Crumar Stratus kapot, hulp gevraagd!

Michael U

Stamgast
Lid sinds
3 september 2005
Berichten
348
Locatie
Utrecht
Hallo allemaal,

Heb hier een Crumar Stratus staan waarvan in het synth gedeelte niet alle keys werken.
Het lijken random keys te zijn.

Als ik het organ gedeelte alleen gebruik werken wel alle keys..

Ik ben geen synth engineer, dus heb geen idee waar ik moet zoeken.

Hulp gevraagd!
 
Niemand?
 
Heeft zo'n stratus een testmode voor zijn voices, of LEDs op de PCB ofzo waarmee je een beetje kan checken of inderdaad 1 van de voices niet meer leeft?

Het goede nieuws is dat een voice IC weliswaar wat eurootjes kost, maar een eenvoudige reparatie is.
 
probeer ook nog eens de ic's er uit en opnieuw in te steken indien dat kan, of check alle pootjes waar ze gesoldeerd zitten. Maarrrrr belangrijker nog: check de PSU. als die onvoldoende spanning levert heb je al gauw dit soort ellende.
 
Kijk eens aan, bedankt voor de tips. Ik ga eens aan de slag!
Ik zal enige progressie hier vermelden. De unit stuk verkopen lijkt me lastig..
 
Kijk eens aan, bedankt voor de tips. Ik ga eens aan de slag!
Ik zal enige progressie hier vermelden. De unit stuk verkopen lijkt me lastig..

gezien het grote aantal chips in die machine is dat helemaal niet zo groot probleem.
 
Enig idee wat zo'n bak nu waard is?
 
is ie optisch ok? alle knoppen origineel? geen gebroken toetsen? handleiding er bij?
 
hij is volledig origineel.
 
Optisch goed, alleen wat slijtage plekken rond een aantal pots. Geen handleiding. Wel de originele tas.
 
Ik vind het niet zo leuk wanneer mensen een synth slopen voor zijn chips. De Stratus is leuk genoeg om hersteld te worden.

Ik vind die serie (Stratus en Trilogy) klinken als een natte krant...Ik hou ook niet van slopen, echter deze zou ik zonder problemen verhakselen..
 
Ja ik vind het een vette bak, en ik ga zeker proberen om hem te fixen. Maar als ik er niet uit komt zet ik hem toch te koop denk ik.. In elk geval bedankt voor alle input!
 
Heb hem verkocht aan een prima synthliefhebber!
 
Back
Top