Korg Poly 800 geheugen

Geertenton

Nieuwkomer
Lid sinds
12 juni 2011
Berichten
12
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een Korg Poly 800 (reverse keys, MK1) gekocht. Het is mijn eerste synthesizer. Ik ben heel tevreden, maar heb inmiddels ook ervaren hoe het is om je al je geluiden kwijt te raken (geheugenprobleem).

Ik heb geen backup battery mod. op bovengenoemde synthesizer. Stel dat ik deze mod niet kan/wil installeren, moet ik dan met behulp van de normale c-type batterijen steeds mijn geluidsinstellingen bewaren? Hoe weet ik wanneer deze c-type batterijen bijna op zijn? Vonden de eerste gebruikers van de Korg Poly 800 dit niet vervelend?

Als ik de backup battery mod wel wil installeren, waar kan ik dat dan laten doen? Ik heb zelf weinig verstand van technische zaken.

En tot slot nog een vraag los van het geheugenprobleem:Bestaan er ook tabellen/lijsten met vette geluidsinstellingen voor de Korg Poly 800?

Bedankt voor de hulp!

GTT
 
gefeliciteerd! was ook ooit mijn eerste synth :)

nadat ik een paar keer m'n met pijn en moeite gemaakte geluidsbanken verloor, heb ik idd een knoopcel als back-up ingebouwd, werkte perfect..

de dure, zware c-cellen gaan waarschijnlijk minstens een jaar mee. je kunt ze even eruithalen om te meten terwijl de poly aan staat op netspanning. zolang ie aanstaat geen probleem.

als je veel/ mooie geluiden hebt gemaakt, zou ik ze opslaan via de tape uitgang, (werkt niet altijd vlekkeloos helaas)

waarschijnlijk zwerven er op het web wel .wav files met patches, kan je uitproberen of er wat tofs tussen zit

succes ermee, t is een geinig ding :okdan:
 
Ah ok. Eens per jaar vind ik wel te doen.

Waarom wisselt men geluiden uit via wav. files en niet simpel met tabellen van parameterwaarden? Ik lees namelijk op het internet dat het vaak misgaat met het laden van geluiden in de korg poly 800.

Ik heb net de eeuwenoude C-batterijen uit de korg gehaald en ze waren van de onderkant een beetje roestig. Ik denk dat ze een klein beetje hebben gelekt. Kan ik er gewoon nieuwe batterijen inknallen, of moet ik nog iets schoonmaken ofzo? Ik ben hier en daar waarschuwingen voor gelekte batterijen tegengekomen. De korg poly 800 werkt voor zover ik weet uitstekend.

Bedankt voor de hulp. Oude synthesizers zijn toch iets minder gebruiksvriendelijk dan ik voor aanschaf dacht.
 
er bestaat vast wel een poly800 groep ofzoiets, en zoja dan worden daar vast wel files uitgewisseld.

het batterijvak zou ik zeker goed schoonmaken als ik jou was, de contacten met schuurpapier opnieuw blank maken om slecht contact te vermijden. en goed je handen wassen:smeris:
de geheugenbatterij-mod is echt wel een aanrader vind ik, ben je meteen voor jaren van die ellende verlost, is goed zelf te doen en een stuk goedkoper dan een setje c-batterijen

Synths uit die tijd zijn idd niet erg gebruiksvriendelijk over het algemeen.
check ook eens de dw8000, of de jx3p.. net wat eenvoudiger te programmeren met dataslider en wat chiquer qua klank dan de poly800. maar wel met minder humor :P
 
Synths uit die tijd zijn idd niet erg gebruiksvriendelijk over het algemeen.
check ook eens de dw8000, of de jx3p.. net wat eenvoudiger te programmeren met dataslider en wat chiquer qua klank dan de poly800. maar wel met minder humor :P
als je de kans op haperende up en down buttons humor vind nutuulk wel :P het blijft 1 van de minst inspirerende synths om te proggen...
 
Back
Top