Hardcore/acid EP, jouw mening?!

http://soundcloud.com/sci000/sets/unindentified/s-oI0hW

Hmm wel jammer, over monitors klinken de tracks best lekker en flink wat laag, maar heb de tracks zonet eens in de auto geluisterd, met en zonder allerlei EQ toeters en bellen op zo'n autoradio en de tracks klinken echt fuckin belabberd. Veelste lage tonen en ook alleen maar op een vrij zacht niveau te beluisteren alvorens het helemaal in de lage tonen smoord. In een stil kroegje was het hetzelfde verhaal, waar ik eigenlijk nog meer met de neus op de feiten werd gedrukt.

Ik zal deze week wederom met de tracks aan de slag, het zal wel een erg heen en weer geloop worden tussen de studio, auto en DH. Tenminste ik neem aan dat ik die luistersituaties beter als referentie kan nemen omdat het nu in de studio wel lekker klinkt maar ergens anders belabberd?

Misschien iets minder enthousiast @ 40hz, wat denken jullie?
 
Ik zal zelf tracks die nog zo opgenomen zijn niet uitbrengen.......de mix is gewoon in basis niet al te goed.
Gewoon lekker nieuwe tracks maken, leren hoe je monitors klinken en daar tijdens het muziek maken op blijven letten...
Een goede mix is iets wat met de tijd komt (of gaat als je oren slecht worden:)
 
Doe ik zelf tijdens het muziek maken weinig......train je oren om te horen/luisteren. En ook goed weten hoe je geluiden zo maakt dat ze in de mix doen wat jij wilt.
Ik gluur wel altijd naar testopames en spikes in geluiden, zo kan je de energie beheersen in een track.
 
Ik zal zelf tracks die nog zo opgenomen zijn niet uitbrengen.......de mix is gewoon in basis niet al te goed.
Gewoon lekker nieuwe tracks maken, leren hoe je monitors klinken en daar tijdens het muziek maken op blijven letten...
Een goede mix is iets wat met de tijd komt (of gaat als je oren slecht worden:)
Om ze niet uit te brengen maak ik me er ook maar makelijk vanaf. Ik ben in december begonnen met het schrijven van (onder andere) deze tracks en zit inmiddels ook al een mooi poosje om te kloten met deze mix(en). Het stadium echt voor de lol ben ik inmiddels voorbij en wil het gewoon goed hebben.

Heb nu een week of wat Fabfilter Pro Q met pro, post en pre+post spectrum analyzer dus ik kan wel zien wat ik doe, daar ligt het niet aan - ik kan erzelf gewoon geen flikker van. :D Ik ga nog maar weer even wat dingen uitproberen en in andere situaties afluisteren.
 
Ik snap wel wat je wilt, kan je de opnames in basis aanpassen of werk je nu met een stereo mix?
Ik master zelf nooit meer aan de stereo mix, dat laat ik Curvepusher doen......iedereen zijn werk:)
Enige tip die ik geven kan is met volgende tracks tijdens het creatieve proces vaker luisteren en aanpassen.
De achteraf mastering is puur voor de puntjes op de i, noodingrepen zullen altijd consequenties hebben.

Succes man..
 
Ik snap wel wat je wilt, kan je de opnames in basis aanpassen of werk je nu met een stereo mix?
Ik master zelf nooit meer aan de stereo mix, dat laat ik Curvepusher doen......iedereen zijn werk:)
Enige tip die ik geven kan is met volgende tracks tijdens het creatieve proces vaker luisteren en aanpassen.
De achteraf mastering is puur voor de puntjes op de i, noodingrepen zullen altijd consequenties hebben.

Succes man..
Thanks, ik kan nog gewoon bij alle kanalen dus het is ook wel mogelijke om dit redelijk te krijgen. Het liefst stuurde ik ze ook gewoon op, maar om er nou elke release 200 euro achteraan te gooien die ik alleen maar kan terug verdienen door een aantal verkopen op een bandcamp vind ik ook wat scheef..
 
Je maakt er geen vinyl van, want dat dacht ik wel......
Als je alle sporen los hebt zal ik eerst per track het weer afmixen alsof je de track aan het opbouwen bent.
Dus eerst de kick, dan de acid en dan de percussie bijv...
 
Je maakt er geen vinyl van, want dat dacht ik wel......
Als je alle sporen los hebt zal ik eerst per track het weer afmixen alsof je de track aan het opbouwen bent.
Dus eerst de kick, dan de acid en dan de percussie bijv...
Het is de bedoeling dat het op vinyl komt, wat eigenlijk met gesloten beurs gaat - ik moet blij zijn dat ik de kans krijg.
Enige manier om het masteren (is voor eigen rekening) te vergoeden zou door de release digitaal op internet te verkopen, al krijg je het er daar nooit mee uit.
Alle sporen los bij langs gaan zal inderdaad het beste wel zijn, de track bij de horens vatten.

Dan zal ik alvast een beginnetje maken.:)
 
Als een label het uit brengt, dan zullen zij toch wel de eindmastering moeten laten doen.....
Kan me niet voorstellen dat een label dit niet doet en dit aan de artiest overlaat, dat is niet de normale manier van werken......het label zal de platen moeten verkopen en heeft zelf de meeste baat bij een dik klinkende release.
Ik wil voor mijn labels het liefst schone audio, dan beoordeel ik of het uitgebracht kan worden en daarna wordt het gemastered en gesneden in Engeland. Dit kost 200 pond, maar dan valt bij RI weer de post van de rekening af voor het snijden.....je kan het label contact met mij laten opnemen om het een en ander door te nemen.
 
http://soundcloud.com/sci000/sets/unindentified/s-oI0hW

Ik zal deze week wederom met de tracks aan de slag, het zal wel een erg heen en weer geloop worden tussen de studio, auto en DH. Tenminste ik neem aan dat ik die luistersituaties beter als referentie kan nemen omdat het nu in de studio wel lekker klinkt maar ergens anders belabberd?

Misschien iets minder enthousiast @ 40hz, wat denken jullie?

Wat voor monitors heb je en heb je wat aan je akoestiek gedaan? Ik ken dat; in de auto luisteren, vervolgens met je bevindingen weer de studio in, tot het goed klinkt in de auto, om er vervolgens achter te komen dat het ergens anders nog steeds voor geen meter klinkt. Investeren in monitoring en akoestiek is best wel belangrijk.
 
Een P&D deal, ik moest het even googlen, maar het is dus een pressing & distribution deal...
Dan gaat het verhaal wat ik typte toch nog steeds op, het label zoekt een bepaalde sound, daar hebben ze jou in gevonden en zei gaan het uitbrengen......daar hoort het masteren bij.

Wat het is, is dat weinig mensen een slecht gemasterde plaat draaien, tenzij hij echt superfking vet is......
 
Het is de bedoeling dat het op vinyl komt, wat eigenlijk met gesloten beurs gaat - ik moet blij zijn dat ik de kans krijg.
Enige manier om het masteren (is voor eigen rekening) te vergoeden zou door de release digitaal op internet te verkopen, al krijg je het er daar nooit mee uit.
Alle sporen los bij langs gaan zal inderdaad het beste wel zijn, de track bij de horens vatten.

Dan zal ik alvast een beginnetje maken.:)


Ik zou een paar verschillende mixen maken van je tracks en die op veel verschillende systemen beluisteren.
Wat brz al zei een slecht gemasterde track zal niet veel gedraaid worden (wij hebben er 1 vind ik)
Als het eenmaal op plaat staat kan je het niet meer veranderen en daar ga je behoorlijk van balen achteraf :)
 
Hoor ik daar Alex Jones?
 
Wat voor monitors heb je en heb je wat aan je akoestiek gedaan? Ik ken dat; in de auto luisteren, vervolgens met je bevindingen weer de studio in, tot het goed klinkt in de auto, om er vervolgens achter te komen dat het ergens anders nog steeds voor geen meter klinkt. Investeren in monitoring en akoestiek is best wel belangrijk.

Ik heb de oude serie RP5 van KRK, onlangs heb ik mn inrichting wel veranderd van een zolderkamer in de breedte gebruiken (scheef plafond aan weers zijde) naar in de lengte (scheef plafond voor en achter me).
 
Ik heb de oude serie RP5 van KRK, onlangs heb ik mn inrichting wel veranderd van een zolderkamer in de breedte gebruiken (scheef plafond aan weers zijde) naar in de lengte (scheef plafond voor en achter me).

Ik zit ook in mijn zolderkamer en ben onlangs ook in de lengte gaan zitten. Je zit dan waarschijnlijk wel in de buurt van een schuin gedeelte, waar de bas frequenties zich gaan stapelen. Ik ben bezig onder beide schuine gedeeltes een bass trap over de hele breedte te gaan maken.

Die KRK's heb ik ook gehad (de RP6) en onlangs ingeruild voor Dynaudio's. KRK's boosten de bas, waardoor kicks al snel goed gaan klinken, terwijl ze op andere systemen vaak te weinig laag hebben omdat je daar te zuinig mee bent geweest.
 
Oke ik heb vanaf scratch een nieuwe mix gemaakt van 1 van de tracks;
http://soundcloud.com/sci000/the-untitled-washington/s-XHuNS

Zelf vind ik em wel okay klinken, maar dat heb ik wel vaker :P
Anyway in de auto en DH klinkt ie nu zo gek nog niet, alleen als ik em in de studio luister zou ik toch wat dingetjes anders doen, maar als ie daar goed klinkt, mist er weer iets als ik em in DH luister en andersom, het is nu een beetje een compromie. Daarnaast zijn er nog paar kleine details boven komen drijven die al vergeten was dat ze erin zaten.

Wat vinden jullie?
Kan ik deze mix aanhouden om ook de overige tracks te doen?
Vanuit studio point of view zou er nóg wel wat laag bij kunnen om wat te noemen, maar dan verzuipt het in andere (vaak bass boostin) situaties.
 
Back
Top