Welke Kabels...

Sikoski

Ingeburgerd
Lid sinds
12 januari 2012
Berichten
52
Hi,

Ik ben van plan om volgende audio interface aan te schaffen:

Akai EIE US/Audio

en deze aan te sluiten aan mijn Alesis M1 Active MK2

Ik weet echter niet welke kabels ik er juist bij moet aankopen voor het best mogelijke geluid?

Mij leek dat ik gewoon een balanced XLR male naar Jack male moet hebben. Maar dit lijkt haast niet te bestaan :stupid

Of ben ik helemaal verkeerd :D?
 
Bestaat wel hoor. Volgensmij is Xlr male naar jack (balanced), zoals deze hieronder prima. Zo zit het bij mij ook aangesloten. Als je lange afstanden moet overbruggen altijd balanced nemen. Ik neem sowieso balanced. Verder moet het niet uitmaken. Je jack is trouwens voor zover ik weet geen male of female maar gebalanceerd of ongebalanceerd. Alleen xlr heeft male en female. Correct me if im wrong...
http://www.thomann.de/nl/cordial_cfm_15_mv_klinkexlr_kabel.htm?sid=fbf55087521ce8eab2856e06c5492ef6

O trouwens gewoon even naar de winkel toe gaan en daar vragen. Denk dat vrijwel iedere muziekwinkel wel deze kabels heeft...
 
Awesome, bedankt jikbeh!

PS: In de muziekwinkel in mijn buurt hadden ze zoiets niet binnen, maar het is een geronika en natuurlijk geen music-only store :p
 
Aha nou ja als het goed is moet dit niet echt een heel rare aansluiting zijn. Ik heb er zelf ook liggen. Er zijn ook connectors die je op je xlr kan zetten om hem jack te maken. Die heb ik ook maar persoonlijk vind ik dat niet handig aangezien je jack xlr combo wel erg lang word. Zie hieronder.

http://www.enjyshop.nl/product_imag...le_-_JACK_stereo_male_adapter__13041_zoom.jpg

Geen verloopstukken nemen. Die zijn niet stevig en je hebt weer een onderbreking van je signaal !

Je kan toch ook gewoon balanced Jack/Jack nemen ? Die passen in je speakers en in die soundcard.
Die pluggen in de Alesis zijn combo XLR/Jack pluggen. Die accepteren beide connectors
 
Geen verloopstukken nemen. Die zijn niet stevig en je hebt weer een onderbreking van je signaal !

Je kan toch ook gewoon balanced Jack/Jack nemen ? Die passen in je speakers en in die soundcard.
Die pluggen in de Alesis zijn combo XLR/Jack pluggen. Die accepteren beide connectors

Weet ik, maar is een XLR kabel niet stabieler door z'n kliksysteem?
 
Geen verloopstukken nemen. Die zijn niet stevig en je hebt weer een onderbreking van je signaal !

Je kan toch ook gewoon balanced Jack/Jack nemen ? Die passen in je speakers en in die soundcard.
Die pluggen in de Alesis zijn combo XLR/Jack pluggen. Die accepteren beide connectors

@karstieman Als ik de achterkant van die alesis monitoren zie, zie ik geen jack ingangen. Kan aan mij liggen hoor.
Ben het trouwens wel een met die opzetstukken. Kan je beter niet aan beginnen, maar als de nood hoog is...Dan is het een optie

Kliksysteem is handig, maar in principe maakt het verder niet echt uit.
 
Ik snap het probleem niet zo.....

Balanced male XLR naar Jack, 2 van die kabels en je bent klaar? Waar moet nog meer over gediscussieerd worden?
 
@karstieman Als ik de achterkant van die alesis monitoren zie, zie ik geen jack ingangen. Kan aan mij liggen hoor.
Ben het trouwens wel een met die opzetstukken. Kan je beter niet aan beginnen, maar als de nood hoog is...Dan is het een optie

Kliksysteem is handig, maar in principe maakt het verder niet echt uit.

In die XLR-aansluitingen zit een gat in het midden. Daar kan een jack in. Zie ook de TRS Audio Input Wiring tekst links van die aansluiting.
 
In die XLR-aansluitingen zit een gat in het midden. Daar kan een jack in. Zie ook de TRS Audio Input Wiring tekst links van die aansluiting.

Ah dat wist ik niet. Dan heeft hij gelijk...Excusez moi
 
Nou ik heb gewoon Jikbeh's raad opgevolgd, de voorgestelde kabels op thomann besteld samen met de Akai EIE Pro, dit lijkt mij in de buurt te komen van optimale kwaliteit ^^
 
Back
Top