Het koninkrijk van King Fred II

Iemand had op facebook een gedicht van Jan Greshoff (uit 1938) geplaatst. Ik dacht: daar ga ik muziek bij schrijven! En dit is het geworden:

Pro domo
 
Niet slecht, maar persoonlijk vind ik dat er teveel tekst is en dat de muziek in waarde verloren gaat hierdoor. De teksten zijn ook zo oubollig dat ik de plot van het verhaal niet begrijp. Maar doe maar lekker verder Ferry, je bent goed bezig ! :)

Waarom ben ik de enige die je muziek feedbackt ?
 
Drs P heb ik aan het begin vermeld. 2x leek me niet nodig.
De achtergrond is trouwens een foto die ik van het internet heb gedownload en bewerkt. Het schilderijtje op de achtergrond was eerst een portret; nu een dubbele punt.
 
5 jaar geleden gemaakt voor mijn schoonvader, die kort daarna overleed.
Nu heb ik het nog eens dunnetjes overgedaan, maar nu heb ik de tekst van Jaap van de Merwe gezongen.

 
Typisch Hollandse plaat, haha..

Niet slecht, maar als ik je mond niet zie bewegen of een lyric kan lezen, dan begrijp ik er niet veel van.. ben Belg, weet je.. die zijn wat dommer als jullie Nederlanders :P

Nobel van je om voor je schoonvader een nummer te maken. :halleluja

Op naar de volgende, Fred. Take care ! :W
 
Dutch (Alternative)

Hé jôh, ze houden je eronder
Hé jôh, ze houden je tekort
Te gek en 't i dan ook geen wonder
Dat dat niet meer genomen wordt
Nemen wij die maffe troep te grazen
Wij met z'n allen, doe mee, sta op!

Je kunt de zaak nooit op gaan blazen
Allenig met je dolle kop

Nu is 't uit niet meer dralen
Zet je schrap, nog één ruk
En de Internationale brengt alle mensen geluk
(bis)

Van hogerhand valt niks te hopen
Van god van vorst of hoge piet
Als wij de zooi niet gingen slopen
Dan gebeurde het gewoonweg niet
Altijd zijn wij gewiekst bestolen
En zijn ons oren aangenaaid
Het wordt tijd dat nou eens onverholen
De rollen worden omgedraaid

Nu is 't uit niet meer dralen
Zet je schrap, nog één ruk
En de Internationale brengt alle mensen geluk
(bis)

De staat dient om ons klein te houden
De wet is net een hoge hoed
De rechter tovert uit zijn mouwen
Wat de rijkdom het best voldoet
Trek ze af die zevige gezichten
Elk mens is even goed als slecht
Die rechten eist heeft ook z'n plichten
En wie zijn plicht doet die heeft recht

Nu is 't uit niet meer dralen
Zet je schrap, nog één ruk
En de Internationale brengt alle mensen geluk

Cool yo, thanks :)

:okdan:
 
En dan even een stukje soundmix...
Ik heb voor een groot deel de begeleiding van Pas de Deux gebruikt, maar ik heb zelf een paar instrumenten toegevoegd. En de zang is ook van mij.

 
Ik heb altijd van dit lied gehouden, heeft meegedaan voor België op het Eurovisie Songfestival..

Je hebt gelijk, GMO producten zouden niet mogen bestaan, maar je kunt niets beginnen tegen de plannen van de "heersers der Aarde".

Is het je niet opgevallen dat ik daarmee gestopt ben, en dat ik sinds toen veel positiever ben ingesteld ? .. Bepaalde woorden spreek ik niet meer uit, en mijn muziek klinkt beter en volwassener.. Ik heb ook meer luisteraars met Gloomy, dan met Gloomer..

Ze hebben me klein gekregen Fred, en ik ben ervan overtuigd dat alles zo moet zijn, zoals het is. Geen Goed zonder Kwaad. Geen Licht zonder Duisternis.. 't is een ervaring die we allemaal moeten leren.

En éénmaal je positiever denkt, word je wereld, je omgeving en jezelf beter en beter.

"Gedachten bouwen materie".. pure kwantum.. Dus je creeërt je eigen omgeving zelf.. je zoekt 't op en schopt verschillende mensen tegen de tenen.. Zou ik niet meer doen.

Ik ben net 50 geworden, en dat is een keerpunt in mijn leven. Jij bent ook oud genoeg om te beseffen dat je er niets meer hoeft aan te veranderen. Life = Life.

Ik stel daarom ook voor om alle "conspiracy facts" te begraven en het te laten voor wat het is. Je gaat je veel beter voelen.. en je minder "opgejaagd als wild" voelen.

Probeer eens, zou ik zeggen..

Volgende keer een wat positievere boodschap in jouw liedjes, video uploads :D

Mensen gaan je dan meer appreciëren en minder haat tgo je hebben.

Veel succes Fred ! :-)
 
Daar kunnen we lang of kort over kunnen discussiëren, Jan, maar ik blijf erbij dat we veel aan de wereld kunnen verbeteren alleen al door het publiek erop te wijzen dat er iets verbeterd kan worden.

Overigens vind ik dat "rendez-vous" toen had moeten winnen. Het songfestival was opgezet als een wedstrijd in originaliteit. Je kunt het mooi vinden of niet, maar origineel was het: een enkele regel tekst, steeds herhaald met dezelfde melodie maar met verschillende orkestratie en soms zelfs met een ander akkoord op het woord "vol": D majeur in plaats van E mineur.
 
dat we veel aan de wereld kunnen verbeteren alleen al door het publiek erop te wijzen dat er iets verbeterd kan worden.

Het songfestival was opgezet als een wedstrijd in originaliteit.


Hey Fred :-)

Inderdaad, je eerste zin klopt als een bus. Maar "het publiek" houdt niet van negativiteit en hebben positieve vibraties (energetische trillingen) nodig om al dat "slechts" te kunnen overleven.. En geloof er maar gerust in dat zeker 90% van de bevolking wel weet wat Big Brother ondertussen wel allemaal bezig is. Ze willen er gewoon niet bij blijven stilstaan.

Ik ga vanaf nu proberen énkel maar positief geladen deeltjes (denken = frequentie) in mijn zinnen te steken via mijn videopresentaties.


Het Songfestival, ach ook dit is politiek en georganiseerd door de "ruling class".. Kijk naar Israël bijvoorbeeld.. Nét dan wint Israël het festival terwijl de Amerikaanse Ambassade werd verplaatst naar Israël.

"Zij" beslissen vandaag al wie er volgend jaar moet winnen.. Wees daar maar dankbaar voor.. "Geen Yin zonder Yang", hoorde ik vandaag van een Nederlandse vriend. :P

Gedachten bouwen materie, zeker in dit "geheel". Ik bezie het nog steeds als een soort Matrix. Kwantum-toestanden, electro-magnetische velden, enz..

Dus : STAY POSITIVE !

Benieuwd naar je volgend muziekje en bijhorende video.

Amusement en succes,

Gloomy.
 
Dank voor het compliment. Maar waarom plaatste je een directe link naar Youtube met "klikken mensjes" eronder? Ik houd niet zo van klikspanen :D
 
Back
Top