Sounddiver

Wyko

Ingeburgerd
Lid sinds
7 november 2001
Berichten
62
Locatie
Eenrum
Ik heb net een gloednieuwe Virus B gekocht. Mooi ding.
Nu zit er een programma bij. Sounddiver voor de Virus.
Dit is heel erg mooi want op het beeldscherm kan ik makkelijker patches maken en kijken hoe anderen in mekaar zitten.

Kan ik sounddiver ook naast VST gebruiken?
En zo ja, hoe?
Op dit moment kan ik maar via 1 programma (dus of vst of sounddiver) met mijn virus communiceren.
Ik heb snelletjes iets met hubi's geprobeerd maar dit ging niet echt.
 
Ze willen allebei je MIDI poort hebben he. Tja op zich is Logic voor simpele dingen niet echt moeilijker dan Cubase....
 
Je kan ook een multiclient midipoort kopen (meerdere programma's gebruiken 1 midipoort). Ik heb zelf zo'n midisport usb ding en dat werkt perfect (gebruik sample editor + cubase).

Ik heb ook sinds een half jaartje een virusB, maar ik vind dat sounddiver toch zo'n rukpakket. Loopt telkens vast en die inteface is zo vaag....

Maar het schijnt wel te moeten werken met hubi.
 
He On Acid,
Hoe heet zo'n midipoort usb-ding?
En het lukt mij echt niet met hubi's.
Ik weet nog dat ik voor mijn sw1000+vst+xg-edit ook hubi's moest gebruiken. Na lang internet onderzoek is mij dat toen gelukt. Ik ben dus geen ster in dit soort dingen. Toch moet het volgens mij kunnen met soundiver.
Ik wil dus graag dit doen: vst en sounddiver > sblive > virus b .
Wie heeft dit ook of wie weet hoe dit moet. Of kan iemand mij vertellen dat dit echt niet mogelijk is?
Hellup.
 
Ik heb de Midiman midisport 2x2 en die werkt perfect.

Ik heb op midi A in/out m'n Yamaha A4000 + editor,
Op midi B in/out m'n Virus + editor en dan kan ik nog gewoon cubase draaien ook.

What is a multiclient MIDI interface?

The word says it: "multi-client", where you should read "client" as "MIDI application". So, a multiclient driver allows more than one ("multi") application ("client") to use the same MIDI ports of your interface. So, you could use your favorite sequencer and bZone at the same time. With a single client driver, only one application can use the MIDI ports. If you have your sequencer running and then start bZone with a single client driver, then bZone will give you an error "could not open MIDI ports" (or something similar).
Note that it is not the MIDI interface itself which is single or multi client, but rather the driver for the interface. So if your MIDI interface has a single client driver, chances are there is a driver update that is multiclient.
So, most modern MIDI interfaces have multiclient drivers, but what if there is no multiclient driver for your MIDI interface, but you'd still like to use your sequencer and bZone and the same time? Well, there are some options. Some software tools exist that will make you driver multiclient. The most known is Hubi's loopback device. I don't have a link handy, but do a search for "Hubi" at Google. Another such tool is MidiThruWay at technotoys.


Ik heb zelf ook wel eens lopen vechten met Hubi's. Maar het kan wel. Je kan ook nog midiYoke proberen. Ik heb nog gezocht naar een overzicht van multiclient midi interfaces. Niet veel gevonden, maar op bzone staat wel een lijstje: http://www.bzone.be/requirements.php#MidiInterfaceList
 
Ja, he he gelukt. Met hubi's. Nu kan ik mooi mbv een overzichtelijke editor mijn virus gaan ontdekken. Prachtig. Zo'n klein LCD'tje is niet aan mij besteed. Ik moet kunnen zien hoe de knopjes staan. En nu..........draaien, schuiven en huiveren.

Thanx OnAcid voor de hulp.
 
Back
Top