Mellotron variant

Meolvin

Ingeburgerd
Lid sinds
23 juli 2010
Berichten
44
Locatie
Surhuisterveen / Friesland
Hallo, ik zoek een goede mellotron sound, maar dan wel een beetje low budget. dus een echte mellotron of laat staan een Nord Wave zal ´m niet worden.

misschien goede software? of een module?

ik had al de Microtron gezien van Puremagnetik, die is compatible met Kontakt van Native instruments. Iemand hier ervaring mee? zit hier wel een modulatiewheel op net zoals op de mellotron

budget moet ik nog even over na denken. licht een beetje aan de prijs/kwaliteit verhouding.
iemand tips? :okdan:
 
Gforce levert de M-tron dit is een software versie
Wil je hardware dan zitten er in Vintage keys van E-mu ook hele bruikbare sounds in
 
Mike Pinder's mellotron in Akai-formaat. Die gebruik ik al jaren. Volgens mij heb ik hem zelfs dubbel. De mellotron had geen modulatiewiel. Die kwam pas met de Minimoog. Er zit wel een draaiknop op om de toonhoogte te regelen.

Ik heb begrepen dat de nieuwe digitale mellotron - die niet goedkoop is - de originele bandloop kan simuleren. Dus als je een noot herhaalt, gaat hij verder op het punt van de band waar hij gestopt was. Dat kunnen mijn samplers niet. Maar ik vind geluste sampels belangrijker. Ik heb voor mijn E-mu alle koren en strijkers gelust.
 
bij de echte mellotron floepten de tapes altijd terug (door een uiterst ingenieus veer systeem) als je een toets los liet, dit was je ook verplicht na 9 sec te doen anders hoorde je met een hoop gereut en geflubbel het bandje eindigen
overigens de vele mechanische bijgeluiden (oa de hoge zoemtoon van het vliegwiel) krijg je er niet bij bij de digitale uitvoeringen
 
iemand die een EMU vintage keys te koop heeft?:engel:


je kan misschien ook een goedkope 2dehands Emu ESI-2000/4000 of dergelijks sampler kopen.

de vintage keys is toch ook in sample-format te krijgen? volgens mij heb ik die ook hier liggen..
 
Back
Top