Alice 828 mixing desk - vintage vondst !

Schoonmaken !

Knoppen een nacht in een bakje sop, daarna droogblazen en de hele casing met de hand vetvrij afpoetsen. Hij was best wel vies :D

attachment.php


attachment.php


Uiteraard moeten er dan nieuwe foto's gemaakt worden.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


De pots zijn inmiddels kraakvrij gemaakt, dus uiteindelijk blijkt ie gewoon goed te werken !
Loeihard DJ Hidden met wat gebooste EQ door de limiter, OOOFFF !!! 8o)

Enige wat nog achterblijft is het rechterkanaal op de koptelefoon en de VU meter, daar zie ik niet direct iets stuk zien op de prints. De PFL werkt ook niet en die zit vast aan dezelfde print.

Verder heb ik documentatie binnen :okdan: wat hoogtepunten:
- Gain is 50 db op de mics en 24 db op de lines
- FB (foldback) is aux pre fader (op de stereo modellen post fader)
- ES (echo send) is aux post fader
- Direct outs zijn post fader
- Hij weegt 11 kilo
- De overload margin is meer dan 14 db (pas op, want de rest van je recording gear heeft dat waarschijnlijk niet! )
- Je kan de lampjes van de VU meters uitzetten met de illum switch om stroom te besparen als hij aan een batterij hangt.

De limiters bouwen hun compressie gedurende 8 db op tot ze op hun limiter setting komen, welke een compressie ratio heeft van ongeveer 12:1. Dit zorgt ervoor dat je geen onprettig pompend effect krijgt. Niet raar dus dat die limiters geprezen zijn en ik moet zeggen dat ze inderdaad lekker klinken. Alleen als je echt heel hard instuurt hoor je zoals verwacht bij de eerste aanslag van een druk stuk na een rustig stuk een hele lichte attack, waarna alles strak blijft, zelfs als het zware harde punchy percussie is. Meestal verandert dat in een zompige brei, maar dat is niet zo bij deze.
 

Attachments

  • sf_Afb0105.jpg
    sf_Afb0105.jpg
    128,7 KB · Bekeken: 136
  • sf_Afb0106.jpg
    sf_Afb0106.jpg
    83,9 KB · Bekeken: 139
  • sf_Afb0108.jpg
    sf_Afb0108.jpg
    68,1 KB · Bekeken: 144
  • sf_Afb0110.jpg
    sf_Afb0110.jpg
    86,2 KB · Bekeken: 141
  • sf_Afb0111.jpg
    sf_Afb0111.jpg
    93,4 KB · Bekeken: 127
Laatst gewijzigd:
Grappig ik heb een Alice 12.28 hier staan en er is zeer weinig info over te vinden op het net.
Leuk draadje dus... ook maar eens open schroeven. :okdan:
 
Ik vermoed een multi kabel in en out voor de audio... van stage naar foh met een dikke kabel ipv alle kanalen los.


,ben nog wel eens op een forum in de uk terecht gekomen ivbm met de connector aan de zijkant van mijn mixer.

Ik weet nog steeds niet waar deze voor dient.
 
Kon je de kapjes van de knoppen niet verwijderen? bij mijn 12.28 is dit mogelijk

Schoonmaken !

Knoppen een nacht in een bakje sop, daarna droogblazen en de hele casing met de hand vetvrij afpoetsen. Hij was best wel vies :D
 
Los van dat dit een mooi verhaal is, "goud" op zolder of in je kelder...
Ik vindt de naam Alice en het logo van het konijn uit dat verhaal "ubervet"!
 
Enen LSD mixer :D
 
Woaaa dit is gewoon dus wel de Lee Perry BLACK ARK mixer

(ik kwam hier na een google search op deze desk wel cult :)



Hij had iets groter model volgens mij
 
Back
Top