Het koninkrijk van King Fred II

Wow Ferry, wist je dat De Pastorale mijn lievelingslied is sedert mijn jeugd.. Awel, ik heb een nieuw lievelingslied : jullie versie van de pastorale !! Ik heb'm gedownload als mp3 en ga hem vaak beluisteren. Ik blijf het herhalen, je hebt een zalige, hemelse stem. Alles goeds, mijn beste. Take care, groetjes aan je lief vrouwtje..xx GloomY.

Dat vind ik nou leuk: het feit dat je een lied downloadt, is een mooi compliment.
Mijn schoonzus geloofde eerst zelf niet dat ze dat stuk aan het eind kon zingen. Ze was er zelf verbaasd over dat ze die hoogste toon haalde.
 
Tof gedaan....ben zelf PF fan en ook zeker het oudere werk met Sid. Je bent wel heel dicht bij het origineel gebleven.

Dank je. Ja, qua sound ben ik in de buurt gebleven (net als eerder met "eclipse"), maar in beide nummers doe doe ik alles met een keyboard, en het koorwerk doe ik met een vocoder. Je ziet me in de videoclip met een gitaar, een bas, drums etc, maar in werkelijkheid...
 
Ik was aanwezig in Berlijn toen de Muur gevallen was, 380.000 festivalgangers voor Pink Floyd en friends.. Dus ik ken ze heel goed ja.. Maar dit nummer vind ik persoonlijk één van hun slechtste singles.. Helaas kon het filmje van jouw me niet bekoren, Fredje.. is ook de eerste keer denk ik. Bij mij komt het gewoonweg niet binnen... Maar wel weer leuk gedaan, die video.. Vele groetjes uit Bels, Jan. :-)
 
Ik was aanwezig in Berlijn toen de Muur gevallen was, 380.000 festivalgangers voor Pink Floyd en friends.. Dus ik ken ze heel goed ja.. Maar dit nummer vind ik persoonlijk één van hun slechtste singles.. Helaas kon het filmje van jouw me niet bekoren, Fredje.. is ook de eerste keer denk ik. Bij mij komt het gewoonweg niet binnen... Maar wel weer leuk gedaan, die video.. Vele groetjes uit Bels, Jan. :-)

Tja, smaken verschillen...
 
En nu een waagstuk: tot het eind van het eerste couplet doe ik alles; daarna een crossfade naar de originele opname van Shuki & Aviva... maar de tekst heb ik wel veranderd!!!

9/11
 
Elke keer als "handle with care" van the Traveling Wilbury's op de autoradio speelde, zongen mijn vrouw en ik mee.

Op een dag zei ik: " Dit is iets om zelf te doen!" En ik ging de studio in.

Handle with care (gezongen door Rosi & King Fred II)
 
Om dit filmpje te snappen, moet je weten dat Air Bubble (een Nederlandse groep) in de jaren '70 "Marmor, Stein und Eisen bricht" in het Engels heeft opgenomen: "marble breaks".
Air Bubble bestond uit de 3 broers André, Henk en Ben Groote en Cor Mestebeld. André en Henk speelden gitaar, Ben speelde drums en Cor speelde bas. En allevier zongen ze.

André en Henk verschilden enigszins van lengte. Dat verschil hebben ze maximaal uitgebuit. André had zijn haar hangend en Henk in een luizenbos en hij stond ook nog op plateauzolen, dus het leek net of André een onderdeurtje was en Henk een bonenstaak.
Cor is enkele jaren na het uitbrengen van de desbetreffende plaat erg dik geworden. Dat heb ik allemaal uitgebeeld in persoon. Alleen van Ben kon ik geen karikatuur maken.
"Henk" draagt in dit filmpje een T-shirt van Pink Floyd. Ik hoop dat ik me niet vergist heb: ik had eens gehoord dat Henk een Pink Floyd fan is. Ik heb bevestiging noch ontkenning kunnen krijgen hierover.

De tekst heb ik in het Nederlands vertaald: "marmer en beton vergaan".

Nu mag je het filmpje gaan zien: http://superurl.nl/?kf2song/marmer+en+beton+vergaan

Noot: na het maken van dat filmpje, hoorde ik dat de drummer, Ben, vorig jaar is overleden.
 
En nu alweer de vierde post sinds de laatste reactie...
Ik heb de smaak van Air Bubble te pakken. Na "marmer en beton vergaan" heb ik ook even "racing car" opgenomen; deze keer niet vertaald.
Zoals gebruikelijk heb ik veel gebruik gemaakt van de vocoder om de koorpartijen te doen.

Racing car
 
Ferry, jammer dat je zo weinig reacties krijgt.. Maar waar ligt dat aan ? Persoonlijk denk ik omdat al je filmpjes zo op elkaar lijken, en dat de nummers die je kiest niet zo echt in de smaak vallen.. Zoals steeds, je hebt een mooie stem, doch het nummer kon me niet bekoren. Ik kàn natuurlijk niet meer alle filmpjes van je bekijken, omdat je weet dat ik me totaal niet meer kan concentreren.. Zelfs de lap tekst schrijven, kost me enorm veel moeite.. Er is iets in mijn hersenen geraakt, wellicht een combinatie van 2 jaar geen slaap, Cataplexie en een enorme zonnesteek. Ik kàn gewoonweg niet meer. Vergeef me vriend, je verdient thans meer !! Het ga je goed kerel ! xx Jan.
 
... 2 jaar geen slaap, Cataplexie en een enorme zonnesteek. Ik kàn gewoonweg niet meer...

Man, hoe komt dat??? Dan moet je meer dood dan levend zijn!
Anyway... Ik heb alweer een volgend project in gedachten, waarvan ik het idee gisteren kreeg: ik ga een nummer van Pink Floyd uitvoeren in de stijl van Enya. Heb ik je al nieuwsgierig gemaakt?
 
Jaja zeker, ik ben zeer nieuwsgierig, is een mooie combinatie Floyd en Enya.. ik zal zéker luisteren en feedbacken, veel succes ermee Fredje ! :)

Hoe dat komt ? Ik heb in 2016 PTSS ontwikkeld door een aantal ernstige doodsbedreigingen.. Meer moet er niet gezegd worden, denk ik. Ja, ik ben de laatste maanden meer dood dan levend geweest. Gelukkig slaap ik nu een 5-tal uur per dag, dit wel in stukken van plusminus 1 uur.. Suikerziekte is ook een ernstige trigger momenteel.. Jaja Ferry, we worden oud ;)
 
Stel je voor dat Enya "if" (Pink Floyd) zou uitvoeren... Hoe zou dat klinken?
Antwoord: ongeveer zo:
Link
Noot: Enya heeft het niet uitgevoerd; ik wel!
 
Wow, heel erg mooi Fredje, ik heb er zeer van genoten.. Prachtig gewoon.. Zeg, ik heb een idee : waarom ga je niet voor Soundcloud Pro ? En combineer wat tracks en maak daar verschillende cd's van, die je dan daar gratis laat downloaden ? Dat zou ik heel fijn vinden, een paar cd's van je, die ik zou kunnen downloaden... Ideetje :) Prachtig nummer yo !
 
Wow, heel erg mooi Fredje, ik heb er zeer van genoten.. Prachtig gewoon.. Zeg, ik heb een idee : waarom ga je niet voor Soundcloud Pro ? En combineer wat tracks en maak daar verschillende cd's van, die je dan daar gratis laat downloaden ? Dat zou ik heel fijn vinden, een paar cd's van je, die ik zou kunnen downloaden... Ideetje :) Prachtig nummer yo !

Bedankt!
Maar dat van die cloud en die cd... Niet nodig; in Windows kun je met Real Player een Youtube filmpje downloaden en als mp3 of mp4 opslaan (afhankelijk of je het beeld ook wilt hebben of niet). In Android kun je datzelfde met Tubemate doen.
 
Back
Top