Ouwe 90's computer meuk mix

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
Had een beetje zitten jammen met mijn oldskool Pentium 2 350mhz muziek PC
voorzien van een Terratec EWS64xl, Korg Oasys PCI, Yamaha SW1000xg en een Yamaha DS2416.

Had mezelf de beperking opgelegd alleen daar iets mee te maken... effe snel wat partijtjes ingespeeld, beetje uitgezet en alles als midi op 2 audiosporen opgenomen..

Vond het idee toch wel wat hebben maar een beetje te leeg.. dus had nog wat wartaal ingezongen.. beetje gemixed.. en begint ergens op te lijken denk ik. Klinkt best wel 90's :D

Ben wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die de bovengenoemde kaarten nog hebben en gebruiken. 't Zijn toch best leuke dingen mee te doen.. de Terratec is gewoonweg briljant en voor een paar tientjes te vinden.. Oasys PCI, die de Synth bass en het Pad geluid doet klinkt vandaag de dag nog steeds fantastisch.
 

Attachments

  • Ouwe meuk mix (met zang).mp3
    5,7 MB · Bekeken: 177
een woord ..coollll
 
helemaal geweldig dit!!!!
 
Bedankt voor de reakties :okdan:

Voor de mensen die zanglijnen niet zo trekken nog even de mix zoals ie afgelopen weekend uit de Masters van de DS2416 rolde. De zang dingetjes heb ik er dus gisteren bij bedacht.. vreemd genoeg begint het bij mij nooit met een zanglijn / tekst of melodie.. die komt altijd later als ik een lekkere groove of compositie heb gemaakt.. ook al ben ik soms gebonden aan een arrangement.

Ben wel nieuwsgierig of er nog Terratec EWS gebruikers zijn hier..
 

Attachments

  • Ouwe meuk mix.mp3
    7,3 MB · Bekeken: 170
Ik gebruik nog de terratec EWS 88mt, maar dan wel op de drivers van de phase88
 
De EWS 88 is sowieso geschikter voor recording, heeft betere converters maar die had geloof ik geen sample geheugen. De EWS 64 heeft standaard 2mb plek voor samples en kan een geheugenuitbreiding aan tot 64 mb.. Heb er nu 16mb op zitten... kun je toch al aardig wat geluiden in proppen.
Met het sample-programma Edson maak je er een multi-timbrale 64 stemmige sampler van en als je de L of XL hebt kun je de DA's omzeilen.. ook al klinkt het niet verkeerd uit de analoge uitgangen.

ews64_edison_l.gif
 
dus had nog wat wartaal ingezongen..

als dit wartaal is, dan wil ik je weleens echt horen zingen.

vind t hurrluck!
 
Ik heb vroeger ook ooit met de EWS 64 gewerkt, en gebruikte ook de soundfonts voor deze.
Maar zo zie je maar weer dat je met goedkope middelen toch een heel mooi eindresultaat kan bereiken.
Nogmaals erg mooi gedaan!!!!:okdan::halleluja
 
Thnx:okdan: Hahaha... Ja wartaal... dwz.. lyrics in progress :o:, vaak begint het bij mij met een paar woordjes die lekker klinken/rijmen, heb je toch wat voor de time being.. er moeten iig een paar zinnetjes opnieuw.. en misschien nog wat bij.

Met de Terratec werk ik pas sinds een paar weken maar ik ben erg onder de indruk van de mogelijkheden. Soundfonts dat zijn geconverteerde bestanden van andere samplers? Had wel vernomen dat je met de 64mb uitbreiding S1000 banks kan laden.

De song zit sowieso nog in de schetsmodus.. weinig EQing, en aan breakjes gewerkt.. Wel een beetje stereobeeld gemaakt en van elke kaart een paar geluidjes gebruikt en in de DS2416 gemixed. Je kan met de SW1000xg ook redelijk ver gaan met EQing per drumgeluid. zeker als je het door de DS2416 gooit.. kun je als het moet 8 losse kanalen op laten binnenkomen.
 
Heb vandaag eindelijk de tijd gevonden om de nieuwe tekst die ik al een tijdje had liggen voor deze track in te zingen... gelijk alle midiparts als audiotracks opgenomen in Sonar om zo alles individueel te kunnen EQen, en via Sonar van FX voorzien, om zo alle geluiden nog wat beter uit de verf te laten komen. Met name aan de drums is veel verbeterd :)

Zitten nog wat nieuwe sounds in (PLG-an150) maar het is qua arrangement vrijwel ongewijzigd gebleven.

Alles sounds komen uit de volgende geluidskaarten:

Terratec EWS64 xl
Korg Oasys PCI
Yamaha SW1000xg
Yamaha PLG-an150
Yamaha DS2416
 

Attachments

  • Mixed met vocals.mp3
    5,9 MB · Bekeken: 173
Back
Top