Het belangrijkste is dat je in zulke gevallen je audiospoor tempo de "master" maakt om geen audiobewerkingen los te hoeven laten zoals timestretch, wat best wel negatieve effecten kan hebben.
Ikzelf zou dan eerder de pitch van de sample aanpassen dan te gaan stretchen als het om grotere stukken audio gaat waar veel verschillende frequenties inzitten.
Maar het grootste nadeel is dan weer eventuele toonhoogtes die veranderen. Maar met sommige nummers maakt dat niet uit
Bij kortere stukken (breakbeats, bassen, stemmen) pas ik het soort timestretch namelijk vaak aan aan de frequenties die erin zitten om zo min mogelijk bijgeluiden te krijgen.
Dus gooi je complete audio spoor in cubase, en ga passen en meten met de bpm counter in cubase tot het van begin tot einde strak ligt en alle maten kloppen/overeenkomen.
Dat je midi 3.623 bpm langzamer of sneller loopt dan eerst is zeer verwaarloosbaar en een stuk makkelijker dan dat je je complete audiospoor gaat aanpassen.
Let er wel op dat je beginpunt van je audio strak op de 1e tel ligt. Als het met een menselijke sequencer is ingespeeld werkt het helaas niet.
Als je je audio hebt strak gelegd (of beter gezegd het cubase grid hebt strakgelegd met de audio) gaat je midi exact mee met de audio.