die ik weet is de pincode van VCOVCA.

Ik kan iedereen alvast verklappen dat daar toch geen drol op staat :smeris:

Vrouw en kids maken alles op, de klooooioooooooos.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top