orgel ritmbox sync input

jwhagenbeek

Ouwe rot
Lid sinds
26 februari 2007
Berichten
2.007
Locatie
delft
kijk dat moet toch makkelijk kunnen?!

iedereen kent die dingen nog wel zo'n lelijk met hout gelamineerd gratis orgel met een ritmebox.
Al die ritmeboxjes klinken t zelfde en werken schijnbaar met twin-t oscillators... diepe lange sompige kick (noem t maar een bass) een clave een of ander cow geluidje en een hihatje.

en toch hou ik er van!!!!!!!!!!!

maar goed een van de dingen waar de ritmeboxjes in verschillen zijn de manier waarop de preset sequences werken. sommige hebben een eprommetje zoals de korg minipops en sommige hebben een stapel condensators en een printplaat met banen.

ik heb meerdere van die dingen uit elkaar geschroefd maar waar ik steeds op uitkwam was om per geluid trigger inputs te maken. Maar nu wil ik eens een sync input.
Er knippert een lampje op de beat aan en uit maar daar zitten steeds nog 4 geluidjes tussen dus das niet bruikbaar als triggerinput... waar dan wel?!?!

HELLUP
 
ja, ik wil ook nog steeds graag een sync-optie op m'n ace tone bak.
 
er is iets met een instable oscillator die de trigger genereerd, maar het fijne weet ik er niet van. het probleem is dat ik voor mn armon charlie orgeltje nooit schemas ga vinden dus zal t zelf moeten uitzoeken.
ik moet denk ik sowieso rond de speed knop zoeken
 
P1010234.jpg

P1010237.jpg

HELLUP
ik zoek een sync mogelijkheid!!!
 
P1010234.jpg

P1010237.jpg

HELLUP
ik zoek een sync mogelijkheid!!!

Grappenmaker!

Zoek met je scoop even een puntje waar je een pulse signaal met enorme regelmaat vindt. Als die elke tel plaatsvind heb je een redelijke kans dat dat onderdeel met de clock te maken heeft. Of kijk waar de banen van de clock-pot heengaan (ik neem aan dat er een tempo knop op het apparaat zit?).

Of zo... logisch denken... of zo...
 
ja heb mn buizen scoop er al aangehangen... lekker freaken op zo'n groen puntje dat geestveruimend over zo'n ouderwets beeldscherm heenvliegt... probleem is echter dat er op een heleboel plaatsen die puls te vinden is en dat t er elke keer op lijkt dat ik t gevonden heb en dan heb ik zo'n baantje doorgesneden en dan nog deed die drumdoos t nog! na 4x proberen zakte de moet me in de schoenen en ben ik met andere dingen in t orgeltje aan de gang gegaan. die sync is er dus nog steeds niet. achteraf dacht ik dat t sync signaal dat ik bij in stopte misschien ook wel niet helemaal is wat ik moest hebben. want toen ik de output van mn lfo van mn doepfer op de scoop zag was t naast mooie pulses vooral een brei aan andere golven... vond ik ook best vreemd! terwijl mn doepfer t wel gewoon netjes doet.
 
Heeft er iemand zin om midi (of trigger in) in m'n ace tone bakkie te bouwen? Ik ben namelijk zo technisch als een pasgeboren girafje. Uiteraard tegen vergoeding etc etc.
 
Heeft er iemand zin om midi (of trigger in) in m'n ace tone bakkie te bouwen? Ik ben namelijk zo technisch als een pasgeboren girafje. Uiteraard tegen vergoeding etc etc.

Ik denk da hele oude giraffen ook best niet zo technisch zijn :D
 
Euh..... ja, nee, ok, maar ze kunnen wel overal goed bij. De hoge schroefjes enzooo
 
Ik heb lang geleden een sync input gemaakt op mijn Korg kr55. Superbak die nog steeds lekker meedoet in me setup. Heerlijk om geen ritmes te componeren, maar gewoon op 'rock, of bossa nova' ' knoppen te duwen. En ook lekker dat je hem zelf in kan starten en stoppen, wel vaak 3 x keer opnieuw voordat die strak loopt, maar dat heb ook zijn sjarmes.
Maarhe, ik heb die sync input wel samen met een heel electro kundige huisgenoot gemaakt, hij dacht alles uit en ik ging dan aant solderen. Ik heb wel ergens foto's van de 'sync-hotspot' liggen mochten mensen geïnteresseerd zijn.
 
Was dit nog gelukt JW?

Heb vd week een Armon Gracia Remi gekregen en daar zit praktisch dezelfde drummert in....zitten ook wat trimmertjes op de print en die zijn leuk om aan te draaien....decay voor de BD, decay voor de RS, decay voor de Tom.....
Enig verschil met de jouwe is dat bij de mijne er een tempo pot opzit alsmede een volume knop voor de drums...deze ga ik sowieso aftakken zodat het synth/organ gedeelte zijn eigen output heeft evenals de drummert....btw ik vin m best grappig klinken....analogue drums rule 8~

Zou je mss wat fotos kunnen schieten vd outputs?
 
joh, grappig die armon.. heb de mijne net aan iemand in berlijn verkocht. heb m hier nog nooit verder in nl gezien, en geen internet info over te vinden.. maar die drums zijn erg cool inderdaad.
 
haha mn drummert heeft nog geen tempo sync... maar mn arme armon... :P die schreeuwt als ik nog nooit een orgeltje heb horen schreeuwen!!! mn mods ga ik denk ik ook als extern bakje bouwen zodat ieder orgeltje net zo schreeuwt als mn armon
 
joh, grappig die armon.. heb de mijne net aan iemand in berlijn verkocht. heb m hier nog nooit verder in nl gezien, en geen internet info over te vinden.. maar die drums zijn erg cool inderdaad.

Mijne staat nu ook te koop.....:)
 
Back
Top