TR 808 SYNCEN

Riky-D

No need 4 drummers.
Lid sinds
20 januari 2009
Berichten
1.086
Hier ben ik weer :D

Ik kocht net een TR 808 van een vriendelijk forumlid.
Mijn 606 syncte ik als volgt;

Ableton midi out - midi in drumstation sync out - sync in tr 606

Waarbij de drumstation dus dienst deed al midi to dinsync converter.
Dit liep echt gesmeerd!!!
Dus ik dacht de 808 op de zelfde manier te syncen.

Niet dus, hij start en stopt wel maar loopt volledig uit de maat.
Echt $*+1#*^!!!

Weet iemand waaraan dit ligt, en heb je dan ook misschien een oplossing.

Fielen dank!!!
 
Het loopt niet zo lekker met jouw sync taferelen he :D
Ik heb geen pasklare oplossing, maar denk hieraan:

- lengte van de kabel kan gedoe geven.
- mtc over de midibus kan gedoe geven.
- en je moet de tr808 wel op sync zetten zoals dod563 zegt.

succes!


P.S. je weet ze wel uit te zoeken he:) De LM2 is een prachtige bak en nu een TR808 erbij...TOF!
 
jup, klinkt alsof je output opstaat

Het loopt niet zo lekker met jouw sync taferelen he :D
Ik heb geen pasklare oplossing, behalve die ik al eerder genoemd heb in de LM2 thread:

- lengte van de kabel kan gedoe geven.
- mtc over de midibus kan gedoe geven.
- en je moet de tr808 wel op sync zetten zoals dod563 zegt.

succes!


Ja weet ik allemaal, maar bij de 606 doet ie het perfect, om zot van te worden!
 
Gebruik je dezelfde kabel als dat je voor de 606 gebruikt? Of heb je nu een midi (en geen sync) kabel gebruikt. Zit er overigens een midikit ingebouwd? Bij mij wel en daar hoort ook nog een schakelaar bij.
 
Heb net nog ff getest, en ook zowel op input als op output, hij doet net hetzelfde!
Hij versneld wel mee als ik de bpm in ableton aanpas, maar de 808 loopt gewoon steeds veel sneller!

Ik merkte wel dat de kabel die ik als sync kabel gebruik een oude midi kabel is. 5 pinnetjes

Zou het misschien daaraan liggen?

grtz
R
 
probeer de 606 en 808 eens aan elkaar te syncen. kabel ertussen. eerst de 808 master en 606 slave, daarna andersom.


Goed idee!

In beide gevallen lopen ze niet samen!
Ik verwisselde de kabel ook eens in een gewone midi kabel (nieuwere) en dit
gaf net hetzelfde resultaat. Zou ik een echt dinsync kabel nodig hebben dan?
 
Midi en sync kabels zijn wel iets anders ey... het ligt dan niet zozeer aan de hoeveelheid pinnetjes maar hoe ze verbonden zijn.

Je begeeft je langzaam op vintage trigger gebied. Deze is fijn om eens door te lezen: http://www.doepfer.de/faq/gen_faq.htm

Weet je wat je allemaal te wachten staat als je ook nog aan de Korg gaat. Korg sync is trouwens hetzelfde als de Linn..
 
Midi en sync kabels zijn wel iets anders ey... het ligt dan niet zozeer aan de hoeveelheid pinnetjes maar hoe ze verbonden zijn.

Je begeeft je langzaam op vintage trigger gebied. Deze is fijn om eens door te lezen: http://www.doepfer.de/faq/gen_faq.htm

Weet je wat je allemaal te wachten staat als je ook nog aan de Korg gaat. Korg sync is trouwens hetzelfde als de Linn..

Ow boy:?

Wel raar dat de 606 perfect sync liep met die midi kabel dan?
Ik dacht enkel dat het een sync kabel was, maar net zag ik dat er in vage letters midi opstond.
Heb zonet een sync kabel besteld, ik hooooop dat hij het doet!

bedankt!
 
Omdat de 808 start en stopt en wel reageert op tempo veranderingen heb je de juiste kabel.
Bij de meeste midikabels zijn gewoon alle pootjes verbonden dus ook prima voor din/sync te gebruiken (din/sync gebruikt de buitensten en middelste pootjes, midi de twee er tussenin).

Hoe "uit tempo" loopt de 808? Staat misschien je 'pre-scale' op een andere scale dan ableton?
 
Hoe "uit tempo" loopt de 808? Staat misschien je 'pre-scale' op een andere scale dan ableton?

Oeh... das un goeie. Je pre-scale knopje moet staan zoals op deze foto..

Roland%20TR-808%20012.JPG


Als ie dat niet doet, zet je hem daarom en druk je terwijl die loopt op het kleine rode knopje, daar is er maar eentje van. De handleiding van de 808 is goed om eens door te lezen trouwens. Zo kwam ik er na 10 jaar achter dat ik ook patterns van 64 stappen kon maken..
 
...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top