John is nieuw op dit forum.

johntgsnl

Ingeburgerd
Lid sinds
28 november 2010
Berichten
35
Locatie
Deurne (NL)
Hallo,

Ik ben al een tijdje actief op het synthforum dus wordt het maar is tijd voor een korte kennis making.:)

Ik ben in 2006 met flstudio aan de slag gegaan maar softsynth`s was toen niet echt mijn ding en ben daar dus in 2008 mee gestopt en langzaam overgestapt naar hard synth`s.
1ste aankoop evolution Uc33e waarna de electribe er-1, ea-1, es-1, emx-1 (ben een electribe fanaat):okdan: en tenslotte een Virus b. Dit allemaal op een 3 poorts in/out midi controller gehangen met flstudio als step sequenser. Alles naar een mengpaneeltje en met de line out naar de line in van de pc.

Nu heb ik een probleem waar ik al erg lang mee zit, (vanaf de aanschaf van mijn nieuwe geluidskaart) de creative titanium hd.

Vandaar een demo van een nieuw nummer waar ik mee bezig ben waar het probleem goed te horen is!!:?

Ik heb het opnemen van de line-in geprobeerd met verschillende programma`s en verschillende bitrate`s maar het probleem blijft zich voordoen, terwijl ik hier nooit last van heb gehad met mijn oude geluidskaart.

Bij deze, http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LHTIVVZ66BBG.wma

Ik hoor graag wat jullie van het nummer vinden en als het even kan een oplossing voor mn probleempje !:)
 
Hallo John,

De tikken die ik hoor worden volgens mij veroorzaakt door een te laag ingestelde afspeelbuffer van je geluidskaart.
Gebruik je een ASIO driver? Zoniet dan kan je Asio4all eens proberen.
Het klinkt in ieder geval als een driver gerelateerd probleem.
Fraaie track! productietechnisch ook niets mis mee.
 
Bedankt voor de reactie, ik heb dat ik zo weet de asio driver van creative gebruikt.
Ga vandaag nog even de asio4all driver erop knallen !!!!
 
Ik kon weer is niet wachten en heb het meteen geprobeerd, Helaas !
Ik heb bij het gebruiken van de asio4all driver nog steeds de zelfde problemen.
kun je deze driver nog ergens selecteren in audacity ? want ik heb de creative driver ook nog geinstalleerd staan!
 
Latency kan ook veroorzaakt worden doordat je pc in totaal te zwaar belast wordt door alle data die gelijktijdig verwerkt moet worden.
Je zou de gratis tool 'DPC Latency Checker' eens kunnen proberen:

http://www.thesycon.de/eng/latency_check.shtml

Helaas werk ik zelf niet met Audacity dus op jouw laatste vraag kan ik helaas geen antwoord geven
 
Lacrosse BEDANKT !!!!!!:okdan::halleluja

Het is opgelost.
DPC Latency gestart en meteen rood in beeld. Na wat zoeken en uitzetten van apparaten was ik erachter.
probleem bleek mijn logitech desktop mic te zijn, deze uitgeschakeld en alles was meteen opgelost.
Geweldig programma btw !:)

Thanks voor de reacties !

Hier nog een andere demo van me zonder het probleem ! All virus b
 

Attachments

  • demo.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 81
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor reacties !!

Er moet inderdaad nog het enige aan mastering gebeuren, er wordt aan gewerk.
of bedoel je iets anders ?
 
Ha John,
Fijn dat je latencyprobleem verholpen is!
Je opnames zijn nu zuiver dus kan je focus nu op de muziek gericht worden
Ik vind de 2 snippets die ik heb gehoord qua melodie en gebruikte sounds lekker klinken.
De eerste (wma file met drop-outs) klinkt in mijn oren als mix het best.
Voor beide tracks en met name de tweede zou ik wel wat spaarzamer met je reverb omgaan.
Door de enorme lengte van de reverb en frequenties die bij elkaar in de buurt lijken te komen wordt het af en toe wat 'modderig'. Misschien kun je de verschillende sounds die door je reverb gaan d.m.v. bijv. EQ of bandpass compressie nog wat scheiden zodat er meer lucht in het geheel komt.
Ben wel benieuwd wat we in de toekomst nog van je gaan horen!
 
Hallo,
bedankt voor de commentaar en reacties !!!

De reverb kan op sommige stukken inderdaad wel wat minder,

voor zover ik de virus ken kun je volgens mij in multimode maar 1 effect voor alle 16 midi kanalen in stellen (best vervelend), op elk kanaal zit dus een reverb die je afzonderlijk pwe kanaal harder en zachter zou kunnen zetten, daar zou ik even mee kunnen spelen.
Volgens mij is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een reverb op kanaal 1 te zetten, en een delay op kanaal 2.
Je kan als effect wel reverb/delay bij elkaar selecteren maar het nadeel is dat je deze dan niet afzonderlijk uit zou kunnen zetten, dus op het kanaal waar je dan de effect knop opendraait krijg je meteen een delay en reverb.
Ik zou natuurlijk ook flstudio de effect laten regelen maar deze vind ik stukken slechter als die van de virus.
Misschien is het wel mogelijk maar weet ik niet hoe ??
Ik ga binnenkort weer verder met het nummer wat ik als eerst gepost heb !

En ik neem jullie reactie`s mee in de verdere productie !!! Thank`s
 
Back
Top