The Robots Are Coming - promo

elektrofunk

THE ROBOTS ARE COMING
Lid sinds
1 mei 2007
Berichten
733
Locatie
Tilburg
Hoi Forumgenoten, wij :
"The Robots Are Coming"
hebben een 3tal tracks op o.a. soundcloud geplaatst
en willen deze natuurlijk graag met jullie delen.

De tracks zijn het resultaat van een aantal
uitwerkingen uit onze live-set... waarbij we enkel
de elektron machines (2x monomachine + 2x machinedrum)
en een mixer gebruiken.

De nummers die online staan zijn dan ook voor 99% deze machines.

We zijn erg benieuwd naar jullie reacties,
de tracks zijn te vinden op:

http://soundcloud.com/therobotsarecoming
 
Peak klinkt erg goed.

http://soundcloud.com/therobotsarecoming/peak
 
Die synths bij Kontakte rond 1:55 is dat ook monomachine of zijn dat samples uit de MD UW?
 
hey jos, dat is een UW sample getrokken van een kort orkestraal stukje uit oude funkplaat,
maar dan totaal bewerkt, verknipt en plakt in de machinedrum.
(benieuwd of iemand er ooit achter komt welke sample dat dan is)

dat is gelijk zowat de enigste sample die we gebruiken in onze hele set

kontakte is opgenomen in 1 take: het is totaal machinedrum behalve de akkoordjes rond 4 min
(dat is een microkorg aangestuurd via midi signalen uit de machinedrum)
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt verassend goed, ik moet eerlijk zeggen dat ik deze thread nog niet geopend had vanwege de titel ' the robots are coming' maar je muziek is erg vet! :okdan:
 
dank dank.
Mag ik vragen wat je mis vind aan onze naam "The Robots Are Coming",
ben erg benieuwd wat voor associaties je dan met die naam had en waarom.
Wellicht iets voor ons om over na te denken .... Nogmaals bedankt voor de leuke reacties
 
Ik denk niet dat er perse iets mis is met de naam 'the robots are coming' behalve dan dat ik het misschien een iets te gedateerd thema vind en daarbij weet ik dat ze nooit gekomen zijn in die zin zoals ze in Science Fiction nog wel eens worden gebruikt, dus de geloofwaardigheid is daarmee een beetje in het geding gekomen en kon om die reden mijn interesse niet direct wekken.

Maar dat is puur hoe ik in eerste instantie op de titel reageerde, uiteindelijk was ik benieuwd naar wat voor muziek je nu had gemaakt en vandaar dat ik toch heb geluisterd.

Misschien dat je iets anders kan verzinnen met die robots, bijvoorbeeld, dat ze weggaan.. :D

Niet te serieus nemen verder, mijn denkwijze is die van weinig anderen meestal, dus het zegt niet zo heel veel.
 
ik waardeer juist heel erg als mensen eerlijk zijn: ik kan me ook goed vinden in jouw verklaring.

Voor ons is de naam meer een reactie op wat er nu speelt: t heeft niets met sci-fi te maken: maar the robots moet je lezen als hedendaagse techniek. We hadden ook the machines are coming ofzo kunnen gebruiken.... keuzes keuzes :).
 
Op die manier..

Maar ook dat soort robots zijn niet echt nieuw meer, http://en.wikipedia.org/wiki/Robot

Industrialisatie is ergens begin vorige eeuw begonnen en robots worden natuurlijk inmiddels al vrij lang op grote schaal toegepast. 'Die' robots zijn er dus al een tijdje..

Maar het is maar een titel, ik weet alleen niet of het iets van deze tijd nog is en ik vind je muziek ook nieuwer klinken dan het idee van de robots.

Is 'A robotic day' niet iets.. ?

Maar goed, bla. :D
 
Demian, het gaat over ejaculerende raubats..... Niet over raubats die "er aan komen".

C3P-ooooooooooh
 
Back
Top