Groove Agent One vraagje

Fester

Nieuwkomer
Lid sinds
5 april 2011
Berichten
6
Locatie
Eernegem
Hallo allemaal!

Even een kort vraagje over de VST Groove Agent One die zich in Cubase bevindt. Mijn kick staat in pads c1. Maar als ik in midi kanaal kick wil aanpassen van ¼ naar 1/8 of 1/16 blijft mijn kick voortdurend spelen op ¼ in mijn midi kanaal. Iemand een idee? Zodat kick niet constant op ¼ speelt als ik ze teken op 1/16.
Alvast bedankt!
 
hint: Heb je misschien als midi plugin de beatdesigner aan staan?
Normaliter speelt een vsti alleen af wat jij hem "beveelt" ;-)
 
GA1 doet single triggers, er staat dus iets anders mee te spelen kan niet anders....

Heb je een MPD pad? deze heeft ook een sequencer namelijk
 
Nee ik heb geen MPD pad. Ik vind dat de hp filter mooi klinkt op mijn kick.
Normaal steek ik mijn kick meestal in mijn kontakt, maar deze filters vind ik dof klinken.
 
wat heb je het nou over?!? we proberen je trigger probleem toch op te lossen? hoef geen betoog waarom je GA1 leuk vindt.
 
Wat een vreselijk onduidelijke vraag is dit zeg. Probeer eens te beginnen met de juiste termen te gebruiken.
Midi kanaal aanpassen naar 1/4, 1/8 of 1/16 ?!! Midi kanalen lopen van 1 t/m 16.
Als je bedoeld dat je de timing van de noten wilt veranderen noem dat dan ook zo.
 
Ik weet helaas niet alle juiste termen, ben pas nieuw in het produceren. Dus we starten van nul.
Ik heb mijn groove agent one op midi kanaal 1 staan, waar mijn kick in zit.
Maar als ik mijn kick teken in mijn midi kanaal op 1/8 of 1/16 met mijn potlood (timing van de noten) dan blijft mijn kick constant op 1/4 spelen. Ook al is hij getekend op 1/16.
Hopelijk ben ik nu iets duidelijker.
Alvast bedankt voor de hulp.


 
Je bedoelt dat de kick blijft doorlopen als je de gatetijd verkort/ de toets loslaat? In dat geval moet je de sample selecteren, naar tabje 'voice' gaan en de trigger mode op key hold zetten i.p.v. one shot.
 
Back
Top