Alesis 3632

Naast Roland met de Jupiter en Yamaha met de Mox weet ook Alesis een oud truukje nieuw leven in te blazen. De 3630-compressor, welke ongetwijfeld één van de bekendste compressors is, mag met pensioen en krijgt een opvolger; de 3632.

3632compressor_md.jpg


Eén van de nieuwe feautures is in ieder geval een low-cut filter voor de sidechain.

Lees verder op de site van Alesis
 
...maar ik heb ook nog een 3630, die enkel gebruikt wordt voor sidechaining... vindt ie best leuk trouwens
 
Prachtig al dat merken snobisme !!

Maar de 3630 is dus wel DE franse house compressor.

De favo mixbuss compressor van Daft Punk,Alan Braxe ( StarDust ) en Kris Menace.
Zet de 3630 op je misxbuss en zet je kick harder dan normaal en je hele mix klinkt alsof deze is gesidechained maar dat is ie dus niet.En hij geeft een heerlijke sound aan de mix.
Alan braxe en Kris Menace hebben dit ook laten zien in de filmpjes van de Future Music interviews.

Maar goed,dat geloven de meeste natuurlijk niet want hij kost maar 120 euro ppff

Voor dance gaat ie bij mij nooit meer van mijn mixbuss.

Ik hoop dat deze opvolger deze zelfde karakteristieke eigenschappen houd.
 
Hmm, thanks voor de tip, vercetti :)

'k Moet 'm nog aansluiten een keer, heb je een 'schemaatje' hoe je 'm dan 't best kan aansluiten? (jaja, ben een n00b met compressors...)
 
Er is niks mis met de 3630, dus deze zal ongetwijfeld weer prima zijn!
 
Hmm, thanks voor de tip, vercetti :)

'k Moet 'm nog aansluiten een keer, heb je een 'schemaatje' hoe je 'm dan 't best kan aansluiten? (jaja, ben een n00b met compressors...)

hmm hij bedoeld volgens mij gewoon de compressor op de masterinsert van je mixer en dan de kick alleen harder zetten...
 
Ja klopt,gewoon op je masterbus als insert of zonder mixer gewoon de output van je geluidskaart erdoor en dan je kick harder.Dan klinkt het alsof je alles hebt gesidechained,maar dat is dus feitelijk niet zo.
Als je dan de boel bypassed klinkt je mix statisch en met een te harde kick,zet je de compressor weer aan voel je dat je mix opeens klopt.
Het hele album Discovery van Daft Punk is zo ook gedaan trouwens.
 
tja, 'k zou 't ook is willen proberen, die alesis compressor

Ik gebruik nu vst's achteraf bij 't masteren: maximus en spectraphy, in Cleaning lab met -40HZ cutoff
soit, een swingende /pompende dance track maken is zeker niet m'n sterkste kant
 
op je masterbus als insert of zonder mixer gewoon de output van je geluidskaart erdoor en dan je kick harder.Dan klinkt het alsof je alles hebt gesidechained

maar is dat beter als sidechainen dan? Of waarom zou je de sidechains niet gebruiken als je dat effect juist wilt bereiken?
 
precies, 3630 klinkt als een natte krant echt zonde van je mix. hele verhaal was volgende diverse mensen ook een hoax
 
precies, 3630 klinkt als een natte krant echt zonde van je mix. hele verhaal was volgende diverse mensen ook een hoax

Onzin.

Zelf nooit geprobeerd zeker.En de filmpjes van de interviews staan zoals ik alheb gezegd bij de Future Music nummers.

Daft Punk heeft het ook al in een interview over gebruikte apperatuur voor Discovery gemeld:

In their own music, Daft Punk uses a number of different compressors. “We have a really small compressor, the Alesis 3630, which is $300. That's the main one we used on Homework and Discovery. The one we used the most is one of the cheapest ones on the market. It's really funny; it's the bricolage thing. Sometimes you don't have to have the most expensive equipment to make good music.”

En hoax?? waar slaat dat nou weer op?
Je ziet en hoort het echt hoor,op de filmpjes van Alan Braxe en ook Kris Menace.
Als je dat niet gezien hebt ga dan geen onzin beweren hier.
ik heb door die voorbeelden van ze er ook een gekocht en het klinkt te gek.
Maar zoals ik al zei,snobisme .
Als ze er een 3u met bakkeliete knoppen van maken voor 2000 euro mag het opeens wel zeker haha
 
tja, eerlk gezegd, ik heb de future music tutorials gezien, of zeker die van Kris menace,
maar behalve dat 't wat luider is, vond ik het niks...

Maar tja, 't gaat 'm om dynamiek, dus mss moet ik 't nog is luid opzetten????
en z'n eigenlke track, niet die Future music video ??

Soit, 'k wil het wel is proberen die alesis, maar der zijn toch zoveel vst's voor te vinden nu,
die dat tijdens 't masteren achteraf kunnen doen, ipv realtime??
bv dienen slate digital FX-G mss ??

Edit:
hmmm, kris menace zegt dat ie een customized 3630 heeft...
alé, hij zegt juist allerlei positiefs over de 3630 :D:D op 11:50 deel 1
maar ehmm, die heeft er nog vanalles achter staan ook...
 
Laatst gewijzigd:
nou ik vindt hem ook niet onbruikbaar maar ik gebruik hem dus voor sidechainen van vanalles en nog wat. Doet ie waar ik naar op zoek ben beter als bijvoorbeeld mijn dbx166 en daarom zit de 3630 ook standaard 2x met sidechain ingangen op mijn patchbay. Kan er vanalles inpluggen en vaak komt er het beoogde resultaat voor mij uit.

lekker toch...cheapass spul

...maar nou weet ik nog steeds niet waarom ik;


Citaat:
"op je masterbus als insert of zonder mixer gewoon de output van je geluidskaart erdoor en dan je kick harder.Dan klinkt het alsof je alles hebt gesidechained"
maar is dat beter als sidechainen dan? Of waarom zou je de sidechains niet gebruiken als je dat effect juist wilt bereiken?
 
ik heb de sidechains nooit gebruikt, en mijn waren ook niet gemod, ik vond het niks
 
ik gebruik hem eigenlijk vooral als limiter om m'n speakers te beschermen als ik live speel.
voordeel is dat ik niet zo bang hoef te zijn voor digitaal clipping bij deze.
 
future music kan ik sowieso niet serieus nemen
 
Back
Top