Yamaha AN-200 vraag, Drumparts edit mogelijkheden ?

hand klap ka

Ouwe rot
Lid sinds
31 juli 2005
Berichten
601
hallo,

ik overweeg een an-200 te kopen, heb info en manuals online nageplozen maar heb toch nog een vraag. ik wil weten in hoeverre de drum-sounds te editten zijn. ik weet dat je pitch, velocity en gate per stap vd sequencer kan editen. is dat de enige edit-mogelijkheid die je hebt wat betreft de drumsounds ?

bij electribes heb je bijvoorbeeld meer mogelijkheden om je eigen drum sound te maken met de synth engine. of delen van synth engine zoals de lfo mod filter enz. heb je iets vergelijkbaars op de an-200 of heeft die alleen pitch, velocity en gate voor de drums ?

let me know, thanks
 
Je kan een beperkte filter toepassen op de drums en je kan ze door de interne fx halen.
De drums zijn wel erg breed te pitchen. :D

Erg bruikbaar apparaatje voor live. Lekkere freaky geluidjes.
Nadeel t.o.v. electribe is dat je de seq moet stopzetten als je wilt opnemen.
Verder top-bakkie voor het geld!

edit:

de percussie/drum van de an200 is sample-based
 
ok dan. ik ga sowieso wel kopen denkik. in ieder geval wel goed voor 1 album-projectje ook al is de edit voor drums beperkt.

zijn de filter en fx over alle drums tegelijk of kan je ook per drumsound filter en fx instellen (probably not right) ?
 
De filter is instelbaar per track; 3x drum 1x synth.
Alle tracks hebben een gedeelde FX. :(
 
Je kunt per drumspoor de FX send aanpassen... maar slechts een effect idd. Maar ach met multi tracking kom je een heel eind. Had ooit al eens een beetje lopen freaken met mijn An200 toen ik em net had. Hier mijn An200 jam. 't Is wel 'n beperkt bakkie met een drumsetje gesampelde geluiden.. maar wel leuke bruikbare sounds.

't Is een wat duister gebied als het op editing van het synthese gedeelte van de An200 aankomt. De AN200 editor krijg je gewoon weg niet aan de praat zonder XG works.. maar er zijn wat andere editors die het truukje ook doen en voor het grootste deel compatible zijn met het AN board... een editor met de AN200 is overigens echt aan te raden.. komt het PLG-AN150 board, wat er inzit pas echt tot leven... oh en eh.. als je het board in een compatible synth of module van Yamaha zet zit er ineens een arpeggiator op ;)
 
Bekijk bijlage AN drumsenzo.mp3
bij electribes heb je bijvoorbeeld meer mogelijkheden om je eigen drum sound te maken met de synth engine. of delen van synth engine zoals de lfo mod filter enz. heb je iets vergelijkbaars op de an-200 of heeft die alleen pitch, velocity en gate voor de drums ?

let me know, thanks

Bedacht me net nog dat ik met de editor eens wat drumsounds had gemaakt... bijgaand een klein stukje van het resultaat.. alles komt uit de AN200.
De synthengine in de AN200 is mega uitgebreid.. LFO's tot in de audio snelheid en super flexibel te routen, HPF en BPF's, pitch EG etc.. Kortom, alles om die authentieke analoge klankjes na te maken. De grote beperking op de AN200 is het mono-timbrale, 5 stemmige synthgedeelte... je moet het dus via multi-tracking opnemen. Kan dus wel, maar is erg omslachtig...

Dat van die Electribes wist ik niet.. ga ik es ff onder de loep nemen.. altijd al leuke bakkies gevonden maar nooit echt in gedoken.
 
... De AN200 editor krijg je gewoon weg niet aan de praat zonder XG works..

De AN200 editor van Yamaha is ook als stand alone te downloaden. Dus gewoon als *.exe bestand. Dan heb je dus niet XG works nodig. Voor de Mac is er helaas geen editor.
 
De AN200 editor van Yamaha is ook als stand alone te downloaden. Dus gewoon als *.exe bestand. Dan heb je dus niet XG works nodig. Voor de Mac is er helaas geen editor.

Ben benieuwd hoe dan. Met de editor uit de hieronderstaande link krijg ik alleen maar de welbekende error..:( zie plaatje
http://www.yamahasynth.com/downloads/drivers_software/tone_generators_samplers/an200/editor/

attachment.php
 
Ik bedoel overigens de editor voor het PLG-150 AN board. Deze werkt standaolne. Is natuurlijk ook te gebruiken voor de AN200. Voor het synth gedeelte
 
Aha... de ANexpert editor... die draait ook goed ja maar werk eigenlijk liever met de An1x editor die heeft weer een eigen PLG modus met meer mogelijkheden. oa meer golfvormen voor de oscilatoren en voor de LFO's..

Met de AN200 editor kun je naast de FX selecteren, ook de patterns van de AN200 beheren en uitwisselen.. de FX selecteren op de AN zelf is een beetje beperkt.

Heb als het een beetje meezit binnenkort XG works 3.. had inmiddels wel een lite gevonden maar daar nam AN200 editor weer geen genoegen mee.
De grap is dat XG works 3 nergens meer te koop/downloaden is en de AN200 editor staat gewoon op de website.
 
Laatst gewijzigd:
XG Works 3 staat in de nieuwsgroepen.

Thanks maar had het inmiddels al aan de praat:mega:
De 3.0 is standaard weer niet geschikt voor XP.. moet je de 3.07 update weer overheen gooien... dit heb je dus ook nodig voor de DX200 editor..

Mochten er mensen met die nieuwsgroepen niet uitkomen... ik altijd ff linkie plaatsen
 

Attachments

  • An200 editor.jpg
    An200 editor.jpg
    87,8 KB · Bekeken: 38
Laatst gewijzigd:
Als iemand een versie voor de Mac heeft voor het PLG board dan houd ik mij zeer aanbevolen...maar volgens mij is mijn hoop tevergeefs.
 
... ik gebruik beide versies op PC als standalone zowel : de ANexpert editor en de An1x editor, dus zonder XGworks.
(is dat niet de kwestie ?)

Gebruik die ook allebei op mijn ANboard. De AN200 heeft een eigen editor.. waarin je naast een AN editor ook patterns kunt editen en uitwisselen... die kan dus alleen in XG works opgestart worden en werkt niet ook niet zonder.

Als iemand een versie voor de Mac heeft voor het PLG board dan houd ik mij zeer aanbevolen...maar volgens mij is mijn hoop tevergeefs.

Mijn AN200 werkte ook op de An1x editor en de ANexpert editor.. omgekeerd zal dus een AN/DX board ook met de AN200/DX200 editor moeten werken.. deze zijn in de hieronderstaande link te vinden.
Of je hiervoor XG Works ook moet draaien is wel een experimentje waard zou ik zeggen.
http://www.yamahasynth.com/downloads/drivers_software/tone_generators_samplers/an200/editor/
http://www.yamahasynth.com/downloads/drivers_software/tone_generators_samplers/dx200/editor/
 
Gebruik die ook allebei op mijn ANboard. De AN200 heeft een eigen editor.. waarin je naast een AN editor ook patterns kunt editen en uitwisselen... die kan dus alleen in XG works opgestart worden en werkt niet ook niet zonder.
...
Zijn dat afzonderlijk files dan, de patterns met die AN200 editor (sysex o.i.d.) ?

Als je me een voorbeeld post (hier in de topic ofzo) kan ik het eens bezien of die met een beetje modden ook niet in andere software te gebruiken valt.
 
Zijn dat afzonderlijk files dan, de patterns met die AN200 editor (sysex o.i.d.) ?

Als je me een voorbeeld post (hier in de topic ofzo) kan ik het eens bezien of die met een beetje modden ook niet in andere software te gebruiken valt.

Als je me ff pb stuurt mail ik het bestand...

De AN200 editor ontvangt en verzend naar de AN200 de patterndata en geluidsinstellingen.. en de FX enzo... dit in tegenstelling tot het ANboard.. wat alleen data ontvangt.
Bij het opslaan wordt het hele bestand van een AN2 extensie voorzien... maar hij kan ook de ANS en AN1 extensies van de van de andere AN editors lezen.
 
Als iemand een versie voor de Mac heeft voor het PLG board dan houd ik mij zeer aanbevolen...maar volgens mij is mijn hoop tevergeefs.
Als je Logic gebruikt staat er een environment op m'n website die je kan gebruiken om editings uit te voeren. Die bezit trouwens ook een Pattern-editing part met 128 geheugens.
 
Back
Top