Apple en het dilemma met OSX

Re: Re: Apple en het dilemma met OSX

Re: Re: Apple en het dilemma met OSX

Origineel geplaatst door Mostatic
Bovendien stopt de moeder van alle sequencers Logic voor PC. Apple heeft dit opgekocht dus ik denk ook dat een hele hoop mensen uiteindelijk naar Apple overstappen.

Pardon? Moeder? Dacht het niet he. Dat mochten ze willen. Het is hoogstens een van de twee geweest. Want er zijn best wel wat goede alternatieven tegenwoordig.
En dat laatste lokt alleen maar meer reacties uit maar ik denk dat je 'hele hoop' kunt vervangen voor 'een aantal'.
 
Er is gewoon een periode nodig voordat een OS "uitontwikkeld" is. Wat ik hiermee bedoel is dat fabrikanten van hard en software de tijd nodig hebben om drivers en nieuwe versies te ontwikkelen. Indien je er geen bezwaar tegen hebt dat je voor sommige zaken even moet wachten voor je ze kan gebruiken dan kan je in een begin stadium van een nieuw OS overstappen.

Vaak stappen mensen echter te snel over. En dan lopen ze tegen problemen aan. Even afwachten en goed nadenken of een overstap zinvol is het devies in deze.

Maar ook voor OS X komt het allemaal op zijn pootjes terrecht. Wie kan zich de begindagen van XP niet herinneren dat iedereen het 3 dagen op zijn PC had en het er van narigheid weer afhaalde omdat nog niets werd ondersteunt. Vervolgens zou men XP nooit meer installeren.

En zie nu de meesten van deze mensen zweren er nu bij :)

Dus eind goed al goed ;)
 
Re: Re: Re: Apple en het dilemma met OSX

Re: Re: Re: Apple en het dilemma met OSX

Origineel geplaatst door fuse
Pardon? Moeder? Dacht het niet he. Dat mochten ze willen. Het is hoogstens een van de twee geweest. Want er zijn best wel wat goede alternatieven tegenwoordig.
En dat laatste lokt alleen maar meer reacties uit maar ik denk dat je 'hele hoop' kunt vervangen voor 'een aantal'.

Hahahahahahahha, dacht wel dat ik IEMAND op zijn pik zou gaan trappen!!!
ROFL. mensen nemen dit forum welk erg letterlijk en denken niet eens eerst na. Maakt mij niet uit. Het is ook MIJN MENING.

NU EVEN NIET!

Kom maar! kom maar! kom maar! 8)
 
Re: this does not compute...

Re: this does not compute...

Origineel geplaatst door lo-fi
Wil je trouwens lachen? Moet je de prijzen op apple.nl en apple.com (=USA) even vergelijken en door 'n koersomrekenaar halen. Een iBook die hier 1200nogwat euro kost, kost daar 800nogwat euro! If my calculations are correct, is dat ongeveer 1,5 keer zoveel!

Bij de prijzen die je op Apple.com vindt (de website voor USA dus), komt er inderdaad nog sales tax én verzendingskosten bovenop, al naargelang de US staat waarnaar ze de Mac moeten verzenden. De prijzen op Apple.com zijn dus de netto "fabrieksprijzen". Op de Belgische en Nederlandse website zijn de invoertaxen, transportkosten en BTW al in de prijs verrekend, vandaar dat het bij ons zoveel meer geld lijkt dan in de USA.

Lees het maar eens na :
http://store.apple.com/Catalog/US/Images/salespolicies.html

SALES TAX (USA)
Apple Store purchases will include sales tax based on the ship-to location and the sales tax rate in effect at the time of shipping. If you phone in your order, the Apple Store sales representative will provide the final dollar total of your order including tax and any applicable shipping charges at the time you place your order. If the sales tax rate for the state to which your order is being shipped changes before the product is shipped, the new tax rate in effect at the time of shipment will apply. The proof of purchase that Apple mails to you will include any applicable sales tax.
 
Jeeej... eindelijk eens een lekkere flamewar op het DSF ;) Ik zal het een beetje "proberen" te zussen met mijn briljante visie hierover :bekdicht:

Mac en PC gebruikers moeten allemaal blij zijn als OS X goed uit de verf gaat komen...waarom? Concurrentiewerking... prijs concurrentie, prestatie concurrentie... Klaar ;)

En wat het logic, mac en monopolistenverhaal betreft... Kill or get killed!!
 
ik klik gewoon op recycle en dan start ie in classic mode op.
macos9 zit dan gewoon stiekum achter macosX.

daar heb je trouwens geen dual-boot mac voor nodig, met enkel macosX zit er nog steeds een classic mode op. :)
 
om even op het verhaal van C-Code terug te komen...
ik denk dat er helemaal niets mis mee is om gewoon een 2ehands G4 te kopen en dan lekker met OS9 gaan werken.
OS9 is het resultaat van jarenlang apple systeem ontwikkeling (±20 jaar als ik het goed heb) en het is inmidels in een eindstadium, stabiel en volledig uitontwikkeld... het zal echt nog even duren voordat OSX zover is.

Ik heb OSX als een 2e systeem op mijn harddisk staan maar ik doe er nauwelijks iets mee... OS9.2 werkt gewoon prima! Ik vind het bijvoorbeeld heel vervelend dat je voor elke scheet een password moet invullen op OSX dus misschien blijf ik wel gewoon de rest van m'n leven op OS9 werken... ik kan er alles mee doen wat ik wil, werkt snel en flexibel dus waarom overstappen?

voordeel van oudere G4's is dat je zowel met OS9 als met OSX kan booten, met nieuwere generatie macs word je gewongen met OSX te werken.

En die MOTU 828 firewire kaart lijkt me een prima optie! ik zit er zelf ook al een tijdje over te denken om er zo eentje te kopen. Ik werk al jaren met MOTU Digital Performer en zo'n 828 is dan een zeer welkome aanvulling. Maar ik zie nog even de ontwikkelingen in de firewiremarkt aan.

mijn Emu sampler hou ik er wel gewoon naast want Kontakt werkt voor geen meter onder OS9 (tenminste, op mijn 450 MHz DUAL).
 
Origineel geplaatst door bounce
om even op het verhaal van C-Code terug te komen...
ik denk dat er helemaal niets mis mee is om gewoon een 2ehands G4 te kopen en dan lekker met OS9 gaan werken.
OS9 is het resultaat van jarenlang apple systeem ontwikkeling (±20 jaar als ik het goed heb) en het is inmidels in een eindstadium, stabiel en volledig uitontwikkeld... het zal echt nog even duren voordat OSX zover is.

Ik heb OSX als een 2e systeem op mijn harddisk staan maar ik doe er nauwelijks iets mee... OS9.2 werkt gewoon prima! Ik vind het bijvoorbeeld heel vervelend dat je voor elke scheet een password moet invullen op OSX dus misschien blijf ik wel gewoon de rest van m'n leven op OS9 werken... ik kan er alles mee doen wat ik wil, werkt snel en flexibel dus waarom overstappen?

voordeel van oudere G4's is dat je zowel met OS9 als met OSX kan booten, met nieuwere generatie macs word je gewongen met OSX te werken.

En die MOTU 828 firewire kaart lijkt me een prima optie! ik zit er zelf ook al een tijdje over te denken om er zo eentje te kopen. Ik werk al jaren met MOTU Digital Performer en zo'n 828 is dan een zeer welkome aanvulling. Maar ik zie nog even de ontwikkelingen in de firewiremarkt aan.

mijn Emu sampler hou ik er wel gewoon naast want Kontakt werkt voor geen meter onder OS9 (tenminste, op mijn 450 MHz DUAL).

OS 9 is juist zo brak omdat de code van het OS een patch op een patch op een patch is.
Dat is net zoiets als zeggen dat Netscape 4.7 beter is dan Netscape 7 omdat ze bij 4.7 al zolang aan dezelfde code zaten te kloten.......
 
Origineel geplaatst door bounce
zal allemaal best maar ik merk er niets braks aan... het werkt als een zonnetje :kont:

Ga voor de grap eens multitasken >:|

MacOS 9 en lager zijn goed in het doen van 1 ding tegelijkertijd, je kunt niet een Mac gebruiken voor én dit én dat én zus én zo, als je je OS zo inricht dat je hem alleen voor Audio gebruikt dan werkt het zeker wel lekker.

Maar dan zou Apple over een jaar of 5 wel érg marginaal geworden zijn terwijl ik nu mensen Macs zie gebruiken die er eerder niet over zouden peinzen.

Unix systeembeheerders die iets willen hebben waar ze zowel "Windows" als "Unix" hebben bijvoorbeeld.
 
daar zit deels wel wat in, het zal ook de reden zijn dat kontakt niet lekker loopt naast een midi/audio-sequencer.
dat Aplle OSX ontwikkeld is een prima zaak
Maar laat mij dan maar voorlopig lekker met OS9 werken, dan multitask ik wel wat minder.

ik heb overigens vaak probleemloos meerdere programma's tegelijk open maar inderdaad.. als je meerdere programma's tegelijkertijd zwaar werk laat doen wil het wel eens haperen.

met softsynths en plug-ins werkt het dan ook niet zo lekker op OS9 maar die troep werk ik toch niet mee dus zoals ik het gebruik... voornamelijk een midi/audio-sequencer, soundedit software, internet, photoshop enz.. werkt het meer dan prima en hoef ik voorlopig geen ander platform.
 
Origineel geplaatst door bounce
daar zit deels wel wat in, het zal ook de reden zijn dat kontakt niet lekker loopt naast een midi/audio-sequencer.
dat Aplle OSX ontwikkeld is een prima zaak
Maar laat mij dan maar voorlopig lekker met OS9 werken, dan multitask ik wel wat minder.

ik heb overigens vaak probleemloos meerdere programma's tegelijk open maar inderdaad.. als je meerdere programma's tegelijkertijd zwaar werk laat doen wil het wel eens haperen.

met softsynths en plug-ins werkt het dan ook niet zo lekker op OS9 maar die troep werk ik toch niet mee dus zoals ik het gebruik... voornamelijk een midi/audio-sequencer, soundedit software, internet, photoshop enz.. werkt het meer dan prima en hoef ik voorlopig geen ander platform.

Ja....maar dan heb je ook zo'n beetje alles opgenoemd waar OS9 anno 2003 nog goed voor is :D

Ik ben geen OS9 basher, ik vind het een prachtig en vooral eenvoudig systeem, maar het haalde het voor de gemiddelde gebruiker niet bij Windows.....
 
G5

G5

Hebben jullie 'm al gezien? de G5 is here MET geluidsdempende kamertjes :):):)
(en ziet d'r weer superdik uit, vooral de achterkant)
 
hmmm...heb m'n powerbook g3 ingeruold voor een g4 torentje zodat ik osx kan draaien en ook ik ben heel blij. Enige nadeel is dat ik onder os9 logic had draaien en dat lukt nu niet meer onder osx ( ja ja ik ben er ZO een...)..
Maar nu wil ik toch wel een seriele midiinterface (die zijn goedkoper...) en dan lees ik dat MOTU geen drivers meer maakt voor seriele interface en osx....baluhhhhh....
Maar goed, verder is osx erg fijn, stabiel, snel en zo.....

(ff de draat op kicken voor kerst...)
 
Back
Top