Apple en het dilemma met OSX

Nou ja, ik denk dat we nu allemaal wel weten dat onze vriend een systeem heeft gekocht waar hij niet mee kan wattie wil en gewoon moet wachten todat die software beschikbaar komt.

Dan denk ik, had je dat niet eerder kunnen bedenken? Want nu kun je niet zo fijn muziekjes bouwen en da's zonde.
 
Grappig dat iedereen zo off topic hapt als het woord "Apple" valt (vooral de PC bezitters) :bekdicht:

Zelf wil ik op termijn over naar een Apple omgeving voor de studio maar ik zit een beetje met hetzelfde dillema als C-code, hopelijk kunnen de Apple goeroe's hiero wat alternatieven aanbieden?
 
ik denk dat het gewoon een kwestie van wachten is
want het is gewoon een totaal nieuw besturingssysteem en niet zoals eerder vernoemd ala windows 95/98/me/2k/xp
want daar kan men gewoon dingen voor programeren die op alle versies draaien
dat is voorlopig met os9 en osx nog onmogelijk
het is dus wel behoorlijk unix/bsd gebaseerd hoor
maar ik heb osx van me ibook afgegooid ik ga wel weer op windows kloten om dingen op te nemen
 
Ik ben nog steeds erg blij dat ik ben over gestapt naar MAC . Iedere dag steeds blijer .
OSX is echt te gek . Is nog geen 1 keer gecrashed ! En het staat hier echt de hele dag aan .
Ik werd gek van dat gecrash en ander gezeur met windows . Ik verdien mijn brood met produceren dus ik kan niet de hele dag dat gezeik aan mijn kop hebben . Ook met windows XP trouwens .
En ik vind de omgeving van OSX erg fijn . Zit regelmatig tussen de 8 a 12 uur naar dat schermpje te turen dus voor mij erg belangrijk .
Ik gebruik recycle ook nog regelmatig .. Start ik hem op in OS9 .. Duurt 30 seconden . En je files kan je dan gewoon vanuit OSX pakken . Of je zet ze vanuit OS9 alvast in je OSX map . Of zoals ik op mijn OSX schijf . Het Ligt toch wel aan P-heads dat ze recycle niet omzetten naar OSX . Volgens mij zijn ze gestopt met recycle . En Native Instruments is de traagste met het overzetten van hun software naar OSX lijkt wel .
De overstap naar Mac is echt het beste wat ik gedaan de afgelopen tijd .
Er komt al heel snel een update naar 1.3 "Panter" btw .


Ik ben zo Blij !!!!:dubbel:
 
Ik zat er namelijk aan te denken om mijn EMU esi 4000 turbo de deur uit te doen, dan een motu 828mkII te kopen en dan overstappen op kontakt. Maar daarna werd mij door dextah duidelijk gemaakt dat het nog enige maanden gaat duren voor er een kontakt voor OSX op de markt komt.

Mach5 van MOTU ziet er veelbelovend uit, en kan elk moment beschikbaar komen voor OSX.
Een minpuntje, de eeste release zal geen Disc streaming supporten...

Probleem van OSX is dat het te vroeg op de markt gezet is, en er in de laatste updates nog veel gewijzigd is. Daardoor hebben veel softwareontwikkelaars gewacht met ontwikkelen van osx versies. En zoals al eerder gezegd, het eenvoudig porten van software naar OSX is niet mogelijk, dus alles moet van de grond af aan opnieuw geschreven worden. Daarom zit ik nog steeds op OSX drivers voor mijn Creamware setup te wachten...

hp
 
dextah blij met OS X, anderen blij met XP, iedereen blij, en nu kappe met die platformwar maar weer :duivels:
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Nee C-code, jou bedoelde ik ook niet.

Is er trouwens nog helemaal geen softsampler voor X uit behalve EXS24?

Mach5 van MOTU.
HALion 2.0 van Steinberg.
 
Origineel geplaatst door fuse
Tsja David, da's mooi om te horen. Maar ik denk dat je voor die vooruitgang toch flink moet dokken. Want een oudere Mac trekt OSX niet zo lekker. En de gemiddelde thuisgebruiker met een beperkt budget kan hier toch minder in mee want volgens mij is hier de gemiddelde gebruiker niet zo goed geoutilieerd als u.

Je hebt gelijk dat je best een nieuwere Mac moet kopen om al die nieuwe audio/midi software op OS X te laten draaien.
Maar reken maar 'ns na hoeveel je kwijt bent aan een PC met een ruisarme voeding, een mooi TFT scherm, een stille en grote harde schijf van > 40GB, een CD/DVD writer, een legaal geĆÆnstalleerde (betaalde) Windows enz enz

Bedenk dan even dat je een iMac G4 met al dit moois (weliswaar in 1 geoptimaliseerd pakket) al hebt vanaf 1500 euro, een eMac G4 vanaf 1000 euro, en een iBook laptop vanaf 1200 euro. (incl btw). Objectief gesteld is dat dus niet zĆ³ gigantisch veel meer dan een degelijk uitgeruste PC.

Nogmaals, het was niet de bedoeling er een MAc vs PC thread van te maken, maar dit forum is toch een mooie gelegenheid om deze vergelijkingen te maken, vooral nu alle digitale muzikanten steeds meer met software beginnen te werken. En op dat gebied heeft de Mac heel wat moois in petto, voor elk budget.
 
nog even wachten en macosx komt er wel bovenop!
ik heb mijn G4 al 1,5 jaar, en nog steeds heeft epson geen printer drivers voor me. (terwijl een gratis programma op internet deze al lang levert voor osx)

maar het feit dat apple zo "dom" zou zijn om niet meer backwards compatibel te zijn: zever!
schakel maar es van OSX over naar OS9, en je zult begrijpen waarom.
de manier waarop het macos in elkaar zat kon niet meer tippen aan wat verwacht werd van een OS.
OSx kan je toch wel de meest stabiele en gebruiksvriendelijke os aller tijden noemen.
geef het gewoon wat tijd..

ik wou een simpele, goedkope midi sequencer die voldeed aan mijn behoeften, uiteindelijk heb ik moeten opteren voor cubase sx. hoe tegenstrijdig is dat weer niet. ik voel me geript. Maar ik blijf trots zijn op mijn OS en er vertrouwen in hebben.
 
Nou ja, platformwar whatever.

Ik zie het meer als hetzelfde als met die Akai dingen van de laatste tijd. Daar moest je ook even op wachten todat ze er alle bugs uit hadden gehaald. En da's duur spul waar je mee werkt. Erg zuur als het dan niet werkt. Als je hiervan afhankelijk bent helemaal.

En ga maar na als die 64 bitters op de markt komen. Dan heb je ook nog niet alle software die erop gaat werken of maar half (dus niet) werkt. Net zo frustrerend als je je fireware van je synth/sampler vernieuwd en de oude patches niet meer gelezen kunnen worden. Dat zal niet zo vaak voorkomen maar zeg nooit appeltaart.
 
this does not compute...

this does not compute...

Origineel geplaatst door David
Mach5 van MOTU.
HALion 2.0 van Steinberg.

Nee ik bedoelde samplers die NU te koop zijn, niet 'under development'. HALion heb je gelijk in geloof ik, maar Mach 5 werd net gezegd is nog niet beschikbaar.

Wil je trouwens lachen? Moet je de prijzen op apple.nl en apple.com (=USA) even vergelijken en door 'n koersomrekenaar halen. Een iBook die hier 1200nogwat euro kost, kost daar 800nogwat euro! If my calculations are correct, is dat ongeveer 1,5 keer zoveel!

.... maar daar ging het hier niet over ...
 
Tsja, en daarom is het goed dat internet bestaat zodat iedere slimme gochem eerst kan controleren of zijn software ook op een door hem/haar gebruikte pc/mac & os zal werken. Moet je alleen wel gebruik willen maken van het internet... :geslaagd:
 
[size=0,5]PS, Muff zag dat er nieuwe prijzen zijn voor de Emac, iBook en Powerbook, niet schlegte als je nog niet aan de grond zit heheh...[/size]
 
Het is geloof ik al een keer gezegd, maar voor de mensen die twijfelen over switchen van 9.2 naar X:

DUAL BOOT !

Makkelijk en gezellig.
 
Re: Apple en het dilemma met OSX

Origineel geplaatst door C-Code
Ik las pas een interview in de laatste future music met autechre en die vonden dus precies hetzelfde "apple zou meer aandacht moeten besteden aan de ontwikkeling van pro audio toepassingen aangezien het aantal gebruikers blijft groeien"

Autechre heeft hier een mening welke ik niet kan beamen. Waarom niet? Apple was de eerste op het gebied van goede audio en visuele toepassingen. Deze toepassingen zijn altijd zo gebleven. Goede OS en goede ondersteuning. Hoe het met OSX zit weet ik niet maar wel dat apple altijd goede software heeft op het gebied van AV toepassingen.
Autechre moet niet gaan zitten emmeren want je hebt hele aparte software op de mac welke niet op PC van toepassing is zoals b.v. metasynth. Bovendien stopt de moeder van alle sequencers Logic voor PC. Apple heeft dit opgekocht dus ik denk ook dat een hele hoop mensen uiteindelijk naar Apple overstappen.
 
Origineel geplaatst door Allert
Het is geloof ik al een keer gezegd, maar voor de mensen die twijfelen over switchen van 9.2 naar X:

DUAL BOOT !

Makkelijk en gezellig.

Voor zover ik weet, beschikt enkel de iBook G3 nog over dual boot, alle andere modellen booten enkel nog in X.
Je kan nog wel een custom powermacG4 bestellen met OS9 boot, maar die hebben ze met opzet flink duurder gemaakt dan een standaard Powermac met X.:stupid
 
Re: this does not compute...

Re: this does not compute...

Origineel geplaatst door lo-fi
Wil je trouwens lachen? Moet je de prijzen op apple.nl en apple.com (=USA) even vergelijken en door 'n koersomrekenaar halen. Een iBook die hier 1200nogwat euro kost, kost daar 800nogwat euro! If my calculations are correct, is dat ongeveer 1,5 keer zoveel!

.... maar daar ging het hier niet over ...

Dat klopt inderdaad, maar is het niet zo dat in iedere US staat een verschillend BTW-tarief geldt? :confused: Maw dat de prijzen op Apple.com zonder BTW vermeld staan, en dat daar dan nog eens per staat BTW bovenop komt? Of vergis ik me? Het BTW tarief in Californiƫ zou trouwens een stuk duurder zijn dan in andere staten bv. :confused:
 
Back
Top