Of moet dit op het orgel forum?

Bij de T50 (gebouwd ter ere van 50 jaar Kawai) hoorden trouwens ook 32 speaker cabinets van elk 500W. :D Ook die zijn, samen met het orgel, reeds lang geleden gesloopt. Want wie wil er nu iets in een museum plaatsen...

De klankopwekking van de T50 was volledig analoog. In de solo voices herken je wel wat Kawai/Teisco synthgenen. Er zitten ook goede strings in, ook enkele meer "Yamaha" stijl (dunnere) analoge strings.

Er zijn blijkbaar 8 T30 gemaakt, waarvan er minstens eentje functioneel is en minstens 2 heel erg om reparatie verlegen zitten. Wat deels lastig is omdat er daarvoor een andere T30 gesloopt zou moeten worden ivm unieke hardware.

De eindbaas van de orgels: Kawai T50, 1977-78. (zie ook Guinness book 1979 en verder :)) Volgens mij bestaat hier maar 1 exemplaar van, en helaas is het sindsdien gedemonteerd/gesloopt. "klein" broertje T30 bestond ook, daar zijn er misschien net iets meer van? Hoewel dat ook al een 4 klavier monster was en geen commercieel model, dus mogelijk ook slechts 1 stuk. De enige Kawai "T" series die commercieel te koop waren, waren T3 en T5.

T50-large%20scan%20quarter%20size%20sharp.jpg

5014337562_f576a12d60_z.jpg
Leuk, kun je tenminste met zijn tweeën op het orgel spelen.

Op zo'n Thomas heb ik jaren er achter gezeten...
Bij mij zat er nog aparte zelf gemaakte 'drum-upgrade' voor de drum part
van 3 witte knoppjes voor 3 verschillende break variaties meer...
(niet op de foto)
16 jaar erachter gezeten voordat ik mijn eerste RealTech keyboard van 30 gulden kocht bij de Vroom en Dreesmann...:P

6ruvgnpva3c91.jpg

en...

127 Soorten zijn genoeg?
Héél goede soundmodule. 👍

Cheers,
Exo. :mega:

Back