Roland System 100, model 101,102

liquidthrust

Onverbloemd
Lid sinds
13 februari 2010
Berichten
3.652
Locatie
Antwerpen
Hoeveel zou ik moeten neertellen voor deze 2 tesamen? Eventueel met de sequencer erbij. Uit pure nieuwsgierigheid :W Je ziet ze amper als combo voorbij gaan.
 
volgens mij gaan de prijzen wel progressief omhoog naarmate het om een minder praktisch deel van het setje gaat.

101 gaat nog wel rond 800, 102 al gauw naar 1000 en dan heb je eigenlijk de 2 leukste stukken te pakken. de rest is vooral voor de verzamelaar en dan mag de portemonnee pas echt open.

wel leuk.
 
Zou zeggen koop een SH-5, is qua opbouw hetzelfde (zonder het patchen dan) opgebouwd met delfde componenten.
Volgens mensen die beide (systeem 100 en SH-5) hebben gehad, klonk de SH-5 (dankzij zijn unieke separate bandpass filter) toch mooier.
 
Met name de expanders is duur en zeldzaam. De sequencer is niet zo boeiend, de mixer en speakers ook niet. Ik denk dat je gauw 2500 Euro voor de set kwijt bent op dit moment.
 
Citaat VerGe-ten : Ik denk dat je gauw 2500 Euro voor de set kwijt bent op dit moment.
Dat ben je voor een SH-5 ook, als het niet meer is.
 
sh5 is vrijwel hetzelfde , met wat verschilletjes ( beperkte ) patch mogelijkheden en 2 adsr'en versus uitgebreidere filtertype, extra bpf en meer "live" layout.
maar ja die is ook niet meer voor 1250 euro te vinden , wel voor een stuk minder dan 3000+ ( 1800-2500 ? ) . en de sh5 is volgens mij nog lastiger te vinden dan de 101+102 ( de rest is inderdaad meer voor de collecteur ).
zelf zou ik of voor de sh5 , of voor het system100m gaan ( echt modulair , uitbreidbaar, goedkoper )
 
ja, oke. Doepfer kan ook wel zoiets maken dacht ik voor veel minder. Maar als je het origineel Roland wilt hebben, ga je dit soort prijzen betalen.
 
volgens mij gaan de prijzen wel progressief omhoog naarmate het om een minder praktisch deel van het setje gaat.

101 gaat nog wel rond 800, 102 al gauw naar 1000 en dan heb je eigenlijk de 2 leukste stukken te pakken. de rest is vooral voor de verzamelaar en dan mag de portemonnee pas echt open.

wel leuk.

ghelemaal mee eens ,..800 is genoeg voor een dikke 1 osc module ,..wel rete ...retro
die sequencer vverkocht ik ooit voor 750 gld ,..ism niet waard
 
heb er 5 keer een gehad, toch steeds weer verkocht, 2 keer met 102 erbij,
moet zeggen dat ik die verkoopdrang nog nooit gevoeld heb bij de sh5.
misschien ook omdat ik daar veel langer naar heb moeten zoeken.
 
Back
Top