Alleen presets wisselen via Midi

Evert1987

Nieuwkomer
Lid sinds
7 februari 2009
Berichten
4
Hallo Allemaal,

Ik ben live muzikant en heb momenteel een Roland RD700GX en een Yamaha Motif XS 6. Ik wil graag de Motif in Master mode gebruiken om de Roland automatisch van preset te laten wisselen. Het wisselen zelf lukt wel, een simpele bank selectie was voldoende om de Roland van preset te laten wisselen. Het probleem is nu echter dat wanneer ik een toets op de Motif indruk, de toon ook via het midi kanaal naar de Roland wordt gestuurd en dus ook een geluid afspeelt.

Weet iemand of (en hoe) het mogelijk is om de externe toongenerator uit te schakelen en toch bank change en program change informatie naar de Roland te sturen?
 
Zet hem op midi channel 2 laat de andere op channel 1 staan zoals nu.

Zo maar een suggestie, heb die toestellen zelf niet, kan niet experimenteren.
 
een simpele bank selectie was voldoende om de Roland van preset te laten wisselen. Het probleem is nu echter dat wanneer ik een toets op de Motif indruk, de toon ook via het midi kanaal naar de Roland wordt gestuurd en dus ook een geluid afspeelt.
is dat niet de bedoeling dan? ...tenminste, aan het begin van het verhaaltje lijkt het er op dat je dit dus wel wil... :?

de Motif is toch het master keyboard? of is het toch de Roland ineens?
 
...Het probleem is nu echter dat wanneer ik een toets op de Motif indruk, de toon ook via het midi kanaal naar de Roland wordt gestuurd en dus ook een geluid afspeelt.
Je dient de diverse midi-data, program changes en noot info, elks op een ander midi-kanaal te zetten (als dat dus kan met die apparatuur).
Program changes beide toestellen eenzelfde kanaal, noot info beide toestellen een ander kanaal.
Weet iemand of (en hoe) het mogelijk is om de externe toongenerator uit te schakelen en toch bank change en program change informatie naar de Roland te sturen?
Daarvoor dient de funktie 'Local Off/On' op de synth die je wil uitschakelen.