Deephouse track

DJ Jarno

Ingeburgerd
Lid sinds
29 september 2010
Berichten
57
Mijn tweede track, dit keer een andere stijl geprobeerd.

Ik ben benieuwd naar jullie tips/ adviezen. Alvast bedankt. Enjoy!

http://soundcloud.com/dj-wayland/wayland-st-way
 
Ik vind het een lekkere track
Ik zou alleen een diepere bassdrum kiezen.
Deze is erg strak en vind ik er niet zo bij passen


Ik vind vooral de non vocale gedeeltes erg goed.
Of deze vocal echt lekker klinkt ben ik nog niet helemaal uit.

Paul
 
Ik luister niet op monitors, maar ik deel de mening van Paul over de basdrum. Deze klinkt te 'flopperig'. Daarnaast zou de reverbeeroven op de vocaal wat zachter kunnen en ik denk dat je ook nog wat laag van de vocaal af kan halen. Ook een dip in het laagmidden is nodig om het nasale weg halen.
 
leuke track! , paar puntjes:

- wederom geen variatie in je drumloop, probeer i.g.g. een aantal variaties van samples te gebruiken en niet dezelfde loop 1 nummer door te laten lopen, als dit een loopje was die je ergens gevonden heb bouw er dan zelf wat omheen, is dit uit een sample kit, gebruik dan ook de andere variaties,
de snareroll sample loopt er 2 x naast
- de floppy kick past niet helemaal, veels te upbeat
- te veel reverb
- je limiter schiet in paniek and het einde van je snarerolls, je hoort een volume dip.
 
Je bouwt tweemaal nogal sterk op tot een punt (met het trommelgeroffel etc) en daarna dropt de energie nogal sterk.
Ik zou dat trommelgeroffel minder prominent maken of zelfs durven wegsmijten.

In de eerste minuten van het nummer zou er misschien nog iets meer variatie mogen zitten. Wel een fijne interactie tussen de vocal en dat ene geluid (you will not decide - dreun! - you wil not ...)
 
Dit is het resultaat na jullie reacties. Thanks

http://soundcloud.com/dj-wayland/wayland-st-way
 
Het klinkt hier raar leeg, een faseprobleem in het laag ofzo?
De vocal staat wat hard volgens mij.
 
Vreemd!! Via mijn monitors klinkt hij goed vol. Zal hem ff reloaden op soundcloud. Wellicht helpt dat?!
 
Het lijkt net alsof je een phaseinvert hebt gebruikt op heel de track (ik heb er geen ruk verstand van of dat het is, maar het klinkt zo)

Ik vind het echt een supertrack, de juiste geluiden, en het blijft mij toch interessant om te luisteren.

en wat oxy-yan zei, ik denk dat de vocals wat hard staan.
 
Vet man, nog een beetje werk aan wel, smijt em dan maar meteen binnen bij Strictly Rhythm
 
zelfde mening, vocals zitten erg up front maar baslijn verzuipt ergens in de achtergrond. En de basdrum is nogal punchy/trance achtig vengeance gebeuren. volgens mij kun je beter in de sub/bass category zoeken zonder het "natte dweil op het aanrecht" mid en hoog erin. voor de rest wel lekkere track :)
 
Back
Top