Midi Mergen (midi solutions of m-audio midisport 2x2 anniversary)

Ik heb net beschreven hoe het zit. De tweede is de proteus. Het staat er wel bij maar het plaatje word automatisch kleiner gemaakt. Als het niet te lezen valt ga ik nog wel een keer proberen om een ander schema te maken. Maar eigenlijk ben ik er wel even klaar mee. Zoals je zegt misschien het weekend eerst maar even in. Thanks nogmaals. :)

Edit aangepast en nu wel leesbaar als het goed is....
 
Laatst gewijzigd:
Herstel, ik bedoelde dan de akai mpc naar de pc, en op de pc m.b.v midi ox de editor en midi input mergen naar de proteus.

Scheelt een merger kopen. ik heb zelf wel een merger gekocht, ik wil de pc niet aan hebben staan als ik bezig ben met mijn synths.
 
@ raabje. Dat laatste snap ik dan niet. Ik wil namelijk juist de pc aan hebben om die editor te gebruiken en het liefst tegelijkertijd te kunnen sequencen. Maargoed wat stephen al voorstelde. ik moet er maar even mee stoppen. Ik ga ook maar eens weekend vieren.
 
Ik bedoel alleen dat midi ox een prima merger is.

Als je pc toch al aanstaat voor de editor is dat een goede oplossing, gratis bovendien.
 
...Ik heb een editor op mijn pc waar ik mijn proteus mee wil editten, maar ik wil ook via mijn mpc nog kunnen sequencen.
Enkel met deze vraag rekening houdend en de 'Soft Thru' mogelijkheid zou deze opzet het reeds moeten kunnen doen :
1) midi out van PC naar midi in van Akai MPC
2) midi out van Akai MPC (met 'Soft Thru' in geschakeld) naar midi in van de proteus.

Let wel dit is dan een minimum opzet voor wat je vraagt.
(Midi opname in PC is hier niet bij.)

[EDIT]'Soft Thru' in OMNI AB mode...[/EDIT]
 
Laatst gewijzigd:
@audiocollage. Ik heb het opgezocht en dit zou inderdaad mogelijk zijn, als je enkel met die vraag rekening houdt. Ik heb een schema gemaakt hoe mijn setup eruit ziet. Daar zitten naast de proteus nog vier andere apparaten aan de mpc. Mede daardoor lijkt het me lastig om dit goed aan te sluiten. aangezien ik twee poorten al gebruik voor de midi in. Ik heb het idee dat ik niet veel anders kan dan een merger aanschaffen. Waar eigenlijk het topic al mee begon. Maar wel bedankt voor het mee denken en ik heb toch nog wat geleerd.
 
Als die dat prima doet ruil ik m'n UM550 mogelijk weer in voor zo'n motu hoor.
(UM550 => merged maximum 2 poorten)

Bij de A880 is dat ook zo, slechts 2 midi inputs kan je mergen en daarvan laat slechts 1tje sysex door.
'k Wist niet dat de UM serie die beperking nog had.
De motu's hebben daar geen last van.
Jammer dat ze het bedieningsgemak niet hebben als de oude rolands.
Op de motu mtp AV is alles te bedienen met wat knoppen en menus/lcd display.
Als de pc altijd bijstaat is een XT natuurlijk net zo makkelijk.
 
Back
Top