Hardcore/acid EP, jouw mening?!

The Untitled

Ouwe rot
Lid sinds
4 januari 2007
Berichten
1.890
Locatie
Frozenland
Ik werk inmiddels al een behoorlijk poosje aan een hardcore / acid ep, en wil graag het beste eruit halen wat erin zit maar naar mate je er langer inzit begin je ook aan dingen te wennen dus lijkt het me een goed idee als mensen met een frisse blik er naar gaan luisteren!

Van allerhande feedback is welkom, over de track(s) zelf, geluiden en zeker niet te vergeten de afmix van de afzonderlijke tracks evenals geheel. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!


http://soundcloud.com/sci000/sets/unindentified/s-jaxuu

Vr.groet,
Jacob
 
Eerste leuk :)

Tweede track een beetje rommelig in zijn geheel.

Derde track 1.41 303 lijkt wel in een soort van koektrommel te zitten waardoor het dof klinkt en dood staat, verder doet deze track mij een beetje denken aan de oude DDR platen *ADAM X enz

Track 4 pas bij 0.41 vindt ik het leuk en bij 1.48 weer een beetje jammer dat dat acid gescheur weer terugkomt.....

Mis ook een beetje een climax in het geheel maar dat is mijn mening dus :)
 
Eerste leuk :)

Tweede track een beetje rommelig in zijn geheel.

Derde track 1.41 303 lijkt wel in een soort van koektrommel te zitten waardoor het dof klinkt en dood staat, verder doet deze track mij een beetje denken aan de oude DDR platen *ADAM X enz

Track 4 pas bij 0.41 vindt ik het leuk en bij 1.48 weer een beetje jammer dat dat acid gescheur weer terugkomt.....

Mis ook een beetje een climax in het geheel maar dat is mijn mening dus :)
Bedankt voor de feedback WHG!

Ik zal eens kijken wat ik precies met de 303 in de derde track gedaan heb en of ik het ook wat frisser kan krijgen. Ik heb DDR / Adam X even moeten nakijken op YouTube en hoor inderdaad de overeenkomsten ook.

Bij de vierde track gaat t eigenlijk wel alleen om de herrie + 303, een nummer alleen maar laten doorbeuken kan leuk zijn maar moeilijk om interesant te houden.



Even een algemene vraag aan eenieder zouden deze tracks zo blijven staan qua mix als ze op vinyl worden geperst?
Ik weet wellicht een kans, alleen wordt er qua mastering 'alleen' voorgezorgd dat het op vinyl kan en geen puntjes op de i qua mix.
 
Hoi Jacob

Track 1, laag zit er niet in.
Track 2, laag zit er weer niet in, zo distorted dat de kick geen laag meer heeft. probeer je kick te splitsen in clean en kapot....
Track 3,laag niet strak. Op zich wel een leuke track, maar kan gewoon veel dikker.
Track 4, leuk, zit wat meer sublaag in, maar geen goed mid laag.

Bij geen van de tracks beweegt mijn speaker netjes bij elke kick op en neer, dat zal wel moeten:)
Kwa nummers is het wel een mix van IS en oudere acid gabber, leuk leuk leuk...

Als je de plaat direct bij RI laat snijden en persen, dan is er geen echte mastering inderdaad.
Je kan hem ook elders laten masteren/snijden en dan het persen alleen bij RI doen.

grtzzzz en pm me maar als je snij info nodig hebt:)
 
wat brz zegt. Alle kicks hebben teveel hun power rond de 80-100 hz zitten in plaats van 50-60 hz waardoor ze wat hol klinken.

track twee is nogal chaotisch op een slechte manier, de acidlijn in het middenstuk staat ook te hard.

Track 3 ken ik :D De acid lijn staat best wel uit fase in het stereo beeld. Zit daar aan PAZ op ofzo ?
Kick is ook erg dof.
 
Bedankt voor de feedback Bruce en Niel, hier kan ik mee uit de voeten.
Heb Renoise er ook even bij open gegooid en een boost bij 50hz geprobeerd wat inderdaad een wereld van verschil geeft bij nu en dan bypassen.Wel jammer dat ik het zelf niet hoorde terwijl ik toch wel tijd heb besteed aan equalizen.

Bij track 2 was ik zelf op een gegeven moment ook niet erg tevreden over de kick, wellicht dat ik er een 909 sample bij layer.. De kick in de speakers zien is wat dat betreft wel een leuk referentie punt hehe :D Tja verder, de acid riff is misschien wel wat hyper, wellicht dat het daardoor chaostich overkomt? Die main 303 iets zachter lijkt me al aardig te schelen...

Met de afkorting PAZ ben ik zo 1,2,3 niet bekend Niel, wel viel het me eerst op dat mijn tracks helemaal mono waren in spectrum/stereo view. Dus ben ik met renoise stereo expander aan het gooien geweest, wellicht dat ik dat effect op de acidlijnen moet reduceren of helemaal weg doen? In stereo view zag het er wel voller uit.


@brz; ik kan het niet in eigen beheer doen helaas, verder kan ik er (hopelijk) met de tijd meer over vertellen.
 
Hoe kan het dat je tracks strak mono zijn?
Zal zelf nooit een expander gebruiken, want als je dat niet goed weet in te stellen doe je meer fout dan goed.
Tijdens het muziek maken kan je beter goede stereo fx's gebruiken en panning om stereo beeld te krijgen en dan moet je voor vinyl het laag strak mono houden......

Tracks blijven maken en blijven luisteren en kijken wat je doet of wat je vergeet te doen....
 
paz stereo imager is een pluggin die vaak gebruikt werd en vaak de oorzaak was van de meeste stereo probleem tracks waar ik dit hoorde. Het is dus een renoise stereo imager :D Doet vaak meer verkeerd dan goed, altijd met zeer veel voorzichtigheid gebruiken. http://www.waves.com/Content.aspx?id=233

Doe voor de gein die acid lijn solo zetten en dan het linker en rechter kanaal samengooien naar een mono kanaal, je zal horen dat het geluid drastisch zachter wordt, zo niet bijna uitgedoofd. Dat komt doordat de fase van links en rechts elkaars tegenovergetselde zijn en elkaar daardoor uitdoven.
Daarnaast luistert het gewoon niet lekker, het "trekt" aan je oren, vind ik.

Als je de mogelijkheid hebt om een fasemeter ergens tussen te hangen, zorg dan dat je niet verder gaat dan 90-100 graden verschil. 90 is de max zonder uitdovng, 100 is daar ietsje boven, wat tegenwooridg vaak wordt gebruikt om leads nog breder te maken zonder teveel in de problemen te komen.
 
Ik denk dat mn tracks vooral mono zijn omdat ik mn geluiden veelal uit externe bronnen opneem, dat zal in iedergeval wel meespelen.
De PAZ stereo imager is inderdaad hetzelfde als het renoise effect wat ik nu gebruikt heb, en kan wel goed uitpakken maar ben er nu duidelijk wat te enthousiast mee geweest.

Ik heb de afgelopen dagen wederom aan de mix van de tracks gewerkt, en daarin jullie tips en tricks (geprobeerd) in mee te nemen. Het klinkt op het eerste gezicht wel beter nu, zal het ook even weer naar Soundcloud uploaden.
 
bij alle tracks vind ik de bult op 100 hz teveel, daardoor blijft er veel minder energie over voor de rest van de geluiden. Doe maar eens een a/b test met andere tracks.

Punt is dat je kick helemaal gebaseerd is op dat frewuentie gebied dus je weinig kick overhoudt als je dat omlaag brengt.
 
Ik zal er de komende dagen nog weer eens naar kijken, zo snel even een dipje @ 100hz brengt geen grote verrassingen meer met zich mee en kan er bij 40hz alweer wat bij.

Zolang het maar goed voor de dag komt, zodat de track klinkt zoals het bedoelt is, wanneer het gereleased wordt. Een technisch perfecte mix zal er hier momenteel toch nog niet uitrollen ben ik bang. Vooral omdat dit nog steeds een (neverending?) leerproces is.
 
Zo, heb er de afgelopen dagen het één en ander uitgeprobeerd en de hele vanavond er goed voor gezeten en dit is het resultaat:

http://soundcloud.com/sci000/sets/unindentified/s-oI0hW

Ik heb bij elke track een cut @ 100hz gedaan met daarnaast een flinke boost @ 40hz, en geprobeerd de tracks op elkaar af te stemmen qua luidheid.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, iedereen zn mening is welkom!
 
Ik luister morgen, maar cutten op 100hz en boosten op 40hz snap ik zo even niet.
 
We zitten in een miscommunicatie....
Wat ik niet snap is als je eerst cut onder 100hz en daarna op 40hz gaat boosten. 40hz zit toch onder de 100hz, dus dat heb je toch weggecut?
 
We zitten in een miscommunicatie....
Wat ik niet snap is als je eerst cut onder 100hz en daarna op 40hz gaat boosten. 40hz zit toch onder de 100hz, dus dat heb je toch weggecut?
Ja ik heb het niet goed verwoord zie ik nu, ipv alles weg te doen na 100hz heb ik daar een klein dipje gedaan.



In mijn opinie zijn de tracks nu wel aardig snor, wat jullie?
 
Back
Top