Imagine-Line FL Studio 10

Image-Line brengt versie 10 uit van hun sequencer pakket Fruity Loops. Een heleboel nieuwe verbeteringen waaronder 64bit plugin support, auto-save projecten, verbeterd ASIO ondersteuning met een in orde manier van geheugen management.

attachment.php



Er is genoeg informatie te vinden over Image-Line's nieuw DAW pakket. Hieronder een kort overzicht:

  • 64 Bit plugin wrapper - FL Studio now hosts 64 Bit VST plugins for access to unlimited memory.
  • Autosave / Autobackup - Don't lose a project or data again.
  • Revised Playlist - Individually resizable tracks. Lock tracks to Clips. Live performance time Marker options (Jump to, Loop, Pause & Skip)
  • Revised Mixer - Fully Automatic Plugin Delay Compensation (A-PDC). New waveform meter view.
  • Revised Piano roll - Export as sheet music option. Vertical zoom with not properties view. Magic lasso selection & note-handle stretch. Edit ghost notes by double Right-click. Waveform view.
  • Pattern Picker - opens from the Playlist, Piano roll or Stepsequencer. Select Patterns & Channels.
  • Patcher (free) - chain instruments & effects for easy saving of complete instrument & effect chains.


Alle Image-Line FL 10 youtube video's: FL 10 youtube playlist
Verkrijgbaar bij de online shop: online shop
 

Attachments

  • p_FLStudio10_Playlist_2-Small.jpg
    p_FLStudio10_Playlist_2-Small.jpg
    210,9 KB · Bekeken: 151
  • p_FLStudio10_Mixer.jpg
    p_FLStudio10_Mixer.jpg
    40,1 KB · Bekeken: 138
  • p_FLStudio_Pianoroll.jpg
    p_FLStudio_Pianoroll.jpg
    25,9 KB · Bekeken: 142
  • p_FLStudio1__Newtone.jpg
    p_FLStudio1__Newtone.jpg
    41,9 KB · Bekeken: 141
  • Chainer_3.png
    Chainer_3.png
    87,5 KB · Bekeken: 147
Laatst gewijzigd:
Prijzen van alle edities:

  • FL Studio Signature Bundle €212.38
  • FL Studio Producer Edition €141.35
  • FL Studio Fruity Edition €70.32
  • FL Studio Express Edition €34.80


Systeem benodigdheden:

  • 2Ghz AMD or Intel Pentium 3 compatible CPU with full SSE1 support. The faster your CPU and more cores it has the more you will be able to do simultaneously. Download and test the demo!
  • (or) Intel Mac with Boot Camp (running XP, Vista or Windows 7, 32 or 64 Bit)
  • Windows 7, Vista, XP & 2000 (32 & 64 Bit)
  • 1 Gb or more RAM recommended
  • 1 Gb free disk space
  • Soundcard with DirectSound drivers. ASIO/ASIO2 compatible required for audio recording (FL Studio installs with generic ASIO4ALL drivers)
 
Laatst gewijzigd:
Verander die titel nou 's in FL Studio joh, het heet al jaren geen "fruityloops" meer. Dekt de lading niet echt namelijk.
 
Laatst gewijzigd:
Zeker weten!

Al had ik graag nog wat vergemakkelijking (is dat een woord?) van audio opnemen gehad. Het is nu in de mixer "Arm for disk recording" aanvinken, op rec drukken en spelen. Druk je op spatiebalk, of klik je ergens verkeerd in FL, dan stopt ie met opnemen, en kun je alles weer opnieuw aanklikken van waar je wilt opnemen, welke bestandsnaam etc. In het geval van erg veel sporen tegelijk multitracken is dat erg omslachtig en tijdrovend, als je veel nieuwe takes moet opnemen omdat er iets niet klopt..

Voor de rest echt een topversie;)
 
Het kan allemaal prima hoor, alleen ben je er net wat meer tijd mee kwijt dan met protools of cubase helaas.
 
Dit is nou eens een mooie update zie! :okdan:
Ik gebruik al jaren geen fl-studio meer (ableton live nu), maar een oude liefde begint toch weer te kriebelen nu. Alleen dat grijs raak ik zooo snel moe gezien , maja, het is zacht aan de ogen als je er lang in werkt...

In ieder geval, voor de prijs wat dit pakket nu kost, absoluut een topper voor iedereen die net begint tot de gevorderden. Ik blijf vraagtekens hebben wanneer je veel hardware hebt met midi, een mixer en wat effectmodules, maar ach, daar zijn ze nooit echt mee bezig geweest heb ik zo de indruk. Tegenwoordig doet iedereen het toch digitaal, niet ? 8o)
 
Ik werk met meerdere hardware synths, outboard effects (GSSL compressor, phaser, bandrecorder etc.) en het werkt allemaal prima (midi+audio), zonder gedoe etc. Gewoon in de mixer de in's/outputs van m'n Motu 828 assignen en je hoeft echt niet "onboard DAW" te blijven, outboard gaat prima! Want nog steeds niet iedereen doet dat digitaal ;)
 
Dan heb ik dat vroeger nooit gesnapt gewoon, en toen ik er wel mee bezig was (met outboard gear) zat ik al te prutsen in cubase sx1...
 
Die dingen zijn geloof ik ook pas mogelijk vanaf FL5 of 6, grote kans dat toen jij het gebruikte het gewoon nog niet mogelijk was..
 
Ben niet echt fan van automation clips, samples en piano rolls in één playlist te zetten. Of misschien moet ik eindelijk eens een groter scherm kopen. :) Voor de rest ziet het er wel mooi uit, ook tof dat er weer meer montage-achtige functies inzitten, altijd leuk om nu nóg sneller kutnummers in mekaar te steken. 8)
 
Gisteren even getest in Parallels.
Helaas nog geen goeie mogelijkheid voor het selecteren van patterns, nu ze volledig over zijn op de clip view in de playlist. Hier zijn zo ontzettend veel topics op het looptalk forum over gemaakt met fantastische ideeën van eindgebruikers maar ze hebben er wederom voor gekozen deze direct van tafel te vegen. De "project selector" die ze nu hebben toegevoegd is natuurlijk achterlijk.

Ach, waarom maak ik me er nog druk om... Ableton, yay!
 
Eindelijk begint FL studio professioneler te lijken. wat ik nog klote vind is wanneer je audio wil bewerken nogal moeilijk gaat, mis nog een goeie schaar en simpel beide kanten van audio clips fade in / fade out zwarte punten net als in Cubase, of je moet heel goed zijn om alles in één keer goed opnemen.
verder piano roll ziet er prachtig uit overzichtelijk, EN 64 BIT SUPPORT!! je kan dus 64bit plug-ins samen met 32bit plug-ins draaien, echt goed dat dit kan! en goede ASIO support.

ik zou zeggen geniet van je RAM! geen gezeik meer out of ram.

voor mij heeft FL-STUDIO Ableton, Reasaon van alle kanten een donder gegeven!!
 
Laatst gewijzigd:
voor mij heeft FL-STUDIO Ableton, Reasaon van alle kanten een donder gegeven!!

Komkom, FL vergelijken met Ableton is hetzelfde als een 2Pktje vergelijken met een Porche.

FL blijft imo nog steeds 'speelgoed'.
 
Komkom, FL vergelijken met Ableton is hetzelfde als een 2Pktje vergelijken met een Porche.

FL blijft imo nog steeds 'speelgoed'.

als je Deckadance van image-line bedoelde had ik niet op terug gereageerd, want Ableton zie ik vaak tussen virtuele draaitafels staan, veel dj's zijn hartstikke trots met ableton.
maar moet toch helaas zeggen dat Fl studio minstens als hardware uitziet en overzichtelijk, Ableton lijkt wel een grote saaie VSTI plugin met al die plastic draai knoppen. Eerste keer toen ik demo installeerde kon ik fader niet vinden, agg gooiem gewoon af. laten ze eerst maar een fatsoenlijke fader en knoppen maken, dat is het begin *D
maar goed ik ben al inmiddels bij Cubase, zo zullen meer mensen zijn die daarom geen ableton willen . later zag ik op gearslut iemand die precies hetzelfde zij, toen dacht ik ah! ben niet de enige die zo denkt!
 
Back
Top