Sampler/Keyboard met pitch bend

squezel

Leon Du Star
Lid sinds
17 augustus 2004
Berichten
70
Hey luitjes,

Wie kan mij een apparaat adviseren met de volgende eigenschappen:

- keyboard van minstens 2 octaaf
- pitchbend wheel
- samples kunnen geupload worden
- samples kunnen getriggerd worden dmv. midi-in

vr.gr.

Leon

ps. ik zag die nieuwe korg microsampler, ziet er opzich goed uit maar heeft geen pitchweel dacht ik :S
 
moet het nieuw zijn ? of maakt het bouwjaar niet uit ?
 
Roland DJ-70 ?

SAMPLER.JPG


Roland S10? (of de grote broer S50)

Roland_S-10.jpg


en zowat alle workstations van de afgelopen jaren
 
koop gewoon een Triton, deze zijn makkelijk te vinden. plus je krijgt er leuke lading andere sounds bij.
 
Waarom niet een cheape mpc 500 bijvoorbeld en een midi keyboard?
 
met mpc 500 kan je niet multisamples en je pitch toewijzen aan extern keyboard.
ook kan je niet 1 sample spreiden over het hele keyboard dan
 
Waarom niet een cheape mpc 500 bijvoorbeld en een midi keyboard?

Hoezo een MPC ? dat is een Drum Maschine dan heeft ie meer aan een Akai Sampler bvb S5000/6000 laatste series van Akai zijn erg clean natuurlijk niet helemaal clean het klinkt beter dan software sampler, en je hebt heel veel voordeel, Akai Samplers bied heel veel geluiden sample cd's! of je neemt EMU Sampler die zijn iets beter sneller klinkt warmer toffe filters :D
 
Ja dat kan natuurlijk ook. Ik zou in ieder geval een losse sampler en een los keyboard zoeken, of veel geld uitgeven aan een oplossing die alles in 1 is. De 3de optie is een goedkope sampler die aan je wensen voldoet, alleen zul je dan imo flink op de mogelijkheden en sound moeten inleveren met beperkt budget...

Of zijn er nog meer opties?
 
Heeft een Roland W-30 geen pitch bend?
 
ik zou welvoor een sampler gaan waar je makkelijk wave files in kan laden. Daarom een triton of s5000/6000/z4/z8 met keyboard
 
Back
Top