Experimentele Techno

Decks FX & 909 is zo'n lekker album. Zet ik nog steeds met regelmaat op.

Maar dat is ook een album van 12 tot 13 jaar oud alweer !!! (wat gaat de tijd toch snel)
Toen was het ook nog een van mijn grootste helden.
Album wat daarna kwam Closer to the Edit vond ik ook monsterlijk.
Kort daarna is het echt helemaal in elkaar geklapt met hem zowel achter the draaitafels als producties als het uitbrengen van mix/albums
En het leuke van het verhaal is : hij is nu populairder dan ooit !!! Met z,n 2 Apple laptops aan elkaar gesynct met een midi clock zodat alles wel sync blijft lopen !!! En dan zeggen ze in elk intervieuw : now i got more time to reconstruct and deconstruct !!! Jawel..........}:|
 
Onlangs begonnen om ook maar eens wat meer beat gerelateerde dingen te maken onder de naam Kris Kelvin.

http://soundcloud.com/krsklvn/waking-31

Op zich een leuke opstart/warmdraai plaat,misschien een beetje meer puch in de korte kick ?
 
Het zijn "makkelijke tijden" tegenwoordig. Makkelijk omdat het kan.

Gisteren was ik op een feestje waar een gast met Traktor draaide. Alles liep lekker sync en het enige
wat hij eigenlijk hoefde te doen was af en toe met zijn muis te klikken.
 
Het zijn "makkelijke tijden" tegenwoordig. Makkelijk omdat het kan.

Gisteren was ik op een feestje waar een gast met Traktor draaide. Alles liep lekker sync en het enige
wat hij eigenlijk hoefde te doen was af en toe met zijn muis te klikken.

Leuke manier van draaien is dat joh.dat heeft toch helemaal niets meer met djen te maken
Geef mij dan toch maar iemand die nog wel aan het werk is zoals C Cox,D Clarke of A Beyer
Ik vind het gewoon echt jammer
 
Het zijn "makkelijke tijden" tegenwoordig. Makkelijk omdat het kan.

Gisteren was ik op een feestje waar een gast met Traktor draaide. Alles liep lekker sync en het enige
wat hij eigenlijk hoefde te doen was af en toe met zijn muis te klikken.

Heeft idd niets met dj-zijn te maken.

Weg die computer zooi en op je gevoel draaien en zorgen dat je de techniek beheerst om te draaien zonder pc dingen.

Het woord gevoelloos komt ook bij mij op.


Paul
 
Heeft idd niets met dj-zijn te maken.

Weg die computer zooi en op je gevoel draaien en zorgen dat je de techniek beheerst om te draaien zonder pc dingen.

Het woord gevoelloos komt ook bij mij op.


Paul

:okdan:
 
Draaien met traktor is naar mijn idee een vorm van draaien die prima naast het ouderwetse draaien met vinyl kan bestaan. Het biedt creativiteit die je met vinyl niet kan behalen. Skippen van en naar cuepoints, het gebruik van loops, vier decks tot je beschikking etc.
Neemt niet weg dat als je een goede set wilt neerzetten er aandacht en tijd aan moet besteden. Met traktor kun je als je wil compleet nieuwe nummers bouwen uit tracks van anderen. En daar komt toch wel wat gevoel bij kijken.
Ik vind het wat bekrompen om te zeggen dat, als er nieuwe tools worden ontwikkeld om bepaalde dingen makkelijker te maken, het niet deugd. Naar mijn mening kun je beter kijken naar de nieuwe mogelijkheden die geboden worden dan ze meteen af te vuren.
 
ik lust die 2e rauw! lekker minimaal, en die gonsz wordt ook iets anders na verloop van tijd. topper!

die eerste is me te chill.
 
Back
Top