Nieuwe Nord?

Hou maar op met gissen.

nord1331834347.jpg
 
Even een zijsprong, maar wat is het Nederlandse woord voor zo'n woodblock? Ik meen me te herinneren dat we daar 20 jaar geleden een Nederlandstalig woord voor gebruikten, maar ik weet niet meer welk.
 
Even een zijsprong, maar wat is het Nederlandse woord voor zo'n woodblock? Ik meen me te herinneren dat we daar 20 jaar geleden een Nederlandstalig woord voor gebruikten, maar ik weet niet meer welk.


Houtblok??

:koffie:
 
Zouden ze niet eens meespringen op de kar van de ipad, lijkt me wel compact genoeg om zo'n ding in te schuiven.
 
En dan ook de specs:

attachment.php


Product:
Nord Electro 4D stage piano

Algemeen:
Een bijzonder Waterfall model stagepiano van de Clavia fabrikant achter Nord. Deze stage piano brengt klassieke klanken naar een compacte, felrode vorm, klaar om meegenomen te worden van rockconcert tot kerkdienst. De Electro 4D is voorzien van fysieke drawbars, evenals 61 semi-gewogen toetsen. 10 jaar na de introductie van de eerste Electro, komt deze variant uit. En in die tijd zijn er aardig wat verbeteringen doorgevoerd.

Kenmerken van de Electro 4D
Opvallend aan deze stage piano is zijn zeer geringe gewicht. Met een gewicht van slechts 7 kg is de Electro 4D geen last, maar een lust om mee te dragen! Desondanks heeft hij een zeer stevige constructie, semi-gewogen toetsen en een optimale bediening aan boord. Verder heeft de Electro 4D ondersteunings-opties om samen te werken met Nord's Sound Libraries, die continu voorzien worden van nieuwe, eigentijdse klanken.

Verbeteringen ten opzichte van eerdere versies
De Electro 4D heeft onder meer een nieuwe tone wheel engine gekregen, de Click-modeling is verbeterd en er is zelfs een compleet nieuwe Rotary Speaker simulatie geĆÆntegreerd. Daarnaast zijn er ook nog nieuwe snufjes, waaronder ondersteuning voor Long Release (indien u legato speelt) en er is eveneens een selecteerbare string resonantie. Met zijn configureerbare vier Program Banks en vier Live Locations kunt u in de studio en op het podium uw favoriete presets tevoorschijn toveren. Een nieuw delay-effect omvat tap-tempo, rate, amount en een stereo Ping-Pong modus.

Specificaties:
- bijzondere stagepiano
- voorzien van fysieke drawbars, gebaseerd op Nord C2D
- 61 semi-gewogen toetsen
- Waterfall-model stage piano
- felrode afwerking
- lichtgewicht constructie
- robuuste bouw
- ondersteuning voor Nord Sound Libraries
- nieuwe Tone Wheel engine
- verbeterde Click modeling
- Rotary speaker simulatie
- ondersteuning voor Long Release (voor legato toetsenisten)
- selecteerbare string resonantie
- vier programmeerbare Program Banks
- vier programmeerbare Live Locations
- nieuw delay-effect met tap-tempo, rate, amount en een stereo Ping-Pong modus
- gewicht: 7 kg
 

Attachments

  • Nord_Electro_4D_Stage_piano_organ_poster.jpg
    Nord_Electro_4D_Stage_piano_organ_poster.jpg
    80,4 KB · Bekeken: 21
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar de dag dat mijn Stage 2 het begeeft en ze met die lelijke drawbars afkomen op de Stage 3D, koop ik toch een Roland :engel:.

Kan iemand me uitleggen wat een legatotoetsenist is :D? Afscheidingsbeweging bij de klaviermuzikanten?
 
Helaas geen nieuwe synthesizer in een rood jasje, maar het waren in ieder geval houten zijkantjes! :D
 
wat ik me nou altijd afvraag bij die nords, is waarom er steeds weer de keuze gemaakt wordt voor een waterfall keyboard, zijn er hier nou echt mensen die dat prettig vinden spelen?
 
Back
Top