Roland D-70 Display brom

FrankB

Stamgast
Lid sinds
23 september 2011
Berichten
273
Onlangs (voor weinig) een defecte Roland D-70 aangeschaft. Na het inladen van de standaard geluiden kwam er weer geluid uit het apparaat, maar dat was niet om aan te horen. Ik vermoedde dat het analoge board n.d.k. was. Voor weinig een analoge board aangeschaft en ingebouwd. Ik heb nu een prima werkende D-70.

Het enige waarover ik niet helemaal tevreden ben is de brom die het display veroorzaakt.

Is daar een remedie tegen?

Thanks,
 
Volgens mij heb ik hier op het forum er meer over gelezen....had iets met de backlite te maken...geloof dat de D50 ofzo er ook last van had...oplossing was geloof ik een schakelaar om de backlite aan en uit te schakelen of zoiets...lekker vaag i know maar genoeg aanknooppunten voor een zoektocht alhier...:)
 
Mijn A50 had er last van, maar het was een hoge piep, geen brom. De oorzaak is de veranderende impedantie van de backlight waardoor het trafootje dat de backlight voedt gaat piepen. Oplossing is nieuwe EL folie (backlight) of de backlight uitschakelen (voor het trafootje), maar dat laatste is niet echt een "oplossing" natuurlijk.
 
Ok thanks!

Backlight kost de hele wereld niet dus dat gaan we proberen te vernieuwen.
 
Back
Top