Het koninkrijk van King Fred II

Hoelang zou het duren? (cover)
gezongen door Rosi & King Fred II

Het is (bijna) niet te horen, maar Rosi's stem wordt gedubbeld door de robotstem van de vocoder om haar zang zuiverder te maken.

Deze is heel mooi en lieflijk, knap gedaan weer.. maar helaas ben ik niet zo into smartlappen, het is me eerlijk gezegd wat melig.. Maar uiteraard heel dapper van Rosi.. Doe haar de groetjes als je wil ;)
 
Op "hoelang zou het duren?" is nog geen reactie gekomen, maar ondertussen ben ik weer bezig geweest. Naar aanleiding van de stemmenwinst van die haatpartij in Nederland, vond ik het broodnodig om dit lied op te nemen: we blijven geloven in morgen

Wat een mooie boodschap Fred, ook die meerstemmigheid op het einde is prachtig.. Je weet dat ik vind dat je een mooie stem hebt.. Blijven verder doen, kerel ;)
 
Bedankt voor de complimenten.

Gloomy, ik weet niet wat je onder smartlappen verstaat... Ik zou "hoelang zou het duren" geen smartlap willen noemen.
Feit is, dat ik het origineel te zoetsappig vond en daarom heb ik de begeleiding wat "verstevigd". En toen ik dan toch bezig was, heb ik in de videoclip een paar grapjes ingebouwd.

Wil je deze 2 creaties met het origineel vergelijken? Het origineel van "hoelang zou het duren" (Cees en Marjan) staat op Youtube en "we blijven geloven in morgen" (Saskia en Serge) staat op de npo website.
 
mooi ! Grappig hoe Ferry met die contrabass en drums zo'n dikke vette smile op zich hebben.. Die meerstemmigheid was ook bijzonder knap. Well done ! :)
 
Back
Top