Apogee Duet II

Apogee heeft de Duet redesigned met een aantal nieuwe features, en andere verfijningen. Nieuw bijvoorbeeld is de implementatie van een OLED display, gebalanceerd output en individueel hoofdtelefoon output.

attachment.php


Overzicht van de Duet II:
  • Completely redesigned mic preamps and converters
  • 4 outputs, Independent speaker and headphone outs
  • Balanced outputs
  • USB 2.0 high speed connectivity
  • 24-bit/192kHz recording
  • Full color OLED display
  • Configurable touch pads
  • Maestro 2 software
  • Breakout box (sold separately)
  • Redesigned Breakout Cable
  • Soft Limit

Meer info: Apogee Duet II

De Duet II heeft een advies prijs van $595 en een verkrijgbaarheid in april.
 

Attachments

  • duet2-gallery-4.jpg
    duet2-gallery-4.jpg
    20,7 KB · Bekeken: 89
  • duet2-breakout.jpg
    duet2-breakout.jpg
    24,6 KB · Bekeken: 84
  • duet2-paneltour.jpg
    duet2-paneltour.jpg
    32,4 KB · Bekeken: 87
  • duet2-gallery-7.jpg
    duet2-gallery-7.jpg
    14,8 KB · Bekeken: 94
  • duet2-gallery-6.jpg
    duet2-gallery-6.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 98
Last edited by a moderator:
Benodigdheden/specificatie met compatibel software

Benodigdheden/specificatie met compatibel software



Systeem benodigdheden:
  • Computer: Intel Mac 1.5GHz or faster
  • Memory: 2 GB RAM minimum, 4 GB recommended
  • OS: 10.6.4 or greater
  • Connection and Power: USB, powered by any available USB port on the computer (DC power optional)


Compatibel software:
  • Compatible with any Core Audio compliant application including:
  • Logic
  • GarageBand
  • MainStage
  • Soundtrack Pro
  • Pro Tools 9
  • Albeton Live
  • Cubase


Specificatie:
  • USB 2.0 Mac audio interface
  • 2 analog inputs; Combination Line/Mic/Instrument
  • 4 analog outputs
  • Balanced line outputs, +20 dBu maximum output level
  • 1 Independent 1/4” stereo headphone output
  • 2 Microphone preamps with up to 75dB of gain
  • A/D and D/A conversion at 24-bit/192kHz
  • Top panel high resolution OLED display
  • Multi-function controller knob
  • Two assignable top panel touch pads:
  • Mute speakers, headphones or all outputs
  • Assign headphones to outputs 1-2, 3-4 or low latency mixer
  • Dim speakers, headphones or all outputs
  • Sum to mono speakers, headphones or all outputs
  • Selectable 48v phantom power, Soft Limit and phase invert


Met dank aan Rauzi voor het inzenden
 
Laatst gewijzigd:
Slimme zet om over te stappen op USB
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nieuwe design wat minder geslaagd vind...
Display is niet echt een toevoeging en ik vind dat zwarte plastic echt lelijk

In het eggie is het vast veel mooier.

Btw er is nu ook een nette break out box :)
duet2-breakoutbox.jpg


Echt heel nice van Apogee dat ze goed geluisterd hebben naar feedback. Top Merk :okdan:
 
Ziet er netjes uit en zeker goed dat ze nu ook met die losse break out box komen voor een grotere veelzijdigheid!

Ik kan niet wachten om 'm eens te testen!
 
niet dat ik het zou kopen (niet nodig) maar lijkt me wel matig dat de breakoutbox nog erbij gekocht moet worden..?
 
niet compatible, de break-out connector is verschillend :+(

en "symphony" quality pre-amps en converter, gaan we dat verschil horen ?
 
Slimme zet om over te stappen op USB
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nieuwe design wat minder geslaagd vind...
Display is niet echt een toevoeging en ik vind dat zwarte plastic echt lelijk

Zeker als ze hem IOS compatible maken ;) Ipad+duet=top notch audio system!
 
oei lelijk geworden zeg....ziet er mega cheap uit zo vergeleken met de oude, breakoutbox is grappig maar wel een ielig kabeltje.....
 
Lijkt me een erg interessant geval. Hoe duur gaat die breakoutbox worden? Ik heb wel interesse in deze audio interface voor mijn macbook, maar ik vraag me af of de nieuwe veel toegevoegde waarde heeft tov de vorige generatie. Misschien kan ik die nu goedkoop op de kop tikken.. :)

Hahaha, in het marktplaats aanbod stromen de Duet 1's al binnen :P
 
Laatst gewijzigd:
Weer een duidelijk voorbeeld hoe een "high-end" merk op basis van design en merknaam probeert een product te marketten.

Gelukkig mogen Apogee fans nu ook eindelijk genieten van de mogelijkheid om iets gebalanceerd aan te sluiten op de Duet II. Dit vond Apogee bij de eerste blijkbaar overbodig.
En zo zijn er nog wel wat overduidelijke zaken die een eindgebruiker van een product op dit prijsniveau mag verwachten maar blijkbaar toch bijzonder moet vinden.

Ik vind het op zich een prima product met hoge kwaliteits standaarden maar zoals het wordt gemarket is wel erg treurig......
 
@Acidfever, zonder te willen trollen oid: wat zouden goede alternatieven zijn in die prijsklasse, van dit formaat audio interface? Ik ben er niet genoeg in thuis, maar wel geinteresseerd.
 
past overduidelijk perfect bij de nieuwe macbooks. Ben juist enthousiast over de conforme styling. Wat mij betreft de mooiste optie voor een portable mac interface van dit moment!
 
rme drivers zijn wel echt de beste die ik ooit heb gebruikt...mn ff800 heeft me nog nooit laten zitten...
Echter schijnen de core/apogee drivers ook rock solid te zijn....
 
@Acidfever, zonder te willen trollen oid: wat zouden goede alternatieven zijn in die prijsklasse, van dit formaat audio interface? Ik ben er niet genoeg in thuis, maar wel geinteresseerd.

Zoals Alex Omega al aangeeft in deze omvang en prijsklasse waarschijnlijk alleen de rme babyface. Deze biedt nog wat meer I/O (vooral digitaal) en ook midi I/O (al wordt dit wel steeds minder belangrijk toch wel erg handig om te hebben).

De 2 I/O markt is een aparte markt en wat deze interface natuurlijk ook tegenwerkt is dat RME in zowel de windows als apple markt opereert en Apogee alleen in de apple markt.

Voor velen is de RME dus sowieso al de enige keuze.

Wat Apogee feitelijk heeft gedaan (en dat is een truukje afgekeken van Apple) is de tekortkomingen van de eerste Duet (non balanced outs, geen aparte headphone output om maar 2 voorbeelden te noemen) te bundelen met een aantal fancy features zoals Oled en dat verpakken als revolutionair iets. Op zich goeie marketting natuurlijk maar ikzelf heb bijvoorbeeld bewust niet gekozen voor de Duet I door de afwezigheid van balanced outputs. Dat kan echt niet op een audio interface van dit kaliber........
 
Acidfever, Ik vind RME niet dynamisch genoeg en het laagweergave is minder strak.
 
Back
Top