Mix programma voor megamixen

Hallo! Ik blaas deze ouwe thread weer nieuw leven in, want ik ben nl ook van plan een megamix te maken van zo'n 60 minuten, per nummer 1 a 2 minuten.

Wat zijn op dit moment handige programma's?

Het gaat hier niet om ff simpel knippen en plakken, maar ik wil de nummers echt helemaal uit elkaar halen en er mee klooien om de overgangen goed te laten verlopen.

Vanmiddag haal ik mijn nieuwe pc op en die wil ik voljanken met toffe software om zsm megamixen te maken, remixen te maken, en tuurlijk ook mijn eigen nummers. Dus handige tips, anyone?
 
Origineel geplaatst door Bartology
Ik knip en plak met Adobe Audition.

Is overzichtelijk, duidelijke interface.
:biertje:


Hey Bartology. Ik zit ook in Adobe Audition bezig. Maar kan je mij zeggen hoe ik die liedjes op dezelfde BPM kan zetten? Heb al wat gezocht, maar ik vind het niet.

Thx

Divinio
 
Origineel geplaatst door divinio
Hey Bartology. Ik zit ook in Adobe Audition bezig. Maar kan je mij zeggen hoe ik die liedjes op dezelfde BPM kan zetten? Heb al wat gezocht, maar ik vind het niet.

Thx

Divinio

Ok, ik citeer mezelf dan maar even... Omdat ik het zelf ben gaan uitzoeken. :walker:

Dit is wat men wist te vertellen op het forum van Adobe Audition. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik denk wel dat het zo moet lukken.

How Can I Beat-Match two songs at different tempos?

This question is asked quite frequently, and though we provide some on-line documentation, a recent response from forum-member Emmett summed it up quite nicely, succinctly and in plain english. Some of the lingo is radio/imaging related, but the technique (and process) is universal. It applies equally to Adobe Audition and Cool Edit Pro ('CEP')

Quoted from forum-member, Emmett. Original Radio Forum thread entitled, "Beat Mixing Song for Promos/Imaging"

This is something I'm pretty familiar with. I work in a major market and have all the tools you could ever want (including ProTools) and yet, when it comes to beat mixing, I will only use CEP. Here is the most accurate way I have found to do this. It seems long and complicated, but if you follow the instructions, after you do this once, it's easy.

1. Get a beat bed from your imaging CD and a file you want to match to it. Have them both loaded and open, for easy access.
2. Make sure they are compatable time signatures. Obviously, it would be very hard to match 3/4 time with 4/4 time. I like to do everything in 4's. Keeps it easy. So, for the sake of this post, let's assume your beat bed is in 4/4 and so is the song you're matching to the bed.
3. Start with your beat bed active in the edit view, not the multi-track. Find the beginning of a musical phrase. Make sure you start with beat 1 and not a pickup note.
4. Begin highlighting a 32 beat phrase. (You can also use 16, but 32 will give you a more accurate match). You will have to count beats in your head and use your ears. This gets easier the more you do it. You know you've got it just right when you loop the section and it's seamless.
5. Once you have found the 32 beat phrase, look at your selection time. Write it down. Let's say it's 15.382 seconds.
6. Switch to the view of the song you want to match. For instance, we'll say Britney spears is what you want to match. In the Britney file, repeat step 4. Find 32 beats and you'll know it's right when you have a seamless loop. You'll want to use songs with similar beats...at least a little close, so that you're not severely changing the speed. Let's assume that Britney's 32 beats are 17.885 seconds. You will need to condense that time to 15.382, to get a perfect beat match to your beat bed.
7. Go into effects/time-pitch/stretch. Make sure you have it set to do a tempo change and preserve the original pitch. There is a textbox where you can type the desired length. With the Britney file open, and the 32 beats highlighted, type the desired length as 15.382. DO NOT PROCESS THIS YET!
8. The window should display a ratio. Write it down.
9. Close the window and highlight the entire Britney file.
10. Re-open the stretch function window.
11. Type in the ratio that you have written down.
12. Process the cut.
13. Voila`! Matched beats!


Saluuuuuuu *D
 
Toch blijf ik erbij dat hier maar 1 echt programma voor is: ACID!!!!!
De enkele keer dat ik uit verveling zo'n mixje ging maken beviel de ACID werkwijze me prima..
 
Maar vermits sommige mensen niet met ACID werken en wel met Audition is het toch altijd handig om te weten hoe het daar werkt...

niet? *D
 
Ik heb het laatst ook maar eens geprobeerd en mijn ervaring is dat je vooral NIET moet gaan timestretchen. Ik heb zo'n beetje alle mogelijke timestretch toepassingen (sound forge, CEP, cubase, logic, Prosoniq Timefactory, etc.) geprobeerd en er is er niet een die hele tracks aankan. Allemaal rare artefacten, pieken, echo's, flanger/phaser-effecten waar je niet op zit te wachten. Timefgactory is wel het best, maar geeft een clippende output file, met hele vreemde pieken. Bovendien werken draaitafels etc. ook niet zo, dus waarom zou je.
De makkelijkste manier is dmv mixmeister, maar wat ik niet snap aan dat programma is dat ze zelfs in versie 7!!!! geen fatsoenlijke EQ hebben gestopt. ik bedoel hij is 2 bands! waarbij de "bass" ook het mid weghaalt. Totaal waardeloos!! Het progje heeft wel een pluspunt en dat is dat je directx effecten kan gebruiken, niet geautomatiseerd, maar je kan ze wel aan- en uitzetten wanneer je wilt.

doe ermee wat je wil.

Deimos
 
Wel met oudere versies van Live, dat beviel me niet zo (eigenlijk het enige wat me niet bevalt aan live). Het is toch meer een loop programma, en om dan fragmenten van nummers te gebruiken, das een beetje onhandig. Als je de nummers echt in hele kleine stukjes knipt, kan je wel gruwelijk vette overgangen maken...:eureka:...mmmm.....misschien toch eens proberen...
 
Volgens mij is er niets beter dan Acid 5 voor dit soort werk... je kunt 'gammele loops' weer strakker maken... tempo syncen, time stretchen, VST effecten toepassen ect...
Acid is hiervoor gemaakt!
 
Er kwam hier vorige week nog iemand op de radio die een hele mix had ineen geknutseld.

En dat heeft hij gedaan met Magix Music Maker blijkbaar en met veel geduld...

Hier is zijn site om zijn mix te horen: www.mixology.be

Ik ga hem eens effe uithoren.
 
Origineel geplaatst door Fokov
Het gaat hier niet om ff simpel knippen en plakken, maar ik wil de nummers echt helemaal uit elkaar halen en er mee klooien om de overgangen goed te laten verlopen.
Vanmiddag haal ik mijn nieuwe pc op en die wil ik voljanken met toffe software om zsm megamixen te maken, remixen te maken, en tuurlijk ook mijn eigen nummers. Dus handige tips, anyone?


Om ff je droom aan diggelen te slaan tracks uit elkaar halen dus percussie apart en zang apart zal je niet gaan lukken met geen enkel stukje software,dan zal je de aparte sporen nodig hebben van alle tracks en dat gaat je niet lukken.

Samplen is een optie en dan de samples verbouwen of daar leuke trucjes mee uithalen.

En je PC voljanken met software dat mag, maar dan wel met GRATIS software of gekocht in de winkel :D
 
Origineel geplaatst door divinio
Er kwam hier vorige week nog iemand op de radio die een hele mix had ineen geknutseld.

En dat heeft hij gedaan met Magix Music Maker blijkbaar en met veel geduld...

Hier is zijn site om zijn mix te horen: www.mixology.be

Ik ga hem eens effe uithoren.


Dit heeft die gast dus geantwoord:

De reactie op je bericht:

eerst en vooral doe ik de BPM en keysetting met Mixmeister .

Daarna ga ik te werk met Magix Music Maker door de tracks in te voegen, te
beluisteren waar de break kan , te knippen en te editten . De knips zet ik
dan apart voor gebruik . Editten houdt in dat ik er effecten opzet, dat
timetretch of resample en dat ik soms een loop maak zoals ik deed met Mylo
vanaf Danzel ... Hierna wordt het nummer op de juiste beat geplakt zodat er
een vlotte overgang ontstaat die niet vals klinkt .

Het grote gemak aan Magix is dat het echt gevoelsmatig werkt en een
eenvoudige interface gebruikt . Enkel de vocoderfunctie sucks ... :)

Hopelijk vond je de mix de moeite !

mvg, Yuri


Het blijft dus gewoon mega prutswerk. Lang leve vynil plaatjes en wat goed gevoel...
 
Back
Top