Slate Digital Virtual Tape Machines (VTM)

Lid sinds
6 juni 2003
Berichten
2.560
Locatie
Oosterhout
Hij is uit!

tape1-main.jpg


Heeft iemand hem al geprobeerd?

http://www.slatedigital.com/products/vtm

Online Shop
 
ik vraag me vooral af hoe die vergelijkt met de tape plugin van toneboosters, die veel goedkoper is ...
 
Ik begrijp het gemak wel, de tijdbesparing en wellicht de 'gecontroleerde hoeveelheid ruis cq vermindering kwaliteit' maar voor de rest.. vind het maar beetje 'raar' om zoiets in een plugin te vatten, óók als je ITB werkt.

Is de lol er dan niet definitief helemaal af ???

Hoe langer ik erover nadenk, hoe stommer ik deze plug vind. Juist als het 'subtiel verminderen' van kwaliteit, warmte verkrijgen en plezierige kleuring je doel is, lijkt mij dat je dan niet in de plugin hoek zoekt..
Voor 250,- heb je hele mooie tape-recorder(s)

With added dimension, fatness, depth, and warmth, you’ll wonder how you ever mixed without it!
Dan lijkt het mij de vraag, is dit wat je van een tape-recorder verwacht als je die koopt? Is dit wat iemand toen, verwachtte van een tape-recorder toen hij/zij 't kocht?
Adverteerde de fabrikanten van digitale mixers niet met dezelfde slogan toen die markt opkwam?

Vind het razendknap gemaakt van Slate, maar ik geloof er niet in.. heel de wereld dezelfde tape-sound van Slate, yeah right lekker uniek
 
Laatst gewijzigd:
sander, het is niet de discussie of plugins nu minder of vetter zijn dan the real thing. Het gaat om hoe deze plugin werkt, daarnaast is het niet de 1e tape emulatie plugin dus waarom je nu met deze comment komt...? (waves en uad waren slate al voor...)
 
Ik heb zelf de tape emu van Waves, maar weet nog niet wat ik er van moet vinden.
Deze zal ik ook even proberen.
De waves Kramer Master Tape is opzich ok, maar niet bijzonder, de delay die erbij zit is wel vet.


@sander
Ja je hebt voor 250 een tape deck, 1 van tig jaar oud die met regelmaat geserviced moet worden.
Tel bij de 250,- dus ook de servicekosten plus de kosten van de tape zelf.
 
@sander
Ja je hebt voor 250 een tape deck, 1 van tig jaar oud die met regelmaat geserviced moet worden.
Tel bij de 250,- dus ook de servicekosten plus de kosten van de tape zelf.
Hoe gaarder hoe beter toch.. daar is het toch om te doen, dat was m'n punt ook.

Maargoed, pass-out heeft gelijk, die discussie is hier niet van toepassing
 
heb de demo en ik vind hem bij de track waar ik nu mee bezig bent op de master niet passen maar op me lead bus klinkt hij erg dik.
De atr 102 van uad vind ik minder mooi voor me lead bus.
Misschien heb je er wat aan?
 
heb de demo en ik vind hem bij de track waar ik nu mee bezig bent op de master niet passen maar op me lead bus klinkt hij erg dik.
De atr 102 van uad vind ik minder mooi voor me lead bus.
Misschien heb je er wat aan?

Hoi Bart,
Bedankt. welke tape en settings heb je gebruikt op de lead bus en wat voegt het precies toe? Heb je toevallig ook de Studer plug van UAD?
 
kreeg een email:

Steven Slate on Pensado's Place TODAY
Hi Folks!

Don't miss Steven appear as the guest on the industry talk show Pensado's Place featuring world class mixer Dave Pensado. Steven will discuss his career, recording techniques, and share some stories with Dave and Herb.

Check it out today at 1:30PST right here:
http://www.justin.tv/pensadosplace
 
heb de demo en ik vind hem bij de track waar ik nu mee bezig bent op de master niet passen maar op me lead bus klinkt hij erg dik.

Grappig,ik heb hetzelfde...
 
heb de demo en ik vind hem bij de track waar ik nu mee bezig bent op de master niet passen maar op me lead bus klinkt hij erg dik.

Lijkt me interessant en leerzaam om eens te horen wat deze (of een andere Tape plugin) voor een effect heeft op een lead van iemand die ook echt leads kan maken.

Bedoel, ik kan deze plugin natuurlijk wel ff demo' en op een paar prutsleads die ik gemaakt heb, maar daar gaan ze zeker niet beter van klinken lijkt me :). Zou een van jullie (Catscan/Dione) misschien eens een kort Dry en Wet stukje kunnen plaatsen? Dan hoor ik misschien een keer waar dit soort plugins echt toe in staat zijn. Waarvoor dank alvast!

ps: Dione; bijvoorbeeld de leadsound van "Back Breaker", daarop zou ik deze plugin wel eens willen horen.
 
Nog meer ervaringen en/of meningen over deze plugin?
Ik heb hem nu ook zelf geprobeerd. Op de master klonk het wel aardig maar op een lead hoor je beter wat de plugin doet. Het lijkt wel of de lead iets ruimer wordt met een klein randje hi er bij. Beetje lastig te omschrijven.
Ben nog steeds erg benieuwd naar de vergelijking met de UAD Studer plugin...
 
Back
Top