RIP Donna Summer

Is dit het eerste RIP topic dat niet totaal uit de hand loopt? Nice
Ik weet ng tn ik flauwe disco dj was dat je die lp van haar kon laten staan.. Hot stuff en bad girls gingen naadloos in elkaar over... Ideaal , kon je ff schijten
Donna dank! :)
 
Erg jammer, veel te jong. Disco forever!
 
I feel love is meer een moroder plaat dan een donna summer plaat. Als je Donna Summer echt wil horen kan je beter State of Independence draaien. Triest dat ze zo jong is gestorven maar daar hebben helaas meer artiesten last van.
 
I feel love is meer een moroder plaat dan een donna summer plaat. Als je Donna Summer echt wil horen kan je beter State of Independence draaien. Triest dat ze zo jong is gestorven maar daar hebben helaas meer artiesten last van.


volgens mij haar allerbeste nummer, state of independence.
de rest vond ik maar een beetje mager.

:mega:
 
I feel love is meer een moroder plaat dan een donna summer plaat. Als je Donna Summer echt wil horen kan je beter State of Independence draaien. Triest dat ze zo jong is gestorven maar daar hebben helaas meer artiesten last van.

Nooit geweten dat dat van haar was! Wel altijd een leuk nummer gevonden :)
 
zouden er van robin ook filmpjes van z'n 20ste verjaardag zijn op youtube?
tja , misschien kunnen we een aparte algemene riptreat starten ipv telkens opnieuw bij een verschijnen.
( ps met rip doel ik niet op marktplaats perikelen.. )
 
I feel love is meer een moroder plaat dan een donna summer plaat. Als je Donna Summer echt wil horen kan je beter State of Independence draaien.

Even voor de duidelijkheid:

I feel love is door Donna Summer en Giorgio Moroder geschreven, Donna Summer zingt er de tekst in (op m.i. redelijk onnavolgbare gehypnotiseerde wijze).

State Of Independence is door Vangelis en Jon Anderson geschreven, en oorspronkelijk door Jon Anderson ingezongen en door Vangelis ingespeeld. Later heeft Quincy Jones er een commerciëlere coverversie van gemaakt die door Donna Summer is ingezongen en waar een resem andere bekende artiesten aan meewerkten.

Dus eigenlijk is I Feel Love meer een Donna Summer nummer dan State Of Independence. Maar door de zeer specifieke zangstijl en Moroderproductie in I Feel Love is het inderdaad niet het meest geschikte nummer om haar te horen zoals ze normaal zingt.
 
Even voor de duidelijkheid:

I feel love is door Donna Summer en Giorgio Moroder geschreven, Donna Summer zingt er de tekst in (op m.i. redelijk onnavolgbare gehypnotiseerde wijze).

State Of Independence is door Vangelis en Jon Anderson geschreven, en oorspronkelijk door Jon Anderson ingezongen en door Vangelis ingespeeld. Later heeft Quincy Jones er een commerciëlere coverversie van gemaakt die door Donna Summer is ingezongen en waar een resem andere bekende artiesten aan meewerkten.

Dus eigenlijk is I Feel Love meer een Donna Summer nummer dan State Of Independence. Maar door de zeer specifieke zangstijl en Moroderproductie in I Feel Love is het inderdaad niet het meest geschikte nummer om haar te horen zoals ze normaal zingt.

Goed punt. Ik denk dat het album met Quincy Jones meer haar eigen klank laat horen, een van de beste albums na Bad Girls.

Soms heb ik de "Donna" momenten en ik draai dus allerlei tracks (bij voorkeur de lange versies), kan nooit vervelen :okdan:
 
Back
Top