Kawai XD-5 percussion synthesizer demo video

reddread

Muzique Plastique
Lid sinds
10 juni 2004
Berichten
4.611
Locatie
Friesland
Ik heb een demo gemaakt van m'n Kawai XD-5 drumsynthesizer.

Alle geluiden zijn uit de Kawai!




van Wikipedia:

The Kawai XD-5 is a percussion synthesizer based on the Kawai K4 sample playback + filter + AM amplifier modulation synthesis architecture. It is essentially a Kawai K4r with percussion waveforms, plus speeded up envelopes, gate mode and amplifier to better suit percussion sounds. Features include 32 digital oscillators each capable of using one of 256 available 16-bit waveforms, a digital filter with self resonance and 8 individual outputs.
 
Leuk zo'n filmpje, alleen vind ik 'm wel wat monotoon klinken. Ik neem aan dat ie net als de K4 (die ik ook heb) een stuk voller kan klinken?
Er zit wel erg mooi geluid in!
 
Dank voor de reacties.

Hij lijkt qua klank erg op de K4 en kan inderdaad voller klinken, er zitten volgens mij voor een deel ook dezelfde samples in en het zelfde digitale filter. Ik heb zelf ook een K4. deze apparaten combineren mooi samen.
Wat wel jammer is..er zit geen LFO in, er zijn echter genoeg weirde sounds mee te maken en daar gebruik ik hem voornamelijk voor.
 
Klinkt leuk, interessante sounds zitten er tussen
 
is dat zo gek tot aan de 30Hz?
Ja is natuurlijk wel looow end maar tis toch digitaal dus wat is het probleem?

VET DING! HEBBE
 
Allemaal wel leuk dat je een drumsynth gebaseerd op een synth als een synth kunt laten klinken. Maar dat ik nou echt drumsounds hoor die me boeien: nee.
 
De drumsounds kunnen best gaaf klinken. Ik heb hem zelf ook en heb er veel bijzondere sounds voor gemaakt. Ik gebruik de sounds meer als percussie dan als main drums. Een 909 kick zal je er niet uithalen maar wel andere coole klanken. Klanken die je juist weer niet haalt uit bv een tempest of machinedrum.
 
deze demo heb ik gemaakt om de veelzijdigheid van het apparaat te laten zie.
je kunt er behalve drum en percussie geluiden dus ook basjes en pads uithalen.

de drumgeluiden die je hoort zijn inderdaad vrij standaard

ik zal een andere keer een demo maken met wat meer avontuurlijke drumsounds.
 
Ik heb m gekocht door jou video's en hoop dat ik m ook zo geprogrammeerd krijg ooit :)
Heb je al de sounds in deze demo in 1 kit zitten of switch je ook nog tijdens t spelen?
 
de bassdrum, snare en hihats zitten allemaal in een kit (de hiphopkit volgens mij)
de rest zijn allemaal single sounds die ik op aparte sporen heb opgenomen.

Het is niet zo moeilijk om sounds te maken, hoor.
Je kunt in de XD-5 een geluid opbouwen uit 4 waveform, maar het is handig om met 1 of 2 te beginnen.
zoek een waveform die je mooi vindt en past bij het geluid wat je wilt maken en verander de envelopes en de filterinstellingen en je bent op weg. Zo kun je meer waveforms toevoegen.
de eerste 20 of zo waveforms zijn standaard golfvormen (sinus, zaagtand, puls) waarmee je allerlei synthgeluiden kunt maken. Er zitten ook noise waveforms in dus je kunt vrij makkelijk een analoog klinkend drumkitje maken
Er zit ook een ringmodulator in voor wat vreemde disharmonische klanken.
Wat ik zelf echt mis is een lfo. Er zitten wel een aantal loops bij de waveforms die lfo klanken een beetje kunnen simuleren, maar toch....

succes in elke geval!
 
Back
Top