Akai x 7000 sampler keyboard&akai cd 3000 xl

ruud2801

Nieuwkomer
Lid sinds
11 oktober 2011
Berichten
9
Hallo allemaal ik heb twee vragen(verzoekjes) als eerste wie kan me helpen aan een goede gebruiks aanwijzing van de akai x 7000,heb deze keyboard sampler pas aangeschaft,en ging ermee aan de slag maar een geluid opnemen lukte niet om een sample stuk te nemen na veel proberen kom ik er gewoon niet uit...... dus wie kan me helpen aan een gebruiks aanwijzing of me vertellen in een berichtje hier hoe ik simpel iets kan opnemen en afspelen op dit sampler keyboard,zag wel record done uiteindelijk maar vervolgens geen geluid welke toets ik ook indrukte.......alvast dank..

Vraag twee is wie kan me helpen aan een os voor de akai cd 3000 xl OS V2.00 for the CD3000XL dit dus
apparaat gekocht,maar er niet bij stil gestaan dat er een os diskette voor nodig is,natuurlijk heb ik al op het net gezocht maar of de site,s die je tegen komt zijn verouderd en werken niet meer meestal.

Hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen met bovenstaande..


Groetjes Ruud.................
 
Ik kan voor de CD3000XL een floppy maken met OS 2.0. Ik heb hem zelf gemaakt via een tooltje van het web. OS 2.0 downloaden op de Akai website, en even zoeken naar een klein programma-tje dat hier een Akai boot disk van maakt.:

http://www.geocities.ws/samplestation/OSMAKER.zip


PM maar even as het niet lukt (of als je geen floppy drive meer hebt in je computer).


Ik vraag me wel af wat nu echt de merkbare verschillen zijn tussen het OS in de rom chip en v2.0 op floppy. Ik boot braaf vanaf floppy (het lukt me niet op het OS op een zipdisk te copieren), geen idee of het echt beter werkt.
 
@raabje het lukt me niet zou het mogelijk zijn dat jij voor mijn zo os 2.0 maakt voor die akai cd 3000 xl je zou me er enorm mee helpen.............
 
Ik was nogal druk met een baby kamer. Nog geen PM gezien, dus PM even als je die floppy nog wilt met OS2.0
 
Back
Top